Gå til innhold

Hva skal jeg ha til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å lage meg ordentlig middag fordi jeg trenger noe næringsrikt. Gjør ikke noe om det tar litt tid å lage, altså en time eller noe sånt.

Ideer der ute?

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

13

• Dorthe

9

• morsan

7

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva skal du ha som basis, da? Kjøtt (fugl/svin/kylling/storfe?) eller fisk?

Skrevet

Hva skal du ha som basis, da? Kjøtt (fugl/svin/kylling/storfe?) eller fisk?

Kjøtt, kanskje kylling eller rødt.

Skrevet

dette tar ikke en time, men er veldig godt da:

Stek paprika, purre og sopp, stek deretter en biff, og til slutt lager du fløtesaus oppi panna slik at du får utnyttet de gode smakene fra de som er stekt før :-)

Drikkes med rødvin:-)

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Kjøtt, kanskje kylling eller rødt.

Det får bli det første.

Skrevet

Stek paprika, purre og sopp, stek deretter en biff, og til slutt lager du fløtesaus oppi panna slik at du får utnyttet de gode smakene fra de som er stekt før :-)

Hørtes godt ut bortsett fra sausen.

Skrevet

Hörtes nydelig ut! Kanskje godt med bittelitt rödvin i sausen i tillegg? Eller sherry? Mà pröve ut dette uansett; ble plutselig meget sulten nà...

Skrevet

Det får bli det første.

Ja, jeg får åle meg avgårde på butikken og se om jeg blir inspirert. Kan ikke ligge her hele kvelden og synes synd på meg selv mens jeg langsomt sulter i hjel. Det hadde jo vært en utrolig tragisk slutt på livet.

Gjest lettvint da gitt og billig på Rema
Skrevet

Hva med en...

4-pakning med kvikk-lunch?

Skrevet

Hørtes godt ut bortsett fra sausen.

Da lager du en annen saus:-)

Skrevet

Stek en svinefilet sammen med en paprika, løk og masse brokkoli og lag en saus du liker, jeg liker best peppersaus men fant i går ferdig bernaisesaus på flaske som man bare kan helle over varm mat. Ofte så skjærer jeg fileten i biter så den blir sprøstekt.

En kyllingfilet skjæres i biter og stekes i wok og så bruker du en halv pose wokblanding, Lag saus av soyasaus og fløte.

Biff, jeg kjøper halal mørbradbiff til 129 kr kg og steker med masse løk, bakt potet, gresk parensanost i biter og hvitløkssmør

Knorr gulasjsuppe, ferdig altså og en hvitløksbagett.

Potetbåter i ildfast form med laks på toppen stekes i steikovnen, jeg er utrolig glad i brokkoli så jeg slenger inn litt brokkoli på slutten av steketida.

Svinekotelett med en boks tomatbønner ved siden av og gresk parmensan som er stekt med koteletten, jeg slenger bønnene på panna på slutten så de blir varme også.

Jeg lager nesten bare sånn mat når jeg er alene hjemme og så går det i kjøttkaker i brun saus og spagetti og pizza når minstemann er hjemme.

Skrevet

Hva med en...

4-pakning med kvikk-lunch?

Det hadde jeg i går.

Skrevet

Da lager du en annen saus:-)

Jeg er ikke god med saus.

*negativ*

Skrevet

Stek en svinefilet sammen med en paprika, løk og masse brokkoli og lag en saus du liker, jeg liker best peppersaus men fant i går ferdig bernaisesaus på flaske som man bare kan helle over varm mat. Ofte så skjærer jeg fileten i biter så den blir sprøstekt.

En kyllingfilet skjæres i biter og stekes i wok og så bruker du en halv pose wokblanding, Lag saus av soyasaus og fløte.

Biff, jeg kjøper halal mørbradbiff til 129 kr kg og steker med masse løk, bakt potet, gresk parensanost i biter og hvitløkssmør

Knorr gulasjsuppe, ferdig altså og en hvitløksbagett.

Potetbåter i ildfast form med laks på toppen stekes i steikovnen, jeg er utrolig glad i brokkoli så jeg slenger inn litt brokkoli på slutten av steketida.

Svinekotelett med en boks tomatbønner ved siden av og gresk parmensan som er stekt med koteletten, jeg slenger bønnene på panna på slutten så de blir varme også.

Jeg lager nesten bare sånn mat når jeg er alene hjemme og så går det i kjøttkaker i brun saus og spagetti og pizza når minstemann er hjemme.

Jeg bruker å spise en halv boks med makrell i tomatsaus.

Tror jeg har lyst på noe kjøtt. Kanskje jeg går for woken eller noe. Ikke lyst på noe med saus.

Går det bra med pusene?

Skrevet

Tror jeg har lyst på noe kjøtt. Kanskje jeg går for woken eller noe. Ikke lyst på noe med saus.

Går det bra med pusene?

Pusene har det veldig bra, men er litt lei seg fordi jeg har vært på sykehuset i to uker og så har kompisene i leiligheten ved siden av flyttet. Det er trist altså, Samson står utenfor døra og venter og venter forgjeves.

Skrevet

Går det bra med pusene?

Og forresten er en boks makrell i tomat helt grei middag, men jeg spiser nok mer enn en halv boks og så må du spise grønnsaker også.

Jeg kjenner en som var alene med to unger og stekte poteter på panna og slengte oppå en boks makrell. Billig og grei middag

Skrevet

Vi hadde hjortegryte mmmmmmmm :)

Og hvor får man tak i hjort på Oslo Øst da ;o) Jeg har aldri smakt vilt i hele mitt liv.

Ingen katastrofe, sa dattera mi som har bodd på Vestlandet et år og så det smakte skarpt og litt emment av både hjort og elg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og hvor får man tak i hjort på Oslo Øst da ;o) Jeg har aldri smakt vilt i hele mitt liv.

Ingen katastrofe, sa dattera mi som har bodd på Vestlandet et år og så det smakte skarpt og litt emment av både hjort og elg.

Både hjort og elg har nydelig mild viltsmak! Og perfekt stekt er det mørt som smør, uhmmm;)

*skal ta med meg hjortestek til Oslo øst og lage til Dorthe*

Skrevet

Både hjort og elg har nydelig mild viltsmak! Og perfekt stekt er det mørt som smør, uhmmm;)

*skal ta med meg hjortestek til Oslo øst og lage til Dorthe*

Jo takk, det hadde vært hyggelig :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...