Gå til innhold

Hva skal jeg ha til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stek en kyllingfilet i smør eller margarin. Den trenger ikke å gjennomstekes, men gi den en fin stekeskorpe + noen minutter på hver side på svak varme. Krydre med salt, pepper og basilikum eller annet krydder om du heller vil det.

Del opp blomkål, broccoli, paprika og purreløk (eller de grønnsaker du måtte ha for hånden, rotgrønnsaker tar for lang tid) og legg i en ildfast form som er smurt med litt olje. Legg den stekte kyllingfileten oppå.Legg litt mer smør i panna og deretter et par skjeer creme fraiche og litt mer krydder og rør godt. Hell sausen over kyllingfileten og sett formen i stekeovnen. 180-200 grader i 20 min. Server med ris. NAM!

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

13

• Dorthe

9

• morsan

7

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Stek en kyllingfilet i smør eller margarin. Den trenger ikke å gjennomstekes, men gi den en fin stekeskorpe + noen minutter på hver side på svak varme. Krydre med salt, pepper og basilikum eller annet krydder om du heller vil det.

Del opp blomkål, broccoli, paprika og purreløk (eller de grønnsaker du måtte ha for hånden, rotgrønnsaker tar for lang tid) og legg i en ildfast form som er smurt med litt olje. Legg den stekte kyllingfileten oppå.Legg litt mer smør i panna og deretter et par skjeer creme fraiche og litt mer krydder og rør godt. Hell sausen over kyllingfileten og sett formen i stekeovnen. 180-200 grader i 20 min. Server med ris. NAM!

Oh YES;)))

Hørtes vidunderlig ut.... Skal prøves!

Skrevet

Og hvor får man tak i hjort på Oslo Øst da ;o) Jeg har aldri smakt vilt i hele mitt liv.

Ingen katastrofe, sa dattera mi som har bodd på Vestlandet et år og så det smakte skarpt og litt emment av både hjort og elg.

''Og hvor får man tak i hjort på Oslo Øst da ;o) Jeg har aldri smakt vilt i hele mitt liv.''

Aldri smakt vilt?! Jøss. Vilt får man forøvrig kjøpt i de aller fleste vanlige dagligvarer nå i dag.

''Ingen katastrofe, sa dattera mi som har bodd på Vestlandet et år og så det smakte skarpt og litt emment av både hjort og elg.''

Da har hun vært uheldig med kokken. :o) Vi spiser ganske mye vilt og det er aldri skarpt og emment, bare vanvittig mørt og godt!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jo takk, det hadde vært hyggelig :o)

It`s a deal;))

Skrevet

Oh YES;)))

Hørtes vidunderlig ut.... Skal prøves!

Det er KNALL! Min kjære påsto først i dag at han ikke skulle ha middag for han hadde spist på jobben, men da jeg ba ham ta opp en kyllingfilet fra fryseren til meg ombestemte han seg og ville ha allikevel. :o) Han ÅT - og da jeg ble kjent med ham for 5 år siden ville han ikke høre snakk om kylling engang. *hehe*

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er KNALL! Min kjære påsto først i dag at han ikke skulle ha middag for han hadde spist på jobben, men da jeg ba ham ta opp en kyllingfilet fra fryseren til meg ombestemte han seg og ville ha allikevel. :o) Han ÅT - og da jeg ble kjent med ham for 5 år siden ville han ikke høre snakk om kylling engang. *hehe*

Tviler ikke;))

Jeg spiser mye kyliingfilèter og ønsker alltid nye oppskrifter! Din inneholdt det meste av hva jeg elsker, så supert!!

Mannen din er heldig;)

Skrevet

''Og hvor får man tak i hjort på Oslo Øst da ;o) Jeg har aldri smakt vilt i hele mitt liv.''

Aldri smakt vilt?! Jøss. Vilt får man forøvrig kjøpt i de aller fleste vanlige dagligvarer nå i dag.

''Ingen katastrofe, sa dattera mi som har bodd på Vestlandet et år og så det smakte skarpt og litt emment av både hjort og elg.''

Da har hun vært uheldig med kokken. :o) Vi spiser ganske mye vilt og det er aldri skarpt og emment, bare vanvittig mørt og godt!

Nei, vi får jo knapt kjøpt svinekoteletter på Kiwi og Rema her så hvordan kan du tro de har vilt der da ;o) Det er sikkert haram, ja, når foten er delt i to er det haram å spise og det er det vel både på elg og hjort.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, vi får jo knapt kjøpt svinekoteletter på Kiwi og Rema her så hvordan kan du tro de har vilt der da ;o) Det er sikkert haram, ja, når foten er delt i to er det haram å spise og det er det vel både på elg og hjort.

Jeg kjøper viltkjøtt hos slakteren. Får ikke tak i det på nærbutikkene her heller.

Skrevet

Jeg kjøper viltkjøtt hos slakteren. Får ikke tak i det på nærbutikkene her heller.

Her er det bare halalslaktere. Men de selger billig oksekjøtt og kylling. Og lam, men det er jeg ikke så glad i.

Skrevet

''Jeg kjøper viltkjøtt hos slakteren. Får ikke tak i det på nærbutikkene her heller.''

Ica her har både elg og rype i alle fall. Har ikke sjekket på Rema og Kiwi, vi har tilgang til ferskere vilt enn det. :o)

Skrevet

Pusene har det veldig bra, men er litt lei seg fordi jeg har vært på sykehuset i to uker og så har kompisene i leiligheten ved siden av flyttet. Det er trist altså, Samson står utenfor døra og venter og venter forgjeves.

Stakkars Samson:-(

Skrevet

Jeg er ikke god med saus.

*negativ*

Mener du at du ikke er flinkt til å lage saus, eller at du ikke er så glad i det?

Hvis det er førstnevnte, finnes det nå massevis av ferdiglagede sauser - klare til å varmes opp.

Gjest Elextra
Skrevet

Og hvor får man tak i hjort på Oslo Øst da ;o) Jeg har aldri smakt vilt i hele mitt liv.

Ingen katastrofe, sa dattera mi som har bodd på Vestlandet et år og så det smakte skarpt og litt emment av både hjort og elg.

''Jeg har aldri smakt vilt i hele mitt liv.''

Hvordan kan du ha unngått å få servert elg, hjort eller reinsdyr en eller annen gang? :)

Skrevet

Det tar deg ikke akkurat mange minuttene å dra ned til f.eks. meny på Oslo city, og der vil du finne bra utvalg i både kjøle- og frysedisk.

Man finner ikke det man ikke ser etter....*s*

Skrevet

Mener du at du ikke er flinkt til å lage saus, eller at du ikke er så glad i det?

Hvis det er førstnevnte, finnes det nå massevis av ferdiglagede sauser - klare til å varmes opp.

Er ikke så glad i det, i så fall bare i små mengder og ikke fløtebaserte sauser, brunsauser etc.

Skrevet

Hvordan kan du ha unngått å få servert elg, hjort eller reinsdyr en eller annen gang? :)

Da jeg var liten var rakørret gjengangeren når vi ble invitert bort. Mora mi serverte aldri vilt. Da jeg ble voksen laget fetteren min roastbiff og tanta mi karbonader. Og de gangene jeg har vært invitert bort på nyttårsaften har det blitt servert kalkun.

Sjøl har jeg stort sett servert gresk mat når jeg har hatt middagsgjester og det har jeg også laget for andre. Det er ingen av mine venninner som lager middagsselskaper.

Skrevet

Da jeg var liten var rakørret gjengangeren når vi ble invitert bort. Mora mi serverte aldri vilt. Da jeg ble voksen laget fetteren min roastbiff og tanta mi karbonader. Og de gangene jeg har vært invitert bort på nyttårsaften har det blitt servert kalkun.

Sjøl har jeg stort sett servert gresk mat når jeg har hatt middagsgjester og det har jeg også laget for andre. Det er ingen av mine venninner som lager middagsselskaper.

Det er noek mye vvaner som er ute og går mht hva man er vokst opp med. Jeg har ihvertfall fått mye viltmat i oppveksten, og da som hverdagsmat.

Jeg husker vi flere ganger hadde det moren min kalte "elghakk" til middags - det var helt vanlige ikke-fancy familiemiddag med stekt elgkjøttdeig og kokte grønnsaker. Vi har også spist en del finnbiff og elgkarbonader.

Så det behøver jo ikke være hjortemedaljong for å være viltkjøtt;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er noek mye vvaner som er ute og går mht hva man er vokst opp med. Jeg har ihvertfall fått mye viltmat i oppveksten, og da som hverdagsmat.

Jeg husker vi flere ganger hadde det moren min kalte "elghakk" til middags - det var helt vanlige ikke-fancy familiemiddag med stekt elgkjøttdeig og kokte grønnsaker. Vi har også spist en del finnbiff og elgkarbonader.

Så det behøver jo ikke være hjortemedaljong for å være viltkjøtt;-)

"Så det behøver jo ikke være hjortemedaljong for å være viltkjøtt;-)"

Sant det:) Jeg spiste viltkjoett i gaar. Joikakaker:)

Gjest hjortekrets
Skrevet

''Hvordan kan du ha unngått å få servert elg, hjort eller reinsdyr en eller annen gang? :)''

Hun vandrer vel ikke i de "riktige" kretser antar jeg... . ;P

Skrevet

"Så det behøver jo ikke være hjortemedaljong for å være viltkjøtt;-)"

Sant det:) Jeg spiste viltkjoett i gaar. Joikakaker:)

He he... inneholder ikke de noe som hele 21% viltkjøtt eller noe slikt? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...