Gå til innhold

Hva skal jeg ha til middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse
Skrevet

Sodd og lapskaus er to totalt forskjellige ting!

Lapskaus er kjøtt (man kan også bruke pølser eller kjøttboller eller begge deler) kokt sammen med poteter og rotgrønnsaker i biter i brun saus, alt i samme gryte. Vi bruker forresten gjerne en soddbøtte som grunnlag til lapskaus. En bøtte sodd og en pose lapskausblanding + bruning og litt godsaker i sausen gir knallgod lapskaus. :o)

Sodd er en slags kjøttsuppe som består av kraft med kjøtt og kjøttboller og i fatet blandes det med poteter og gulrot, det skal altså ikke kokes sammen. Serveres gjerne med skjenning som er flatbrød som er søtt på den ene siden. Nam!

''Sodd og lapskaus er to totalt forskjellige ting!''

Ventet meg den!;-)

Jeg har alltid trodd at det var potetbiter og rotgrønnsaker oppi sodden, jeg:-o Så det var da endelig godt jeg fikk oppklart det, hehe.

''Serveres gjerne med skjenning som er flatbrød som er søtt på den ene siden.''

Hmm, det hørtes merkelig ut...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

13

• Dorthe

9

• morsan

7

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...