Gjest Ellipse Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Sodd og lapskaus er to totalt forskjellige ting! Lapskaus er kjøtt (man kan også bruke pølser eller kjøttboller eller begge deler) kokt sammen med poteter og rotgrønnsaker i biter i brun saus, alt i samme gryte. Vi bruker forresten gjerne en soddbøtte som grunnlag til lapskaus. En bøtte sodd og en pose lapskausblanding + bruning og litt godsaker i sausen gir knallgod lapskaus. ) Sodd er en slags kjøttsuppe som består av kraft med kjøtt og kjøttboller og i fatet blandes det med poteter og gulrot, det skal altså ikke kokes sammen. Serveres gjerne med skjenning som er flatbrød som er søtt på den ene siden. Nam! ''Sodd og lapskaus er to totalt forskjellige ting!'' Ventet meg den!;-) Jeg har alltid trodd at det var potetbiter og rotgrønnsaker oppi sodden, jeg:-o Så det var da endelig godt jeg fikk oppklart det, hehe. ''Serveres gjerne med skjenning som er flatbrød som er søtt på den ene siden.'' Hmm, det hørtes merkelig ut... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.