Gå til innhold

Beklager å ødelegge kvelden, men..

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Leste det før i dag:(

Helt forferdelig. Men en viktig påminnelse.

Føler meg så total maktesløs når jeg leser og ser slike bilder.....

Skrevet

Som en brasiliansk hjelpearbeider sa til meg da vi var i slumstrøkene i Rio de Janeiro (se hva som har skjedd der, for øvrig): Ingen trenger gjøre alt de kan, man alle kan gjøre litt - det er nok.

Det er ikke nødvendig å gi bort alt, men vi kan gjøre mye selv om vi bare gjør "litt".

* Kjemp for at Norge skal gjøre mer.

* Gi litt tid til hjelpeorganisasjoner i Norge. Er du elektriker, så fiks noe for dem. Send dem 200 kr eller 500 kr.

* Stå opp mot idiotene som påstår at dette er "naturens måte", osv. Sudan er faktisk ikke overbefolket. De fleste land i Afrika har færre mennesker per kvadratkilometer enn Norge. Rwanda og et par til er unntakene.

Vi KAN gjøre noe. Og det HJELPER.

Med vennlig hilsen

Gjest verinoca
Skrevet

Som en brasiliansk hjelpearbeider sa til meg da vi var i slumstrøkene i Rio de Janeiro (se hva som har skjedd der, for øvrig): Ingen trenger gjøre alt de kan, man alle kan gjøre litt - det er nok.

Det er ikke nødvendig å gi bort alt, men vi kan gjøre mye selv om vi bare gjør "litt".

* Kjemp for at Norge skal gjøre mer.

* Gi litt tid til hjelpeorganisasjoner i Norge. Er du elektriker, så fiks noe for dem. Send dem 200 kr eller 500 kr.

* Stå opp mot idiotene som påstår at dette er "naturens måte", osv. Sudan er faktisk ikke overbefolket. De fleste land i Afrika har færre mennesker per kvadratkilometer enn Norge. Rwanda og et par til er unntakene.

Vi KAN gjøre noe. Og det HJELPER.

Med vennlig hilsen

Jeg gir en god del penger til hjelpeorganisasjoner. Men det føles ikke bra nok. Ja, det er helt grusomt hva som er skjedd i Brasil også. Vært der selv.

Skrevet

Det er grusomt. Gir litt til Unicef hver mnd, men hvor i verden de pengene havner vet jeg jo ikke.

Gjest verinoca
Skrevet

Leste det før i dag:(

Helt forferdelig. Men en viktig påminnelse.

Føler meg så total maktesløs når jeg leser og ser slike bilder.....

Man skammer seg over å være velstående, og sjokoladen går i vrangstrupen. :-(

Gjest verinoca
Skrevet

Det er grusomt. Gir litt til Unicef hver mnd, men hvor i verden de pengene havner vet jeg jo ikke.

Det gjør jeg også, men synes ikke det hjelper noe særlig på samvittigheten. Er skamfull over å ha sånn i overflod.

hidi, the scorpion
Skrevet

Man skammer seg over å være velstående, og sjokoladen går i vrangstrupen. :-(

Absolutt...

Skulle ønske jeg var milliardær med superevner.

Verden er så definitivt urettferdig.

Skrevet

Absolutt...

Skulle ønske jeg var milliardær med superevner.

Verden er så definitivt urettferdig.

Det siste der tror jeg du/vi skal være glad for.

Gjest verinoca
Skrevet

hehehe... ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er på ingen måte glad for at verden er urettferdig....

Jeg er null materialistisk, og mitt største ønske, er at alle verdens land tar ansvar for sult i Afrika.

Og jeg føler som verinoca, kvalme over vår levestandard.

Skrevet

Jeg er på ingen måte glad for at verden er urettferdig....

Jeg er null materialistisk, og mitt største ønske, er at alle verdens land tar ansvar for sult i Afrika.

Og jeg føler som verinoca, kvalme over vår levestandard.

Poenget er at hvis verden var "rettferdig", så ville din levestandard bli redusert til det nesten ugjenkjennelige.

Tenk på antall folk i India, Kina, Brasil, Nigeria, Indonesia - og regn så ut gjennomsnittslevestandarden.

Og gjennomsnitts-tilgangen til sykehus, osv.

hidi, the scorpion
Skrevet

Poenget er at hvis verden var "rettferdig", så ville din levestandard bli redusert til det nesten ugjenkjennelige.

Tenk på antall folk i India, Kina, Brasil, Nigeria, Indonesia - og regn så ut gjennomsnittslevestandarden.

Det er jeg fullstendig klar over, men min samvittighet ville kanskje fått ro.

Vi kan faktisk klare oss med utrolig mye mindre, og vi kan gi så utrolig mye mer enn vi gjør...

Ellers er jeg helt enig i det du skrev til trådstarter.

Skrevet

Sikkert ikke politisk korrekt å si dette, men kvelden min ble på ingen måte ødelagt. Jeg koste meg stort med mat og drikke, og nå er jeg på godteri.

Sier ikke at jeg liker situasjonen, men jeg innser min egen begrensning og lever godt med det. Jeg gir noen penger fast til Leger uten grenser og til Amnesty. Noe særlig mer får ikke jeg gjort. Kos dere hele kvelden!

hidi, the scorpion
Skrevet

Sikkert ikke politisk korrekt å si dette, men kvelden min ble på ingen måte ødelagt. Jeg koste meg stort med mat og drikke, og nå er jeg på godteri.

Sier ikke at jeg liker situasjonen, men jeg innser min egen begrensning og lever godt med det. Jeg gir noen penger fast til Leger uten grenser og til Amnesty. Noe særlig mer får ikke jeg gjort. Kos dere hele kvelden!

Egoismen lenge leve....

Skrevet

Egoismen lenge leve....

Hvis kvelden min var blitt ødelagt, så hadde jeg ikke vært egoist? Les innlegget mitt en gang til.

Dumheten lenge leve!

Skrevet

Men skyldes ikke mye av urettferdigheten krig? Jeg tenker at om det hadde vært fred i verden, hadde vi vært et langt steg veldig mye lengre.

Skrevet

Men skyldes ikke mye av urettferdigheten krig? Jeg tenker at om det hadde vært fred i verden, hadde vi vært et langt steg veldig mye lengre.

Hei,

Mye av fattigdommen skyldes krig, men det er jo ikke ungene som sulter som kriger...

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...