Gå til innhold

når får vi igjen pengene fra selvangivelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest kaliumsorbat
Skrevet

vet dere datoen? gidder ikke å google...

Skrevet

orker ikke lete frem eksakt dato, men i cirka ørten år nå har skatteoppgjøret (for dem som ikke får det om høsten) kommet rundt cirka St hans - dvs det er da du får brevet med beskjed om hva det blir. Eventuelle tilgodepenger kommer på konto noen dager deretter.

Får du oppgjør til høsten, er det midten av oktober som gjelder.

Eksakt dato varierer fra år til år, men det burde i det minste være mulig å lære seg det jeg skriver over! :-)

Gjest Ullared forever
Skrevet

''vet dere datoen?''

Ja...

'' gidder ikke å google...''

Og jeg gidder ikke å skrive datoen.

Gjest antagelig
Skrevet

''vet dere datoen?''

Ja...

Hehe

Skrevet

Det er ingen som får noen penger fra selvangivelsen.

Skrevet

Det var jo selvsagt det eneste korrekte svaret;-) Dvs _hvis_ du bokstavfortolker.

Men av og til må man legge godvilja til, slik som når noen spør "har du klokke". Svaret burde teknisk sett være "ja!, men spørreren forventer å høre klokkeslettet! ;-)

Gjest kaliumsorbat
Skrevet

det var kjipt :(

Gjest kaliumsorbat
Skrevet

Det var jo selvsagt det eneste korrekte svaret;-) Dvs _hvis_ du bokstavfortolker.

Men av og til må man legge godvilja til, slik som når noen spør "har du klokke". Svaret burde teknisk sett være "ja!, men spørreren forventer å høre klokkeslettet! ;-)

minner meg om en gang jeg og en kompis gikk på karl Johan. Så kom det en fyr bort til oss og spurte: har du riktig klokke? Jeg trodde det var en som skulle selge meg noe så jeg sa bastant : nei, kompisen min sa også nei! Så skjønte vi at intensjonen var å spørre hvor mye klokka var. Så det ble jo rimelig komisk. Man bør heller spørre hvor mye klokka er.

Gjest kaliumsorbat
Skrevet

''vet dere datoen?''

Ja...

men du gidder å svare meg... utrolig!

Gjest påskemorgen
Skrevet

men du gidder å svare meg... utrolig!

Du vurderte ikke tanken på at vedkommende prøvde å kommentere på din holdning? Du gidder ikke å google, men du gidder å spørre her?

Skrevet

minner meg om en gang jeg og en kompis gikk på karl Johan. Så kom det en fyr bort til oss og spurte: har du riktig klokke? Jeg trodde det var en som skulle selge meg noe så jeg sa bastant : nei, kompisen min sa også nei! Så skjønte vi at intensjonen var å spørre hvor mye klokka var. Så det ble jo rimelig komisk. Man bør heller spørre hvor mye klokka er.

he he, ja, men man har jo en del slike fraser der man mener noe annet enn det man sier bokstavelig. Jeg mreket det flere ganger da sønnen min var liten - han hadde ikke noen forutsetninger for å skjønne noe annet enn akkurat det som ble sagt.

Som f eks da mormor ringte og spurte: "Hva holder du på med, da?" Og han svarte: "Jeg snakker med deg i telefonen!"

Og ganske vanlig er det (ihvertfall der jeg vokste opp) å ringe og spørre om XX "er hjemme", mens det man _egentlig_ vil spørre om, er "kan jeg få snakke med XX"

Skrevet

det var kjipt :(

Ps - du får (eventuelt) igjen penger på _skatteoppgjøret_, ikke på selvangivelsen! ;-) Bare littt flisespikkeri fra double, der altså:-)

Gjest uggahbuggah
Skrevet

De fleste får til sommern rundt st. hans, omtrent samme tid man får feriepenger,

men er du selvstendig næringsdrivende/har aksjer e.l. eller er gift med en slik

får du ikke før i oktober/november.... sånn som meg :(

men mer penger til julegaver da :) hvis jeg forhåpentligvis ikke får baksmell...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...