Gå til innhold

Kjole i bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Jeg skal i et bryllup i sommer, og lurer på om jeg kan bruke en kjole jeg har fra før av. Mønsteret og stoffet er ca som denne

http://3.bp.blogspot.com/_eI0ZGxMRgA0/Sp8QAG95T-I/AAAAAAAACc0/fBIsEgbEO-I/s320/TedBakerTeardropSilkDress.jpg

Og formen er ca som denne:

http://cdn2.overstock.com/img/mxc/091023_empire-waist-dress.jpg

Egner den seg, eller er kjolen for mørk eller utringet eller blir helt feil av andre årsaker? Jeg har ikke vært i bryllup på mange år, så jeg vet ikke helt hva som egner seg og ikke....

Gjest synes nå jaffal jeg
Skrevet

Synes den der går helt fint å ha på seg i bryllup. :)

Skrevet

Den ser fin ut, men jeg ville kjøpt en bolero som tilbehør. Greit å ha bolero under vielsen, så kan du heller ta den av på festen etterpå :)

Skrevet

Jeg synes den er for mørk for sommerbryllup og jeg synes også det er penere med en kjole som ikke er stroppeløs, spesielt i bryllup. Men det er meg. :o)

Gjest lykke til i bryllup
Skrevet

Synes at du skal ha bolero, strikket kortermet jakke eller sjal rundt skuldrene i kirken og ved matbordet. Ellers så er det sikkert helt ok. Pass på at den ikke er for kort til deg. Hvis den nesten ikke skjuler rumpa så bør du ha korte tights under også.

Skrevet

Jeg synes den er for mørk for sommerbryllup og jeg synes også det er penere med en kjole som ikke er stroppeløs, spesielt i bryllup. Men det er meg. :o)

Mulig jeg misforstår, men jeg tolker det som om at den ikke er stroppeløs, fasongen er som den cerise kjolen, mønsteret som den mørkeblå..

Men hvis jeg har misforstått så er jeg uansett helt enig med deg i prinsippet; stroppeløs kjole krever ekstremt god holdning av den som bærer den, og det er litt vel avkledt for et bryllup uansett. Synes jeg også. :-)

Gjest godt i gang
Skrevet

Mulig jeg misforstår, men jeg tolker det som om at den ikke er stroppeløs, fasongen er som den cerise kjolen, mønsteret som den mørkeblå..

Men hvis jeg har misforstått så er jeg uansett helt enig med deg i prinsippet; stroppeløs kjole krever ekstremt god holdning av den som bærer den, og det er litt vel avkledt for et bryllup uansett. Synes jeg også. :-)

Sniker meg inn for å takke for de oppmuntrende innleggene du skrev til meg angående oppstramming av kroppen for litt tid tilbake. Jeg er godt i gang med trening nå, og det hjalp å få oppmuntring fra flere her inne:o)

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Synes den der går helt fint å ha på seg i bryllup. :)

Takk! :-)

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Den ser fin ut, men jeg ville kjøpt en bolero som tilbehør. Greit å ha bolero under vielsen, så kan du heller ta den av på festen etterpå :)

Takk for svar! Ja, jeg har en lys bolero jeg skal ha over for å ikke være for naken og for å gjøre antrekket litt lysere tidlig på dagen.

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Det er riktig som mah-jong sier under her, kjolen er ikke stroppeløs. Jeg tenker at jeg bruker en lys bolero over kjolen tidlig på dagen, blir kjolen lys nok da? Det er et bryllup i svigerfamilien min, så jeg har lite lyst til å bomme totalt på antrekket...

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Synes at du skal ha bolero, strikket kortermet jakke eller sjal rundt skuldrene i kirken og ved matbordet. Ellers så er det sikkert helt ok. Pass på at den ikke er for kort til deg. Hvis den nesten ikke skjuler rumpa så bør du ha korte tights under også.

Takk for svar! Ja, jeg skal ha en lys bolero over kjolen tidlig på dagen, for å ikke være for naken og for forsøke å gjøre kjolen lysere. Kjolen går ca til knærne (litt under også, hvis jeg ikke husker feil), så det blir ingen rumpeblotting her nei! ;-)

Skrevet

Det er riktig som mah-jong sier under her, kjolen er ikke stroppeløs. Jeg tenker at jeg bruker en lys bolero over kjolen tidlig på dagen, blir kjolen lys nok da? Det er et bryllup i svigerfamilien min, så jeg har lite lyst til å bomme totalt på antrekket...

Da blir det straks mer påkledd ja. :o) Fasongen på den rosa er nydelig synes jeg.

Skrevet

Sniker meg inn for å takke for de oppmuntrende innleggene du skrev til meg angående oppstramming av kroppen for litt tid tilbake. Jeg er godt i gang med trening nå, og det hjalp å få oppmuntring fra flere her inne:o)

Hurra! Så koselig å høre. :-)

Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg har en lys bolero jeg skal ha over for å ikke være for naken og for å gjøre antrekket litt lysere tidlig på dagen.

Tror det( og du) blir aldeles nydelig. :-) Ville også hatt lyse strømper på, for å understreke sommerligheten.

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Tror det( og du) blir aldeles nydelig. :-) Ville også hatt lyse strømper på, for å understreke sommerligheten.

Takk for oppmuntrende ord! Ja, lyse strømper er også en del av planen :-) Håper bare resten av meg lever opp til kjolen :-P

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Da blir det straks mer påkledd ja. :o) Fasongen på den rosa er nydelig synes jeg.

Ja, jeg må ærlig innrømme at jeg har fått mange komplimenter de gangene jeg har brukt kjolen før - snittet er helt nydelig! :-) Nå er det bare hårfrisyren igjen, så har jeg alt klart! ;-)

Skrevet

Da blir du fin :)

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Synes det virker helt fint :)

Takk! Ser ut til at det blir den kjolen jeg går for ja, er jo greit å få brukt noe en har fra før som en føler seg fin i og som ikke brukes særlig ofte :-)

Skrevet

Takk! Ser ut til at det blir den kjolen jeg går for ja, er jo greit å få brukt noe en har fra før som en føler seg fin i og som ikke brukes særlig ofte :-)

Nemlig :)

Det kan jo være kjekt å ha et sjal eller en bolero over når du er i kirken. Ellers synes jeg kjolen virker å være veldig fin :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...