Gå til innhold

Har bundet renten + et kredittlån ved siden

Anbefalte innlegg

Gjest banklån
Skrevet

Heisann.

Håper noen som kan hjelpe med ett svar på dette.

Vi har bundet hele huslånet, men har et kredittlån ved siden av dette (brukt på renovering av hus) som vi aller helst ønsker å slå sammen med huslånet siden vi betaler så høy rente på dette.

Kan dette la seg gjøre når vi har bundet renten på huslånet?

Vi har muligheter til kausjonist hvis det hjelper.

Eller har dere noen andre gode ideer på hva vi kan gjøre med dette?

Alle tips mottas med stor takk.

Skrevet

Jeg er ikke sikker, men en av grunnene til at jeg ikke har fastrente er at jeg da mister nær sagt all fleksibilitet med lånet. Jeg vil tro at dere må ta opp et nytt lån med nye betingelser, men hva det kommer til å koste for å få løst inn det gamle lånet vet jeg ikke. Det nye lånet kan også muligens overskride 60 eller 80% av verdien, og dermed trigge høyere rente i seg selv.

Gjest går fint i Postbanken
Skrevet

Jeg har også bundet renten og i min bank, Postbanken, sa de man har mulighet til å øke lånet og samtidig beholde den fastsatte renten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...