Gå til innhold

Vanlig med "vårslapphet"?

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Er litt usikker på hva dette begrepet egentlig innebærer, og hvor "normalt" vårslapphet blir oppfattet..

Sånn det virker på meg er det å bli slapp av å plutselig være mye ute i sol og lys. For det blir man jo ironisk nok. Vi har puslet i hagen og drukket kaffe på terrassen og snakket litt med naboer, og jeg er helt utkjørt. Trøtt, ør og lett i hodet. Må ha meg en høneblund nå.

Er det dette som er vårslapphet, eller reagrerer jeg unormalt? Nå skal det sies at jeg har slitt med energien i flere år, så dette er ikke noe nytt i det store og det hele - bare veldig akutt etter en lang periode med god energi.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

''Er det dette som er vårslapphet, eller reagrerer jeg unormalt? ''

Dette er nok veldig vanlig. Er utrolig slapp i dag. Tror jeg må ta en liten dupp nå...

Skrevet

Vårslapphet er jo et begrep, så det er vel vanlig da? :-) Jeg har pleid å bli slapp om våren, og i vinter fikk jeg vite at jeg er allergisk mot blant annet bjørk og andre pollen... Det kan jo være derfor jeg har blitt sliten og slapp av å være ute i hagen om våren i alle år :-) Blir spennende å se om jeg blir mindre vårslapp denne våren nå som jeg har begynt med litt medisiner!

Ellers er det vel ikke så usannsynlig at man blir litt sliten av plutselig å være masse ute i frisk luft når sola og finværet plutselig kommer etter en lang vinter. Men jeg kan jo feks gå en lang skitur i sol og frisk luft om vinteren uten å bli sånn slapp for det, bare vanlig sliten.

Gjest verinoca
Skrevet

Vårslapphet er jo et begrep, så det er vel vanlig da? :-) Jeg har pleid å bli slapp om våren, og i vinter fikk jeg vite at jeg er allergisk mot blant annet bjørk og andre pollen... Det kan jo være derfor jeg har blitt sliten og slapp av å være ute i hagen om våren i alle år :-) Blir spennende å se om jeg blir mindre vårslapp denne våren nå som jeg har begynt med litt medisiner!

Ellers er det vel ikke så usannsynlig at man blir litt sliten av plutselig å være masse ute i frisk luft når sola og finværet plutselig kommer etter en lang vinter. Men jeg kan jo feks gå en lang skitur i sol og frisk luft om vinteren uten å bli sånn slapp for det, bare vanlig sliten.

''Men jeg kan jo feks gå en lang skitur i sol og frisk luft om vinteren uten å bli sånn slapp for det, bare vanlig sliten.

''

Ja, ikke sant? Er så rart det der. Det er en helt annen type slitenhet.

Jeg har ingen symptomer på pollenallergi, så tror ikke det er det heller.

Skrevet

''Men jeg kan jo feks gå en lang skitur i sol og frisk luft om vinteren uten å bli sånn slapp for det, bare vanlig sliten.

''

Ja, ikke sant? Er så rart det der. Det er en helt annen type slitenhet.

Jeg har ingen symptomer på pollenallergi, så tror ikke det er det heller.

Jeg trodde heller ikke at jeg hadde noen symptomer på pollenallergi... Men var ofte veldig trøtt (har også husstøvmiddallergi, så ikke bare trøtt om våren), ofte astmalignende tett i brystet, veldig lett for å få langvarig kraftig hoste og bronkitt etter forkjølelse, litt tørre øyne, litt tett nese, men ingen kløende og rennende øyne og nese. Ble ganske overrasket da jeg "plutselig" var allergisk ;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg trodde heller ikke at jeg hadde noen symptomer på pollenallergi... Men var ofte veldig trøtt (har også husstøvmiddallergi, så ikke bare trøtt om våren), ofte astmalignende tett i brystet, veldig lett for å få langvarig kraftig hoste og bronkitt etter forkjølelse, litt tørre øyne, litt tett nese, men ingen kløende og rennende øyne og nese. Ble ganske overrasket da jeg "plutselig" var allergisk ;-)

Nei, det var jo ingen symptomer i det hele tatt ;o))

Gjest Elextra
Skrevet

Har jo hørt om det, men har ikke erfart det selv. Tvert i mot strutter jeg av energi på våren, i forhold til høst og vinter.

Skrevet

Nei, det var jo ingen symptomer i det hele tatt ;o))

Ha ha :-)) Nei, jeg har nok vært over gjennomsnittet sløv til å skjønne at det antagelig ikke var helt normalt å ha det sånn. Trodde jeg hadde infeksjonsutløst astma jeg, det sa en annen lege en gang for "hundre år siden".

Men jeg trodde pollenallergi bare var rennende nese, høysnue og røde øyne ;-) Så feil kan man ta he he

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...