Gå til innhold

Råtten smak i munnen

Anbefalte innlegg

Gjest mr tann
Skrevet

Er det noen som vet hva som forårsaker den råtne smaken jeg har fått i munnen i kort periode. Jeg merket det første gang da jeg pusset tennene, men trodde at det skyldtes vannet(det kom akkurat i den perioden vi ikke kunne drikke vannet jeg i Oslo). Nå kommer det oftere og smaken er forferdelig. Jeg pusser tenner to ganger pr dag, men bruker ikke tanntråd eller munnskyll. Noen tips på hvordan jeg blir kvitt denne forferdelige smaken?

Skrevet

Kjøp en hard tannbørste som du bruker på tunga. Og så starter du opp med tanntråd. Jeg har ikke noe hjelp i vanlig tanntråd, må kjøpe ganske kraftig tanntråd på apoteket. Den heter Johnson & Johson. Om du handler i Sverige er den billigere der.

Men du kan jo prøve om det funker med vanlig tannkrem.

Dersom du har hull i tenna så kan det være en luktgrunn, eller dersom du har trekt tenner så kan det være at det ligger matrester i lommen etter tanna.

Skrevet

Kan det komme fra mandlene kanskje? Ta en titt i speilet om de er røde eller har hvite verkepropper som kommer ut om du klemmer på dem med en bomullspinne eller en teskje.

Gjest verinoca
Skrevet

Du bør absolutt gå til tannlegen. Du kan ha en liten byll som driver og tømmer ut puss. Det kan også være mandlene, som blir nevnt her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...