Gå til innhold

Er AmStaff forbudt?

Gjest litt usikker på dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke du har møtt en eneste pitbull i hele ditt liv. Det virker hvertfall som du har null peiling.

Jeg har bodd i Sør Afrika og Storbritannia, og har trolig sett flere pitbulls og andre livsfarlige hunder enn du sannsynligvis kommer til å se de neste 20 årene sammenlagt.

Jeg husker også hvor mange barn som har blitt revet i fillebiter av disse hundene som nesten aaaaaldre er skyld i noe som helst, i følge naive hundeeiere.

Slike hunder dreper. Og de dreper barn (og voksne).

Med vennlig hilsen

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• candyqueen_83

37

• hidi, the scorpion

23

• EnolaGay

5

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har bodd i Sør Afrika og Storbritannia, og har trolig sett flere pitbulls og andre livsfarlige hunder enn du sannsynligvis kommer til å se de neste 20 årene sammenlagt.

Jeg husker også hvor mange barn som har blitt revet i fillebiter av disse hundene som nesten aaaaaldre er skyld i noe som helst, i følge naive hundeeiere.

Slike hunder dreper. Og de dreper barn (og voksne).

Med vennlig hilsen

Hva slags miljø de har i Sør- Afrika har ikke jeg peiling på, men ikke si at en amstaff biter oftere enn rottweiler, schäfer, golden +++

Skrevet

Hvordan utvannes gener om en ikke krysser med mindre aggressive raser?

Kanskje det blir sterkere når det utvannes, slik som homeopatisk "medisiner"?

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest jeg er sjokkert nå
Skrevet

Jeg tror ikke du har møtt en eneste pitbull i hele ditt liv. Det virker hvertfall som du har null peiling.

Gratulerer! Du traff bunnen av klokt-menneske-skalaen.

Hvem i helvete vil ha disse hundene som burde vært utryddet pga sine dårlige egenskaper? Det er vel en grunn eller sju til at det stort sett er kriminelle som velger disse rasene pitbull, amstaff og staffordshire. Jeg håper du ikke har barn sammen med slike hunder.

Det finnes faktisk hundrevis av raser med bedre lynne.

Skrevet

Eneste grunnen til at du tror de biter så ofte er jo at det ikke står i avisen når en golden retriever, eller en schäfer biter. KUN når en "kamphund" biter. Og det er ikke ofte.

Forskjellen er at når en pitbull biter, så fortsetter den ofte til ungen er død!

Slik den er avlet frem til å gjøre.

Med vennlig hilsen

candyqueen_83
Skrevet

Gratulerer! Du traff bunnen av klokt-menneske-skalaen.

Hvem i helvete vil ha disse hundene som burde vært utryddet pga sine dårlige egenskaper? Det er vel en grunn eller sju til at det stort sett er kriminelle som velger disse rasene pitbull, amstaff og staffordshire. Jeg håper du ikke har barn sammen med slike hunder.

Det finnes faktisk hundrevis av raser med bedre lynne.

Jeg må flire av deg. Oppsøk noen hunder så kanskje du endrer mening.

Staffen er faktisk den eneste hunderasen som har betegnelsen "nannydog" i rasestandarden sin.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å avvikle det vennskapet.

Se på "hundehviskeren", så kan amstaff eller pitbull bli de herligste kjæledyr;) Det er alltid eierne det kommer an på!

Uforsvarlig hundehold er ikke uvanlig, men det er ikke hundenes skyld...

Skrevet

Hva slags miljø de har i Sør- Afrika har ikke jeg peiling på, men ikke si at en amstaff biter oftere enn rottweiler, schäfer, golden +++

Poenget er at når en pitbull biter, så låser kjevene seg, og den er "genetisk programmert" til å fortsette til "oksen" (altså, barnet) er dødt.

Forstår du ikke det?

Med vennlig hilsen

candyqueen_83
Skrevet

Forskjellen er at når en pitbull biter, så fortsetter den ofte til ungen er død!

Slik den er avlet frem til å gjøre.

Med vennlig hilsen

De ble ikke avlet til å bite til et menneske er dødt, men en hund/okse. Men jeg gidder ikke å diskutere med deg. Det tar jo som kjent et døgn eller to.

Skrevet

Staffen er faktisk den eneste hunderasen som har betegnelsen "nannydog" i rasestandarden sin.

Og?

Det er faktisk en grunn til at man valgte å forby disse hundene i så mange land - nemlig, fordi de dreper uforholdsvis ofte.

Med vennlig hilsen

candyqueen_83
Skrevet

Se på "hundehviskeren", så kan amstaff eller pitbull bli de herligste kjæledyr;) Det er alltid eierne det kommer an på!

Enig. Selvfølgelig kan en pitbull i feil hender være livsfarlig, men det kan jaggu meg hvilken som helst hunderase.

Med trening og fornuft kommer man langt.

candyqueen_83
Skrevet

Poenget er at når en pitbull biter, så låser kjevene seg, og den er "genetisk programmert" til å fortsette til "oksen" (altså, barnet) er dødt.

Forstår du ikke det?

Med vennlig hilsen

Det er en myte. Ingen raser har kjever som kan låse seg. Ta deg en tur på www.canis.no f.eks.

hidi, the scorpion
Skrevet

Elsker pitbullen "daddy" til Cesar Milan;)))

candyqueen_83
Skrevet

Og?

Det er faktisk en grunn til at man valgte å forby disse hundene i så mange land - nemlig, fordi de dreper uforholdsvis ofte.

Med vennlig hilsen

Nå åpner jo flere land opp for disse rasene igjen. Italia har strøket store deler av eller hele lista f,eks.

candyqueen_83
Skrevet

Elsker pitbullen "daddy" til Cesar Milan;)))

Han er død nå da :o( Nydelig hund.

Skrevet

Nei, og det er ikke håndgranaten som dreper heller, men den uforsvarlige eieren.

Poenget er bare at det alltid vil være uforsvarlige eiere, og svært mange av dem er tilsynelatende spesielt tiltrukket av "håndgranater" og pitbulls, osv.

Skrevet

Enig. Selvfølgelig kan en pitbull i feil hender være livsfarlig, men det kan jaggu meg hvilken som helst hunderase.

Med trening og fornuft kommer man langt.

Problemet er at man ikke kan anta at folk som eier amstaff eller pitbull har verken vett eller fornuft.

Skrevet

De ble ikke avlet til å bite til et menneske er dødt, men en hund/okse. Men jeg gidder ikke å diskutere med deg. Det tar jo som kjent et døgn eller to.

Den er avlet frem for å bite til døde, enten det er et barn, en hund, en okse eller en kenguru. Det er ikke hva den biter som er avgjørende.

Gjest jeg er sjokkert nå
Skrevet

Problemet er at man ikke kan anta at folk som eier amstaff eller pitbull har verken vett eller fornuft.

Enig med deg, Sør. Det er stort sett idioter som eier slike hunder.

Skrevet

Det er en myte. Ingen raser har kjever som kan låse seg. Ta deg en tur på www.canis.no f.eks.

De låser seg ikke mekanisk, men de låser seg ved muskelkraft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...