Gå til innhold

Er AmStaff forbudt?

Gjest litt usikker på dette

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Han er død nå da :o( Nydelig hund.

Ånei:(( Han var så herlig der han kom tuslende mot andre hunder med problemer...)

Er også enig med Cesar Milan, at hunder ikke er mer stabile enn eierne sine! Ingen dyr er født som drapsmaskiner, men hunder er trossalt rovdyr, som krever dressur og trening;) Som du også sier;)

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• candyqueen_83

37

• hidi, the scorpion

23

• EnolaGay

5

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å avvikle det vennskapet.

Er det mulig og svare slik og skrive under med ditt nick? Var da en flåsete uttalelse!!!

Skrevet

Nå åpner jo flere land opp for disse rasene igjen. Italia har strøket store deler av eller hele lista f,eks.

Det betyr ikke at de er trygge.

Skrevet

Ånei:(( Han var så herlig der han kom tuslende mot andre hunder med problemer...)

Er også enig med Cesar Milan, at hunder ikke er mer stabile enn eierne sine! Ingen dyr er født som drapsmaskiner, men hunder er trossalt rovdyr, som krever dressur og trening;) Som du også sier;)

Ja, og hva så når de ikke får det?

Skrevet

Er det mulig og svare slik og skrive under med ditt nick? Var da en flåsete uttalelse!!!

Hva var flåsete med det?

Ikke bare er vennene kriminelle (de har ulovlige hunder), men slike hunder er også farlige.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kalles forebyggende helsearbeid :-)

Skrevet

Nei, og det er ikke håndgranaten som dreper heller, men den uforsvarlige eieren.

Poenget er bare at det alltid vil være uforsvarlige eiere, og svært mange av dem er tilsynelatende spesielt tiltrukket av "håndgranater" og pitbulls, osv.

Ikke enig! Jeg kjenner mange staff eiere og ALLE er oppegående, vanlige, normale familiemenn/damer!

Har enda tilgode og se en narkoman med staff, de har som regel en eller annen blanding og da gjerne schaefer eller rottis!

Alle staffene (AM staff eller engelsk Staff) er nydelige hunder, med vannvittig herlig "personlighet" og gemytt!

Men, jeg har derimot sett en hel del ustabile andre raser, som Schaefer, Rotwailer, engelsk setter og golden retriver... farlige, stygge episoder som og bite små barn ol...

Så kommer KUN an på eierne, sånn er det bare - punktum!

Skrevet

Hva var flåsete med det?

Ikke bare er vennene kriminelle (de har ulovlige hunder), men slike hunder er også farlige.

"slike hunder" er ikke farligere enn andre, sånn er det bare!

Og vennene trenger ikke være kriminelle, eller ha ulovlig hund, spørs når den hunden er født det skjønner du!

Skrevet

Ikke enig! Jeg kjenner mange staff eiere og ALLE er oppegående, vanlige, normale familiemenn/damer!

Har enda tilgode og se en narkoman med staff, de har som regel en eller annen blanding og da gjerne schaefer eller rottis!

Alle staffene (AM staff eller engelsk Staff) er nydelige hunder, med vannvittig herlig "personlighet" og gemytt!

Men, jeg har derimot sett en hel del ustabile andre raser, som Schaefer, Rotwailer, engelsk setter og golden retriver... farlige, stygge episoder som og bite små barn ol...

At det er andre ustabile raser er sikkert sant, men det gjør verken pitbull eller amstaff noe bedre

Faktum er at disse rasene er avlet i generasjoner til å gjøre mest mulig skade, og bli så ville at de ikke selv merker at de har blitt skadet. Det er derfor de er forbudt i mange land.

Og selv om andre hunder selvsagt kan bite, så er et pitbull og amstaff som har for "vane" å fortsette med angrepet til barnet er dødt.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, og det er ikke håndgranaten som dreper heller, men den uforsvarlige eieren.

Poenget er bare at det alltid vil være uforsvarlige eiere, og svært mange av dem er tilsynelatende spesielt tiltrukket av "håndgranater" og pitbulls, osv.

Er ikke uenig med deg, men å kalle visse typer hunder for drapsmaskiner, blir litt vel grov kost for meg. De er rovdyr og blir de ikke holdt i sjakk av eierne, kan de fleste hunderaser angripe for å drepe.

Og som candyqueen sier, så låser ikke en hund bokstavelig talt kjevene, men de er kommet i en rødsone, som de må snappes ut av. Noe man gjør ved å gå inn fra siden, og stikker noe (hva man har) innerst ved munnviken på hunden, da slipper den. Må selvfølgelig bare gjøres om det er fare for et menneskes liv!

Skrevet

At det er andre ustabile raser er sikkert sant, men det gjør verken pitbull eller amstaff noe bedre

Faktum er at disse rasene er avlet i generasjoner til å gjøre mest mulig skade, og bli så ville at de ikke selv merker at de har blitt skadet. Det er derfor de er forbudt i mange land.

Og selv om andre hunder selvsagt kan bite, så er et pitbull og amstaff som har for "vane" å fortsette med angrepet til barnet er dødt.

Med vennlig hilsen

Tull og tøys, fra ende til annen!

Skrevet

"slike hunder" er ikke farligere enn andre, sånn er det bare!

Og vennene trenger ikke være kriminelle, eller ha ulovlig hund, spørs når den hunden er født det skjønner du!

Årsaken til at de er forbudt er jo nettopp fordi de er farligere enn andre.

Når hørte du sist om en chihuahua-eier som ble drept av hunden?

Skrevet

Er ikke uenig med deg, men å kalle visse typer hunder for drapsmaskiner, blir litt vel grov kost for meg. De er rovdyr og blir de ikke holdt i sjakk av eierne, kan de fleste hunderaser angripe for å drepe.

Og som candyqueen sier, så låser ikke en hund bokstavelig talt kjevene, men de er kommet i en rødsone, som de må snappes ut av. Noe man gjør ved å gå inn fra siden, og stikker noe (hva man har) innerst ved munnviken på hunden, da slipper den. Må selvfølgelig bare gjøres om det er fare for et menneskes liv!

Man trenger faktisk ikke ha hunder i samfunnet som man må brekke kjevene opp på. Det finnes flust av andre hunder som er "normale", og som ikke er avlet til å bite til offeret (ungen) er død!

brilleslangen
Skrevet

Det kalles forebyggende helsearbeid :-)

he he ;-)

Skrevet

Tull og tøys, fra ende til annen!

Ja, det var jo et overbevisende "argument".

Faktum er at disse hundene er forbudt, og med god grunn.

Gjest debattanten
Skrevet

hårsår????????

Skrevet

''Så kommer KUN an på eierne, sånn er det bare - punktum!''

Hvis hunders gemytt ene og alene kom an på eierne, så ville det ikke vært noen logikk i at man f.eks. i forhold til avl av potensielle førerhunder ol er så nøye med hva man driver med. Tilsvarende ville det heller ikke vært noen logikk i hvordan man tester hundene for å avgjøre hvem som er potensielle kandidater til å bli førerhunder eller andre former for hjelpehunder.

hidi, the scorpion
Skrevet

Man trenger faktisk ikke ha hunder i samfunnet som man må brekke kjevene opp på. Det finnes flust av andre hunder som er "normale", og som ikke er avlet til å bite til offeret (ungen) er død!

En schaefer i rødsonen vil opptre akkurat likedan.

Selv har jeg ingen problemer med å akseptere forbudet, synes tilogmed det er fornuftig. Det jeg reagerer på er at all skyld blir lagt på hunden istedet for eieren!

Skrevet

???

Jeg har en lignende rase, en staffordshire bull terrier. Sier du at jeg ikke er skikket til å ha hund?

Du er skikket om du forstår at man kan være skeptisk til slike hunder og alltid har kontroll på den. Å møte en slik hund løs er min største skrekk.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Så kommer KUN an på eierne, sånn er det bare - punktum!''

Hvis hunders gemytt ene og alene kom an på eierne, så ville det ikke vært noen logikk i at man f.eks. i forhold til avl av potensielle førerhunder ol er så nøye med hva man driver med. Tilsvarende ville det heller ikke vært noen logikk i hvordan man tester hundene for å avgjøre hvem som er potensielle kandidater til å bli førerhunder eller andre former for hjelpehunder.

''Hvis hunders gemytt ene og alene kom an på eierne, så ville det ikke vært noen logikk i at man f.eks. i forhold til avl av potensielle førerhunder ol er så nøye med hva man driver med.''

Det kan til en viss grad styres av avl, men det er til syvende og sist eierne som påvirker hunden mest. En førerhund er opplært av fagfolk som vet hva de gjør, disse gir så denne informasjonen videre til brukeren av førerhunden. Selv disse hundene kan få problemer, og da vil brukeren få hjelp, i motsetning til titusenvis av andre hunder og eiere i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...