Gå til innhold

Er AmStaff forbudt?

Gjest litt usikker på dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

En schaefer i rødsonen vil opptre akkurat likedan.

Selv har jeg ingen problemer med å akseptere forbudet, synes tilogmed det er fornuftig. Det jeg reagerer på er at all skyld blir lagt på hunden istedet for eieren!

Poenget er jo at man må regne med at det vil være uansvarlige eiere, og en slik rase vil jo tiltrekke ekstra mange uansvarlige eiere.

Man ser relativt få torpedoer og narkolangere med rosa pudler...

Så siden vi åpenbart ikke blir kvitt slike eiere, så må man forby hundene.

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• candyqueen_83

37

• hidi, the scorpion

23

• EnolaGay

5

Skrevet

''Hvis hunders gemytt ene og alene kom an på eierne, så ville det ikke vært noen logikk i at man f.eks. i forhold til avl av potensielle førerhunder ol er så nøye med hva man driver med.''

Det kan til en viss grad styres av avl, men det er til syvende og sist eierne som påvirker hunden mest. En førerhund er opplært av fagfolk som vet hva de gjør, disse gir så denne informasjonen videre til brukeren av førerhunden. Selv disse hundene kan få problemer, og da vil brukeren få hjelp, i motsetning til titusenvis av andre hunder og eiere i Norge.

Poenget med å nevne førerhunder, er at kun en viss andel av de hundene som er tiltenkt å kunne bli førerhunder viser seg å kunne bli det. Mange stryker på testingen som gjennomføres når de er ca ett år gamle.

hidi, the scorpion
Skrevet

Poenget med å nevne førerhunder, er at kun en viss andel av de hundene som er tiltenkt å kunne bli førerhunder viser seg å kunne bli det. Mange stryker på testingen som gjennomføres når de er ca ett år gamle.

Det vet jeg;)

Viktig at førerhunder ikke lar seg affisere av noe rundt den, når den jobber;)

Skrevet

"slike hunder" er ikke farligere enn andre, sånn er det bare!

Og vennene trenger ikke være kriminelle, eller ha ulovlig hund, spørs når den hunden er født det skjønner du!

Du har helt rett. I følge amstaff.no sier fagmyndighetene samlet at rasen ikke er en farligere rase enn noen annen rase.

candyqueen_83
Skrevet

Det kalles forebyggende helsearbeid :-)

Jeg skjønner ikke at noen av dine pasienter kan bli friske noen gang. Så mange sære og rare meninger og uttalelser du har.

candyqueen_83
Skrevet

En schaefer i rødsonen vil opptre akkurat likedan.

Selv har jeg ingen problemer med å akseptere forbudet, synes tilogmed det er fornuftig. Det jeg reagerer på er at all skyld blir lagt på hunden istedet for eieren!

Det rare med forbudet er jo at før forbudet trådte i kraft var det faktisk ikke mange pitbulls i Norge. Nå er det langt over 1000.

candyqueen_83
Skrevet

Du er skikket om du forstår at man kan være skeptisk til slike hunder og alltid har kontroll på den. Å møte en slik hund løs er min største skrekk.

Selvfølgelig forstår jeg det. Det forstod jeg når jeg tidligere gikk med min retriever også. En hund skal alltid holdes kontrollert uansett hva slags rase det er.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det rare med forbudet er jo at før forbudet trådte i kraft var det faktisk ikke mange pitbulls i Norge. Nå er det langt over 1000.

Tror jeg så gjerne:(

Kanskje derfor de først og fremst blir forbundet med kriminelle....

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen av dine pasienter kan bli friske noen gang. Så mange sære og rare meninger og uttalelser du har.

''Jeg skjønner ikke at noen av dine pasienter kan bli friske noen gang. Så mange sære og rare meninger og uttalelser du har.''

Kanskje derfor noen blir, men ikke alle;)))

candyqueen_83
Skrevet

''Jeg skjønner ikke at noen av dine pasienter kan bli friske noen gang. Så mange sære og rare meninger og uttalelser du har.''

Kanskje derfor noen blir, men ikke alle;)))

Jeg syns det er litt sært å slenge ut så mange rare kommentarer og underskrive som psykiater jeg. Hadde vært helt greit som privatperson.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg syns det er litt sært å slenge ut så mange rare kommentarer og underskrive som psykiater jeg. Hadde vært helt greit som privatperson.

Ikke bry deg om det!

Han har stadig vekk merkelige kommentarer og utsagn...

Noen av oss har mer peiling på hundehold enn han;)

candyqueen_83
Skrevet

Ikke bry deg om det!

Jeg mener ikke bare om hundehold, men helt generelt. Men det er jo hans tap. Jeg betaler hvertfall ikke han om jeg skulle bli psykisk syk. Haha.

Gjest debattanten
Skrevet

Ikke bry deg om det!

vet vell ikke du noe om, nhd har bikkje han!

hidi, the scorpion
Skrevet

vet vell ikke du noe om, nhd har bikkje han!

Og det vet du alt om?

Gjest falifali
Skrevet

Veit ikke, men jeg klappa en sånn og den fikk sleike handa mi..

den så så snill ut... men fikk vite senere at hadde den bitt meg hadde jeg ikke hatt mye igjen av hånda :)

candyqueen_83
Skrevet

Veit ikke, men jeg klappa en sånn og den fikk sleike handa mi..

den så så snill ut... men fikk vite senere at hadde den bitt meg hadde jeg ikke hatt mye igjen av hånda :)

OM den hadde bitt. Men den gjorde jo ikke det? Man kan ikke tenke om og hvis om alt her i livet. Sjansen er større for at du dør i bilulykke enn at du blir skambitt av en amstaff liksom.

Gjest ikke AmStaffeier...
Skrevet

http://www.amstaff.no/

Her står det at de som allerede eier en slik hund får beholde den, men det er ikke lov til å kjøpe dem lengre og dermed ikke få valper. Så de dør ut i Norge om noen år hvis folk følger den loven...

Gjest ikke AmStaffeier...
Skrevet

OM den hadde bitt. Men den gjorde jo ikke det? Man kan ikke tenke om og hvis om alt her i livet. Sjansen er større for at du dør i bilulykke enn at du blir skambitt av en amstaff liksom.

Sånn som jeg har forstått det så blir ikke den rasen utryddet kun fordi den er farlig i seg selv, men fordi den ligner sånn på Pitbull og dermed er det flere som registrerer Pitbullen sin som en AmStaff. Derfor ville politiet at begge rasene skulle bli ulovlige.

candyqueen_83
Skrevet

Sånn som jeg har forstått det så blir ikke den rasen utryddet kun fordi den er farlig i seg selv, men fordi den ligner sånn på Pitbull og dermed er det flere som registrerer Pitbullen sin som en AmStaff. Derfor ville politiet at begge rasene skulle bli ulovlige.

Det er riktig. Og nå som amstaffen er forbudt så blir både pitbull og amstaff registrert som staff. Store staffer vel og merke :P Og sånn fortsetter det vel om flere blir ulovlige. De kriminelle vil alltid finne en ny rase og gjøre den "skumlere".

Gjest verinoca
Skrevet

Det kalles forebyggende helsearbeid :-)

Tja, jeg kan garantere at hun jeg kjenner med amstaff ikke ville gjort en tangloppe fortred.

Om det var ment som en spøk burde du ta bort den røde tittelen din når du svarer slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...