Gå til innhold

Er AmStaff forbudt?

Gjest litt usikker på dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, først stod det bulldogger overalt. Nå står det staffer et par steder. Men vekta passer jo ikke til det.

Jo, vekten passer, og det står Amstaff i tyske aviser også.

Jeg sjekket begge.

Fortsetter under...

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• candyqueen_83

37

• hidi, the scorpion

23

• EnolaGay

5

candyqueen_83
Skrevet

I følge flere sider på nett (som neppe har noen interesse i å lyve om det) så kan en amstaff veie over 30 kg.

En amstaff ja, men det er da ingen Staffordshire Bull Terrier.

candyqueen_83
Skrevet

Jo, vekten passer, og det står Amstaff i tyske aviser også.

Jeg sjekket begge.

Det står ikke amstaff, det står staffordshire bull terrier. Og det stemmer ikke med vekten.

Skrevet

En staff veier 16-18 kg, ikke 30-40 kg. Så staffer var det ikke da hvertfall. Vekta passer med en bulldogg.

DET er ivaffal ikke sant, en sånn kjøter kommer fort opp i 30 kilo når den er trent og i godt hold. Muskler er TUNGT og det har disse skapningene nok av.

En kompis av meg hadde en sånn før, en liten tispe. Selv den var et par og tyve kilo.

candyqueen_83
Skrevet

DET er ivaffal ikke sant, en sånn kjøter kommer fort opp i 30 kilo når den er trent og i godt hold. Muskler er TUNGT og det har disse skapningene nok av.

En kompis av meg hadde en sånn før, en liten tispe. Selv den var et par og tyve kilo.

Nå må du gi deg. En amstaff kan godt veie 30 kg, men ikke en staff.

Skrevet

Nå må du gi deg. En amstaff kan godt veie 30 kg, men ikke en staff.

Ja amstaff, er det ikke den bikkja vi snakker om? *forvirra*

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Ja amstaff, er det ikke den bikkja vi snakker om? *forvirra*

Nei, det står Staffordshire Bull Terrier i artikkelen.

Skrevet

http://www.fordogtrainers.com/ProductImages/pictures/dog-harness/leather-dog-harness/spiked-dog-harness-h9/amstaff/amstaff-spiked-harness-leather.jpg

Amstaff. Pakka kjøter.

http://www.petforums.co.uk/resources/images/thumb/4/46/Staffordshire-Bull-Terrier-wm.jpg/350px-Staffordshire-Bull-Terrier-wm.jpg

Staffordshire bullterrier. Til forveksling lik, men noe "stuttere" i pedalene og litt mer gris i trynet.

Skrevet

Det står ikke amstaff, det står staffordshire bull terrier. Og det stemmer ikke med vekten.

Jeg tror faktisk ikke det gjør noe som helst for 3-åringen eller familien hennes om det var en britisk eller amerikansk amstaff...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det gjør noe som helst for 3-åringen eller familien hennes om det var en britisk eller amerikansk amstaff...

En britisk amstaff?

candyqueen_83
Skrevet

Mye mindre, mye mildere i temperamentet, og mer avlet for å være familiehund..

Skrevet

http://amstaff-breed.com/store/images/large/amstaff-pitbull-dog-harness-leather-55_LRG.jpg

Denne bikkja gir bedre inntrykk av forskjellen mellom dem, også i størrelse.. :0)

Jeg har ikke lest artikkelen foresten. Fant den forstyrrende. Men jeg antar begge type hund kan være farlig for barn. Amstaff i særdeleshet etter hva man hører om gemytt og avl. Den andre vet jeg lite om annet enn at den alltid minner meg om en gris!

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, først stod det bulldogger overalt. Nå står det staffer et par steder. Men vekta passer jo ikke til det.

Det har ikke jeg sett:(

Begge hunderaser kan være farlige, om de ikke er under streng disiplin?

Ser mye på "hundehviskeren" og "daddy" (en bulldog) må jo være den mest fredligste hunden på jord;)

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

http://amstaff-breed.com/store/images/large/amstaff-pitbull-dog-harness-leather-55_LRG.jpg

Denne bikkja gir bedre inntrykk av forskjellen mellom dem, også i størrelse.. :0)

Jeg har ikke lest artikkelen foresten. Fant den forstyrrende. Men jeg antar begge type hund kan være farlig for barn. Amstaff i særdeleshet etter hva man hører om gemytt og avl. Den andre vet jeg lite om annet enn at den alltid minner meg om en gris!

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=720

Skrevet

amerikansk eller britisk Staffordshire Bull Terrier, mente jeg.

Den britiske ble fremavlet i Storbritannia nettopp for å sloss mot okser og bjørner, og et barn har selvsagt ikke en sjanse.

Skrevet

Mye mindre, mye mildere i temperamentet, og mer avlet for å være familiehund..

Ja, den er tydeligvis "særlig glad i barn"! *puke*

candyqueen_83
Skrevet

Ja, stemmer, hørt noe slikt om den ja. Men den ER lik den andre for folk som ikke vet noe om hunder. Og selv en slik kan vel tippe over i gitte situasjoner antar jeg.

Har gammal katt! ;0P

ALLE hunder kan tippe over i rette situasjoner. Men det er veldig sjeldent for en staff som har såpass mye selvtillit. Den tåler utrolig mye før den må reagere.

Jeg er mer redd katter jeg da. Haha. Men det er fordi de alltid klorer meg, og det så utrolig kjapt. Hehe ;O))

Skrevet

Ja, stemmer, hørt noe slikt om den ja. Men den ER lik den andre for folk som ikke vet noe om hunder. Og selv en slik kan vel tippe over i gitte situasjoner antar jeg.

Har gammal katt! ;0P

Begge hunder er fremavlet for å sloss mot okser og bjørner i "pits" i Storbritannia, og er ofte farlige, som man ser meget ofte i avisene, hvor uskyldige barn blir revet i filler av slike dyr, mens andre eiere alltid finner en unnskyldning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...