Gå til innhold

Fibromyalgi


Shanna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lege Knut-Erik Ånensen

Til Shanna ang fibromyalgi

Fibromyalgi er ikke direkte arvelig, men det kan synes som om det i enkelte familier kan være en økt disposjon for å utvikle sykdommen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, allmennlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med sosial arv???

tenkte på genetisk.

Jeg har fibromyalgi, min datter,

til slutt fikk min mor diagnosen. Det må vel ha noe med genetisk arv å gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut-Erik Ånensen, allmennlege

Jeg har fibromyalgi, min datter,

til slutt fikk min mor diagnosen. Det må vel ha noe med genetisk arv å gjøre ?

Til jostedalsrypa ang fibromyalgi/iglay

Som tidligere nevnt her i forum finnes det ikke klare holdepunkter for genetisk betinget arvelighet utifra de fakta man har pr idag. Vi snakker imidlertid om familiær disposjon, da det ser ut som det forekommer hyppigere i enkelte familier.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...