Gå til innhold

Kan jeg jobbe i hagen i dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest speer

Ja, hvis du vil demonstrere din manglende solidaritet med vanlige mennesker, så kan du det.

Hvem er disse "vanlige" menneskene? Et det et problem at jeg i dag drar på Plantasjen for å kjøpe blomster for så å plante disse ut? 1. mai er forøvrig årets travleste dag på Plantasjen.

Gjest cut the crap

Ja, hvis du vil demonstrere din manglende solidaritet med vanlige mennesker, så kan du det.

Nå er du teit.

Det er mange som arbeider 1. mai. Om jeg planter i dag, eller i morgen, er vel revnende likegyldig for resten av verden.

Men du skal vel argumentere på siden av dette også.

Annonse

?

Mener du det?

Hva er forresten "vanlige folk"?

(må spørre, siden jeg ikke har noe forhold til 1 mai- annet at det er en dato der alt er stengt).

1. Mai er den tradisjonelle dagen for å vise støtte til fagforeninger og andre som har sloss for arbeidernes rettigheter, slik som at du kun skal jobbe 5 dager i uken, 40 timers arbeidsuke (ikke 12 timer i døgnet), lønnssikkerhet, og veldig mange av de rettighetene man i dag tar for gitt.

Det er jo ikke noen garanti for at slikt alltid skal bestå. Det er alt for lett å miste rettigheter, og derfor er det viktig å markere støtte til dette.

Med vennlig hilsen

Nå er du teit.

Det er mange som arbeider 1. mai. Om jeg planter i dag, eller i morgen, er vel revnende likegyldig for resten av verden.

Men du skal vel argumentere på siden av dette også.

Joda, men det er bare historieløst. Mange mennesker har sloss for de rettighetene som du sannsynligvis tar for gitt, og egentlig er det greit med en markering for å støtte opp om de som har sørget for at du ikke må jobbe 7 dager i uken, eller 12 timer i døgnet.

Med vennlig hilsen

Gjest speer

1. Mai er den tradisjonelle dagen for å vise støtte til fagforeninger og andre som har sloss for arbeidernes rettigheter, slik som at du kun skal jobbe 5 dager i uken, 40 timers arbeidsuke (ikke 12 timer i døgnet), lønnssikkerhet, og veldig mange av de rettighetene man i dag tar for gitt.

Det er jo ikke noen garanti for at slikt alltid skal bestå. Det er alt for lett å miste rettigheter, og derfor er det viktig å markere støtte til dette.

Med vennlig hilsen

''vise støtte til fagforeninger og andre som har sloss for arbeidernes rettigheter''

Og det gjør man bedre ved å sitte inn og post idiotiske-innlegg på DOL i steden for å være ute å gjøre hagen klar for sommeren?

jubalong70

Joda, men det er bare historieløst. Mange mennesker har sloss for de rettighetene som du sannsynligvis tar for gitt, og egentlig er det greit med en markering for å støtte opp om de som har sørget for at du ikke må jobbe 7 dager i uken, eller 12 timer i døgnet.

Med vennlig hilsen

Men hva med de mange som faktisk må jobbe i dag da? ;)

Gjest FruH

!. mai er arbeiderens dag, og den offisielle hagedagen. Går man ikke i tog jobber man i hagen, ser det ut som. Ser flere av min naboer ute, med henda i jorda og rompa i været. Selv sitter jeg inne og koser meg med en sen frokost, men har samvittigheten i orden ved at jeg skal på et arrangement senere i kveld.

Annonse

''vise støtte til fagforeninger og andre som har sloss for arbeidernes rettigheter''

Og det gjør man bedre ved å sitte inn og post idiotiske-innlegg på DOL i steden for å være ute å gjøre hagen klar for sommeren?

Nåja, posting av "idiotiske innlegg" overlater jeg til deg, men å forklare hvorfor 1. mai er viktig er helt klart bedre enn å plante i hagen i dag.

Gjest høstløv

Med vennlig hilsen

Det er ikke i alle land at 1. mai er en offentlig høytidsdag.

I Danmark er det arbeidernes dag, og alle funksjonærer har vanlig arbeidsdag. Jeg jobbet på kontoret hver eneste 1. mai, mens de som jobbet på verkstedet holdt fridag.

Gjest speer

Nåja, posting av "idiotiske innlegg" overlater jeg til deg, men å forklare hvorfor 1. mai er viktig er helt klart bedre enn å plante i hagen i dag.

''Nåja, posting av "idiotiske innlegg" overlater jeg til deg,''

Ikke så beskjeden nå.

'' men å forklare hvorfor 1. mai er viktig er helt klart bedre enn å plante i hagen i dag.''

Nytteverdien av det er lik 0.

Og du har fortsatt ikke forklart hvem som er "vanlige folk". Ser jeg ut av vinduet nå virker det som om folk flest er svært så opptatt i sine respektive hager.

Gjest speer

Med vennlig hilsen

''jobbe 7 dager i uken, eller 12 timer i døgnet.''

Har jeg ikke merket noe til. Som næringsdrivende jobber jeg 10-12 timer om dagen, 6 dager i uken.

''jobbe 7 dager i uken, eller 12 timer i døgnet.''

Har jeg ikke merket noe til. Som næringsdrivende jobber jeg 10-12 timer om dagen, 6 dager i uken.

Vel, at du ikke har merket noe til det, skyldes muligvis at du ikke følger med? Jeg vil påstå de fleste andre i Norge har fått med seg at de ikke behøver jobbe 12 timer i døgnet.

''Nåja, posting av "idiotiske innlegg" overlater jeg til deg,''

Ikke så beskjeden nå.

'' men å forklare hvorfor 1. mai er viktig er helt klart bedre enn å plante i hagen i dag.''

Nytteverdien av det er lik 0.

Og du har fortsatt ikke forklart hvem som er "vanlige folk". Ser jeg ut av vinduet nå virker det som om folk flest er svært så opptatt i sine respektive hager.

"vanlige folk" i denne diskusjonen er arbeidstagere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...