Gå til innhold

Kan jeg jobbe i hagen i dag?

Anbefalte innlegg

Fritidens pris er...at Folket jobber seg i hjæl isteden og Barna går for lut og kaldt vann, fordi mor må også ut i Arbeidslivet.Jeg hadde heller villet jobbet 10-12 timer, så Mor kunne vært hjemme med ungene de første årene!

Vet ikke om det er så mye å takke for!

''Fritidens pris er...at Folket jobber seg i hjæl isteden og Barna går for lut og kaldt vann, fordi mor må også ut i Arbeidslivet.Jeg hadde heller villet jobbet 10-12 timer, så Mor kunne vært hjemme med ungene de første årene!

Vet ikke om det er så mye å takke for!''

Nei vel, men det vet jeg. Og mannen min. Og foreldrene mine og de fleste av vennene mine.

Selv er jeg oppvokst med arbeidende mor og far og gikk definitivt ikke for lut og kaldt vann. Det gjør heller ikke mine barn selv om både jeg og faren jobber fullt. Litt slit er det jo til tider, men det tåler vi nok. Jeg tviler på at vi sliter oss mer i hjæl enn våre forfedre gjorde. Det er vel heller slik at levealderen aldri har vært så høy.

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Det er klart det går an å leve billig. Men det er ikke sikkert at det er det beste for alle.

Det er faktisk en grunn til at kvinnene gjorde opprør mot det systemet som var.

Absolutt, ser meg ikke blind bare på èn løsning;)

Kan det ha gått for langt, på våres barn bekostning, eller får alle barn lik behandling?

Gjest segunda

''Pleier å gjøre det ETTER kirketiden..''

Enig. Jobbing (sånn som hagearbeide og sånt) på søndager skal foregå etter kirketiden som vel slutter kl. 13.

Siden det er religionsfrihet i Norge så antar jeg at jeg ikke kan jobbe i hagen eller henge ut klesvask fra solnedgang på fredager til solnedgang på lørdager pga. jødenes sabbat. ja og fredag er helligdag for muslimer og da blir det tre dager som jeg ikke kan gjøre noe utendørs.

Annonse

hidi, the scorpion

Siden det er religionsfrihet i Norge så antar jeg at jeg ikke kan jobbe i hagen eller henge ut klesvask fra solnedgang på fredager til solnedgang på lørdager pga. jødenes sabbat. ja og fredag er helligdag for muslimer og da blir det tre dager som jeg ikke kan gjøre noe utendørs.

Helt enig;)

Det er opptil enhver å følge sin samvittighet!

Absolutt, ser meg ikke blind bare på èn løsning;)

Kan det ha gått for langt, på våres barn bekostning, eller får alle barn lik behandling?

''Absolutt, ser meg ikke blind bare på èn løsning;)''

Det virker litt slik på meg, så bombastisk du uttaler deg om at det beste for barna er å være hjemme med mor.

''Kan det ha gått for langt, på våres barn bekostning, eller får alle barn lik behandling?''

Hva mener du?

Så lenge vi har statskirke så er det dennes regler vi skal forholde oss til mener jeg. :o)

Jeg er forøvrig ikke imot at man bedriver hagearbeide søndag formiddag, men motoriserte saker kan man la ligge slik at det er stille og fredelig.

Gjest segunda

Så lenge vi har statskirke så er det dennes regler vi skal forholde oss til mener jeg. :o)

Jeg er forøvrig ikke imot at man bedriver hagearbeide søndag formiddag, men motoriserte saker kan man la ligge slik at det er stille og fredelig.

Jeg er uenig i argumentene dine med statskirka, og mener at vi bør forholde oss til religionsfrihet.

For min del kan man gjerne ta fri på søndager, men dette tullet med klesvask er det bare Norge som holder på med. Andre land med statskirke og religionsfrihet har ikke slike rigide regler. Hvorfor er det galt overfor Gud med rene klær blafrende i vinden på en søndag?

Gjest anna72

Jeg er uenig i argumentene dine med statskirka, og mener at vi bør forholde oss til religionsfrihet.

For min del kan man gjerne ta fri på søndager, men dette tullet med klesvask er det bare Norge som holder på med. Andre land med statskirke og religionsfrihet har ikke slike rigide regler. Hvorfor er det galt overfor Gud med rene klær blafrende i vinden på en søndag?

Er det noen regler på at man ikke skal henge klær ute til tørk på søndager???

Jeg gjør det støtt og stadig jeg.

Jeg har ikke sagt noe om klesvask og henger gjerne ut klesvasken selv på søndag, men da slik at den ikke generer naboene.

Det er bråk på søndag formiddag jeg synes er unødvendig.

Annonse

Gjest segunda

Er det noen regler på at man ikke skal henge klær ute til tørk på søndager???

Jeg gjør det støtt og stadig jeg.

Det er regler i alle borettslag at vaskerommet ikke skal brukes på søndager, og hvis noen krever det må de reglene følges. Dette er et stort problem for meg.

Gjest anna72

Det er regler i alle borettslag at vaskerommet ikke skal brukes på søndager, og hvis noen krever det må de reglene følges. Dette er et stort problem for meg.

Ok, bor i hus jeg, så vaskerom kjenner jeg lite til. Men vet at i borettslaget der broren min bor, er også vaskeriet åpent og fri for bruk også søndager.

Skjønner godt det er et problem med stengt vaskerom på søndager, det er gjerne i helga jeg vasker mest tøy, i og med at det er mye annet som skjer på ettermiddag/kveld i ukedagene.

Gjest segunda

Ok, bor i hus jeg, så vaskerom kjenner jeg lite til. Men vet at i borettslaget der broren min bor, er også vaskeriet åpent og fri for bruk også søndager.

Skjønner godt det er et problem med stengt vaskerom på søndager, det er gjerne i helga jeg vasker mest tøy, i og med at det er mye annet som skjer på ettermiddag/kveld i ukedagene.

Jeg vet at det er mange borettslag hvor de reglene er på en måte borte fordi beboerne ikke bryr seg. Jeg har en nabo som nekter oss å bruke vaskerommet på søndager og derfor kan ikke jeg vaske da. Jeg kommer ofte hjem veldig sent og reiser også mye. Søndager er dager hvor jeg gjerne er hjemme og leser og pusler med andre private ting. Da vil jeg gjerne vaske. Disse reglene finnes ikke i andre land.

Mammantil3

Jeg vet at det er mange borettslag hvor de reglene er på en måte borte fordi beboerne ikke bryr seg. Jeg har en nabo som nekter oss å bruke vaskerommet på søndager og derfor kan ikke jeg vaske da. Jeg kommer ofte hjem veldig sent og reiser også mye. Søndager er dager hvor jeg gjerne er hjemme og leser og pusler med andre private ting. Da vil jeg gjerne vaske. Disse reglene finnes ikke i andre land.

''Jeg har en nabo som nekter oss å bruke vaskerommet på søndager og derfor kan ikke jeg vaske da.''

Blir vaskerommet fysisk avstengt, slik at dere ikke kommer til?

Hvis ikke - hva er konsekvensen av å drite i denne mugne naboen?

Gjest segunda

''Jeg har en nabo som nekter oss å bruke vaskerommet på søndager og derfor kan ikke jeg vaske da.''

Blir vaskerommet fysisk avstengt, slik at dere ikke kommer til?

Hvis ikke - hva er konsekvensen av å drite i denne mugne naboen?

Nei det er ikke avstengt, og i det siste så har jeg begynt å snike meg til å vaske en eller to maskiner på søndag ettermiddag.

Hun kan sende inn en skriftlig klage, men det skal mer til for at jeg kan kastes utav min egen leilighet så alvorlige konsekvenser får det nok ikke.

Jeg kan teoretisk sett klage over røykelukta som henger i oppgangen hele tiden, men jeg har ikke særlig lyst til å blande meg i at et gammelt ensomt menneske røyker i egen leilighet.

Mammantil3

Nei det er ikke avstengt, og i det siste så har jeg begynt å snike meg til å vaske en eller to maskiner på søndag ettermiddag.

Hun kan sende inn en skriftlig klage, men det skal mer til for at jeg kan kastes utav min egen leilighet så alvorlige konsekvenser får det nok ikke.

Jeg kan teoretisk sett klage over røykelukta som henger i oppgangen hele tiden, men jeg har ikke særlig lyst til å blande meg i at et gammelt ensomt menneske røyker i egen leilighet.

Da hadde jeg nok rett og slett gitt litt faen i den sure naboen, og vasket i vei når jeg kunne; du får jo ikke benyttet vaskekjelleren når du er bortreist, ergo får de andre mer tid på de vanlige dagene.

Hva røyklukt angår: Hvis det er den samme naboen som forårsaker lukta, så hadde jeg nok ikke vært større enn at jeg hadde nevnt det hvis det kom en vaskeklage. Selv om man er gammel, kan man ikke automatisk bli sur, jævlig og få lov til å herse med andre mennesker.

Gjest segunda

Da hadde jeg nok rett og slett gitt litt faen i den sure naboen, og vasket i vei når jeg kunne; du får jo ikke benyttet vaskekjelleren når du er bortreist, ergo får de andre mer tid på de vanlige dagene.

Hva røyklukt angår: Hvis det er den samme naboen som forårsaker lukta, så hadde jeg nok ikke vært større enn at jeg hadde nevnt det hvis det kom en vaskeklage. Selv om man er gammel, kan man ikke automatisk bli sur, jævlig og få lov til å herse med andre mennesker.

Jeg har min egen vaskemaskin og tørketrommel så det er ikke tilgang som er problemet. Hennes problem er at hun mener at det bråker for mye fra vaskekjelleren og også at jeg hopper rundt i min egen leilighet når hun hører meg mellom elleve og tolv om kvelden og ved syvtiden om morgenen.

Hun har vært en gammel grinebiter i alle år og var stort problem før i tiden pga. fyllebråk. Nå er hun alene og ligger i tungsinn store deler av tiden. Det er ikke noe lett, men som du sier jeg får bare vaske i vei og la henne sende inn en skriftlig klage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...