Gå til innhold

Fengsel vs sykehjem


Gjest thara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    65

  • ecbole

    10

  • frosken

    8

  • Orio

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Det er sløsing med skattepenger.

Som betyr at du vil få bruke skattepengene på en annen måte, og da på en måte som DU synes er riktig. Er det demokrati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Selvfølgelig er det soningskø. Men det betyr ikke at de innsatte skal ha det bedre enn de på sykehjem. Og det er utrolig mange utlendinger i norske fengsler som kunne vært sendt til sin hjemlan for å sone der.

Det er ingen grunn til å sammenligne sykehjem og fengsler. De som blir dømt til fengselsstraff i Norge blir i norske fengsler til andre land evt. forhandler om overflytting. I så fall må Norge og de andre landene ha avtaler om overflytting av fanger. Ellers må de bli satt fri og det vil i hvert fall være høyest urettferdig at de som ikke har norsk statsborgerskap skal slippe straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ja, send dem hjem. Så slipper vi problemer her.

Tenk for noen tilstander det blir her når hvem som helst kan komme og stjele hva som helst uten å bli straffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Oppfører man seg slik blir de isolering på vann og brød!

Skal det være slik på psykiatriske institusjoner også? Hva med psykisk utviklingshemmede som tisser hvor som helst og kaster mat etter personale eller hverandre? Skal de få vann og brød til å "lære" dem å oppføre seg riktig? Eller må de dømmes i domstolene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hubba Hubba Zoot Zoot

Tenk for noen tilstander det blir her når hvem som helst kan komme og stjele hva som helst uten å bli straffet.

Vi kan gjøre som i muslimske land: 100 piskeslag, og ferdig med det. Ved alvorlige tilfeller, avkapping av høyre hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hubba Hubba Zoot Zoot

Du er virkelig smart!

Det du sier er altså at hvem som helst fra utlandet kan begå mord, tyveri og hva som helst i Norge - helt fritt - og den eneste "straffen" du vil gi dem er en gratisbillett til f eks. Sverige eller Tyskland? Alt etter hvor de kom fra.

Wow!

Og fengsel der. Eller dødsstaff. Alt etter som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan gjøre som i muslimske land: 100 piskeslag, og ferdig med det. Ved alvorlige tilfeller, avkapping av høyre hånd.

Så "muslimske land" er forbildet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fengsel der. Eller dødsstaff. Alt etter som.

De har ikke gjort noe ulovlig i f. eks. Tyskland, så staten der kan ikke fengsle dem.

Dødsstraff er ulovlig iht. den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hubba Hubba Zoot Zoot

Så "muslimske land" er forbildet ditt?

Straffesystemet har de sving på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hubba Hubba Zoot Zoot

De har ikke gjort noe ulovlig i f. eks. Tyskland, så staten der kan ikke fengsle dem.

Dødsstraff er ulovlig iht. den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen.

Det bryr vi oss ikke om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nå så jeg ikke det innslaget, men forstår sånn halvveis hva det dreier seg om. Har jobbet på eldrehjem, dog ikke direkte med de gamle. Men de som skulle stelle med de gamle, kom ofte dit jeg jobbet og sukket; "å de maser hele tiden. først må den på do, og så må den. de er akkurat som unger." og i tillegg måtte noen ligge to på et rom som var beregnet på en. og en måtte ligge på badet. når jeg gikk forbi de forskjelllige avdelingene, så satt de gamle som noen zombier, sikkert helt neddopet.

At ikke regjeringen kan bruke mer penger på eldrehjem; flere ansatte, flere enerom osv. fin kunst på veggene til å se på, bl.a. er en skam. og at de samtidig kan bruke så mye på fengsler, skjønner jeg ikke. de som sitter i fengsel, skulle hatt et lite rom. ikke tv, ikke pc. bad kunne de saktens hatt. men de skal da straffes? det skal være en straff å sitte inne, ikke en mulighet til å utdanne seg, og eventuelt sitte på nettet og surfe. det må være opp til hver enkelt fange hva de vil med livet sitt etterpå, staten skal drite i det. tenker staten på hva oppholdet til en gammel person betyr for vedkommende? bryr de seg i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg ikke det innslaget, men forstår sånn halvveis hva det dreier seg om. Har jobbet på eldrehjem, dog ikke direkte med de gamle. Men de som skulle stelle med de gamle, kom ofte dit jeg jobbet og sukket; "å de maser hele tiden. først må den på do, og så må den. de er akkurat som unger." og i tillegg måtte noen ligge to på et rom som var beregnet på en. og en måtte ligge på badet. når jeg gikk forbi de forskjelllige avdelingene, så satt de gamle som noen zombier, sikkert helt neddopet.

At ikke regjeringen kan bruke mer penger på eldrehjem; flere ansatte, flere enerom osv. fin kunst på veggene til å se på, bl.a. er en skam. og at de samtidig kan bruke så mye på fengsler, skjønner jeg ikke. de som sitter i fengsel, skulle hatt et lite rom. ikke tv, ikke pc. bad kunne de saktens hatt. men de skal da straffes? det skal være en straff å sitte inne, ikke en mulighet til å utdanne seg, og eventuelt sitte på nettet og surfe. det må være opp til hver enkelt fange hva de vil med livet sitt etterpå, staten skal drite i det. tenker staten på hva oppholdet til en gammel person betyr for vedkommende? bryr de seg i det hele tatt?

De aller, aller fleste eldre har enerom, og lever helt fint.

Holdningen til de du nevnte er det nok vanskeligere for staten å gjøre noe med.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Vi kan gjøre som i muslimske land: 100 piskeslag, og ferdig med det. Ved alvorlige tilfeller, avkapping av høyre hånd.

Da foreslår jeg at du flytter til et av de muslimske landene som praktiserer slik for å få brukt skattepengene dine slik at du blir fornøyd.

Jeg foretrekker norsk samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffesystemet har de sving på!

Joda, vi kan godt finne en anklage mot deg, og så halshugge deg før du får sjanse til å forsvare deg, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Vi kan gjøre som i muslimske land: 100 piskeslag, og ferdig med det. Ved alvorlige tilfeller, avkapping av høyre hånd.

Det er forskjell fra land til land i muslimske land. Noen steder blir du sendt rett ut av landet, slik du foreslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller, aller fleste eldre har enerom, og lever helt fint.

Holdningen til de du nevnte er det nok vanskeligere for staten å gjøre noe med.

Med vennlig hilsen

''De aller, aller fleste eldre har enerom, og lever helt fint.

''

De fleste har vel nå enerom, men at de "lever helt fint" stemmer dårlig med mine observasjoner.

Jeg ser liten hensikt i å sammenlikne fengsler og sykehjem og er heller ikke så opptatt av hvem som befolker fengslene. Derimot er jeg svært bekymret for en del av det som skjer på norske sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell fra land til land i muslimske land. Noen steder blir du sendt rett ut av landet, slik du foreslo.

For noen år siden ble en fyr i Iran dømt til 472 års fengsel, etterfulgt (!) av pisking, og til slutt utvisning.

Det iranske lovsystemet minner unektelig om Frps! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det bryr vi oss ikke om!

Når du sier vi så snakker du ikke på vegne av den norske befolkningen. Du får redegjøre for hvem vi er når du skriver slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...