Gå til innhold

vet ikke hvem er?


Gjest Havet Blått

Anbefalte innlegg

Gjest Havet Blått

Hei igjen, alle sammen..

jeg har sett tekst-tv 772.(nrk)

Dixi Oslo arrg : teamkveld onsdag 19 sept.

tegnspråktolk tilstede.

min vennine og jeg snakket om tolk og lure på hvem er tolk ...

umulig for oss å vite hvem er tolk men men jeg klare over dette ..

jeg tenker på andre som gjerne vite og føler litt bedre og hvem er tolk..

Selvom andre er fremmelser tabu og redd pga små miljø....

uff, sånn er det.."hardt liv "

jeg tenker meg å burde litt forandre holding og armene er åpen for alle sammen og mottak med varme" velkommen " på en måte...

Håper du/alle forstår hva jeg mener...

F.eks idag vi bestilt tolk og få vite hvem er tolk forhånd...

Burde neste gang med navn tolk , kanskje kommer flere...??? aldri vet...

Forsetter stå på... :)

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Havet Blått!

En av vaktene på DIXI Oslo er døvetolk, hun heter Mariane og er et utrolig skjønt og omsorgsfullt menneske! Jeg antar at det er hun som skal tolke hvis det er behov, for vi har jo ikke penger til å lønne en offentlig tolk.

Du kan jo sende en mail til DIXI Oslo ([email protected]) og spørre om det er Mariane som skal tolke.

Jeg bor i Stavanger og har dessverre ikke råd til å dra til Oslo for å være med på møtet. Men jeg er helt sikker på at det blir et VELDIG bra foredrag, så hvis du har anledning, bør du absolutt gå!!

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristindixioslo

Hei.

Jeg har nå lest gjennom din innlegg og ser at du sliter med noe. Jeg skjønner godt hva du mener når det gjelder bruk av tolk. Man føler seg litt naken og hjelpeløs fordi tolken VET.

Jeg vil først presentere meg selv. Jeg heter Kristin og jobber i Dixi. Er selv hørselshemmet og bruker tegnspråk.Har selv blitt utsatt for seksuelt overgrep.

Målet ved å innvitere døve til temakvelden er å få samlet sammen de som har opplevd det samme og vise at vi ikke er alene. Det blir kun foredrag og får anledning til å stille spørsmål. Personlig samtale kan du få her helt alene med meg eller andre hvis du vil. Bare send e-post.

Jeg jobber med saken å skaffe tolker til temakvelden. Håper å få tak i tolker utenfor Oslo (som dere kanskje aldri har møtt før). Tolkene blir informert og de har taushetsplikt på alt som blir sagt under temadagen. Hvis du ønsker å vite hvem som skal tolke kan jeg sende deg mail så snart jeg vet navnene.

Håper du kan komme. Ta gjerne med ei venninne.

Vennligst hilsen Kristin, DIXI Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest havet blått

hei...

tusen takk for råd og tips...

jeg er andre stedet og ikke bra med meg og trist /lei seg.. pga min svigerfar er død og skal begravelsen neste uke torsdag...

jeg vet ikke hva jeg skriver nede her.. kommer senere en dag nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...