Gå til innhold

Flagg og småunger - farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og for hvert barn som blir drept blir kanskje 10 (?) alvorlig såret.

Nostalgi var bedre før! :knegg:

Med vennlig hilsen

Nåja, selv ikke nostalgien er hva den engang var...;-)

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• Colette

18

• morsan

7

• Adriana

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg slutter meg rett og slett til NHD's uttalelser i denne tråden. Jeg vil anta at han vet hva han snakker om:-)''

Se aller, aller fleste som har svart i denne tråden slutter seg til det at sannsynligheten for å dø pga flaggbruk på 17. mai er ekstremt liten.

Ja....ellers hadde jeg nok virkelig begynt å lure :-)

Skrevet

Nåja, selv ikke nostalgien er hva den engang var...;-)

Et samfunn i forfall! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og det aller, aller meste er jo ikke farlig:-) Noe er helt ufarlig, noe er litt riskabelt, noe er middels risikabelt, noe er veldig risikabelt osv. Og det er vår oppgave å lære ungene disse nyansene. Og det gjør vi ikke ved å si at det meste er farlig - og polstre dem inn deretter.

Nei, men det er det ekstremt få om gjør, men mange som tror at "alle andre gjør det".

Fakta er at vi redder tusenvis av barns liv hver dag med sikkerhetsbelter, sykkelhjelmer og alt det andre. Det er utvilsomt verdt det.

Skrevet

Nei, men det er det ekstremt få om gjør, men mange som tror at "alle andre gjør det".

Fakta er at vi redder tusenvis av barns liv hver dag med sikkerhetsbelter, sykkelhjelmer og alt det andre. Det er utvilsomt verdt det.

OK:-) Det er klart at det viktig å redde liv, men ikke for enhver pris, kanskje. Unger har også rett til å være unger på ungers premisser, og med de risiki det medfører. Det er min faste overbevisning.

Skrevet

OK:-) Det er klart at det viktig å redde liv, men ikke for enhver pris, kanskje. Unger har også rett til å være unger på ungers premisser, og med de risiki det medfører. Det er min faste overbevisning.

Nei, det er voksnes ansvar å beskytte ungene, fordi de har ikke forstand til å vurdere farene selv enda.

Annonse

Skrevet

Nei, det er voksnes ansvar å beskytte ungene, fordi de har ikke forstand til å vurdere farene selv enda.

Da er vi enige. Men da må voksne lære barna ut i fra de riktige premissene, og ikke ut fra hysteri. Når man skal ta fra barn gleden ved å bære/vifte med det norske flagg på 17. Mai, da har ting gått alt for langt. Da går de voksnes behov for 100% trygghet på bekostning av barns behov.

Skrevet

Da er vi enige. Men da må voksne lære barna ut i fra de riktige premissene, og ikke ut fra hysteri. Når man skal ta fra barn gleden ved å bære/vifte med det norske flagg på 17. Mai, da har ting gått alt for langt. Da går de voksnes behov for 100% trygghet på bekostning av barns behov.

Men jeg har skrevet minst 3 ganger at jeg ikke mener man skal ta vekk flagg...

Skrevet

Men jeg har skrevet minst 3 ganger at jeg ikke mener man skal ta vekk flagg...

Det er mye mulig. Men du gir uttrykk for at du er sterk tilhenger av mest mulig sikkerhetstiltak for barn. Og dette med flagget var bare et eksempel av mange som foreligger på dette forumet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jo, de må få lære selv, men poenget er at noen "lærdommer" tar livet av dem, og da lærer de i hvert fall ingenting.

Flaggpinne i munnen faktisk livsfarlig hvis et lite barn faller. Poenget er jo at man bare sørger for at de ikke springer med flagg i munnen, men ikke avskaffer flagg i sin helhet.

Med vennlig hilsen

Ja, det kan være livsfarlig.

Og det kan være livsfarlig å sykle langs veien. Eller å klatre i et klatrestativ. Eller å drikke 20 liter vann- eller å kjøre slalom

Men jeg kan ikke si alt det til dem.

Klart jeg sier ting kan være farlig (om jeg husker på det) - men så lar jeg det ligge med det.

Skrevet

Hjelpes meg. Vi kan da ikke overbeskytte ungene mot alt. Hørte også om noen som ikke lot ungene gå i tog da de kunne bli kiddnappet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...