Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd

Gud dreper ingen.

Vi er satt her på jorden som aldri ble lovet oss å være perfekt. Derfor vil det skje tsunamier og annet elende.

Gud gjør ikke dette, verden "lever sitt eget liv", men Gud sitter "der bak" og er der hvis vi trenger ham, det er styrke vi skal få av ham. Og trøst.

De som tross dette uperfekte livet er Gud hengiven, er de som vil bli Guds barn, men å være Guds barn menes ikke nødvendigvis å være hans fremtidige disipler/komme til himmelen/Paradis. Det er kun 40.000 som skal bli det og det er ikke folk som deg og meg, men slike som vier sitt hele liv fra hjerte, til Gud, og som er en barmhjertig samaritan for folket på jorden.

Vi har skydsengler som er Guds hjelpere, men det er ikke alle som er dem bevisst. De passer på oss og prøver å lede oss på riktige veger gjennom livet.

Så Gud er ikke stygg, det er det menneskeheten som er, han styrer ikke hva som skjer på jordkloden. Gud sitter der og er trist over alt elende vi får til, men er klar til å holde hånden over oss hvis vi har åpent hjerte for ham.

''Det er kun 40.000 som skal bli det og det er ikke folk som deg og meg,''

Jehovas vitner, antar jeg? Jehovas vitner inngår ikke i det kirken kaller "kristne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • ShitDiddelyDo

    4

Gud dreper ingen.

Vi er satt her på jorden som aldri ble lovet oss å være perfekt. Derfor vil det skje tsunamier og annet elende.

Gud gjør ikke dette, verden "lever sitt eget liv", men Gud sitter "der bak" og er der hvis vi trenger ham, det er styrke vi skal få av ham. Og trøst.

De som tross dette uperfekte livet er Gud hengiven, er de som vil bli Guds barn, men å være Guds barn menes ikke nødvendigvis å være hans fremtidige disipler/komme til himmelen/Paradis. Det er kun 40.000 som skal bli det og det er ikke folk som deg og meg, men slike som vier sitt hele liv fra hjerte, til Gud, og som er en barmhjertig samaritan for folket på jorden.

Vi har skydsengler som er Guds hjelpere, men det er ikke alle som er dem bevisst. De passer på oss og prøver å lede oss på riktige veger gjennom livet.

Så Gud er ikke stygg, det er det menneskeheten som er, han styrer ikke hva som skjer på jordkloden. Gud sitter der og er trist over alt elende vi får til, men er klar til å holde hånden over oss hvis vi har åpent hjerte for ham.

Tror du Gud er allmektig, slik det står i Bibelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Vi!

Vi har makt til å stoppe enhver urettferdig handling.

I stedet, blir vi maktesløse, fordi rike mennesker vil forbli rike....

''Vi har makt til å stoppe enhver urettferdig handling. ''

Kan vi stoppe tsunamier?

''I stedet, blir vi maktesløse, fordi rike mennesker vil forbli rike....''

Eh, javel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Han kunne reddet 6 millioner jøder også.

Men Han kan ikke gripe inn, fordi vi har fri vilje!

Han "kan" ikke, eller han vil ikke?

Hvis han ikke "kan", så er han ikke allmektig, og Bibelen lyver.

Hvis han ikke vil, så er han ikke god, og Bibelen lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men Han kan ikke gripe inn, fordi vi har fri vilje!''

Jo, jeg mener bestemt at han kunne ha grepet inn og at han kan gripe inn når han vil, for Gud er allmektig!

men han valgte/velger å ikke gjøre det bestandig. Hvorfor, vet ikke jeg.

Den ENESTE årsaken må være at Gud ikke eksisterer.

HVis Gud eksisterer, er allmektig og allvitende, og lar tsunamier drepe titusenvis av småbarn, så MÅ han være OND!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Han "kan" ikke, eller han vil ikke?

Hvis han ikke "kan", så er han ikke allmektig, og Bibelen lyver.

Hvis han ikke vil, så er han ikke god, og Bibelen lyver.

Selv om Han noen ganger ikke vil gripe inn, betyr ikke det nødvendigvis at han er ond. Eller "ikke god". Han kan ha sine helt spesielle grunner til det, som vi skrøpelige mennesker ikke kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi!

Vi har makt til å stoppe enhver urettferdig handling.

I stedet, blir vi maktesløse, fordi rike mennesker vil forbli rike....

Vi har makt til å stopp tsunamier?

Uansett, Gud har ansvaret når han ser at mennesker ikke gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Den ENESTE årsaken må være at Gud ikke eksisterer.

HVis Gud eksisterer, er allmektig og allvitende, og lar tsunamier drepe titusenvis av småbarn, så MÅ han være OND!

Nei, det må han ikke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Han "kan" ikke, eller han vil ikke?

Hvis han ikke "kan", så er han ikke allmektig, og Bibelen lyver.

Hvis han ikke vil, så er han ikke god, og Bibelen lyver.

Hva er et med egern vilje du ikke forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Han noen ganger ikke vil gripe inn, betyr ikke det nødvendigvis at han er ond. Eller "ikke god". Han kan ha sine helt spesielle grunner til det, som vi skrøpelige mennesker ikke kjenner til.

Skal du si det til foreldre/familie til de døde ungene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Skal du si det til foreldre/familie til de døde ungene?

Jeg kan _kun_ si hva _jeg_ tror, hvis de vil høre min mening om det. Jeg prakker ikke på noen troen min, og jeg hevder heller ikke at _jeg_ vet alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et med egern vilje du ikke forstår?

Har vi "egen vilje" som den allmektige guden ikke kan stoppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Vi har makt til å stopp tsunamier?

Uansett, Gud har ansvaret når han ser at mennesker ikke gjør noe.

Hvorfor det?

Vi har selv valgt å være uten Gud.

Så skal Han plutselig være ansvarlig for oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan _kun_ si hva _jeg_ tror, hvis de vil høre min mening om det. Jeg prakker ikke på noen troen min, og jeg hevder heller ikke at _jeg_ vet alt!

Men poenget er at når troen din åpenbart ikke henger på greip (man tilber ikke en gud som dreper titusenvis av småbarn med en tsunami!), så finner man en annen tro, ikke sant?

Man fortsetter ikke bare å tro blindt på en Gud som er ansvarlig for så mange uskyldige barn er døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Har vi "egen vilje" som den allmektige guden ikke kan stoppe?

Ja!

Egenvilje er definitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Vi har selv valgt å være uten Gud.

Så skal Han plutselig være ansvarlig for oss?

Hva har småungene som døde i tsunamien valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Men poenget er at når troen din åpenbart ikke henger på greip (man tilber ikke en gud som dreper titusenvis av småbarn med en tsunami!), så finner man en annen tro, ikke sant?

Man fortsetter ikke bare å tro blindt på en Gud som er ansvarlig for så mange uskyldige barn er døde.

Jo, jeg fortsetter å tro "blindt" på Gud, fordi jeg vet at han vet så mye mer enn meg. Gud er allmektig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...