Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det det når det ifølge deg ikke finnes noen Gud?

Nå synes jeg du motsier deg selv her.

Det sier mer om deg enn om Gud, siden Gud ikke eksisterer. Og fordi det er du som velger å tilbe en påstått gud som dreper titusenvis av småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • Dorthe

    4

Gjest solfryd

Ikke hvis dine meninger innebærer at du føler du kan trakassere uskyldige mennesker. Hvorfor skal jeg respektere slik oppførsel?

Så grunnproblemet ditt og årsaken til at du henger sånn på meg er at jeg skrev at jeg ikke syntes det var noe bra at homoeventyr skulle leses for småbarn, og for at jeg skrev at jeg ikke syntes homofili var like naturlig som heterofili?

Er det det alt dette dreier seg om?

Isåfall sier det uendelig mye mer om deg enn om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mener du denne veien går? hva må, iflge ditt syn, til for å nå himmelriket7bli frelst?

Den går gjennom å ene og alene tro på det gode/kjærligheten og handle i tråd med det. Og evnen til dette er vi gitt gjennom at Gud/kjærligheten er i oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det sier mer om deg enn om Gud, siden Gud ikke eksisterer. Og fordi det er du som velger å tilbe en påstått gud som dreper titusenvis av småbarn.

Så alle religiøse/som tror at det finnes en Gud er duster?

Er ikke det diskriminerende å mene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grunnproblemet ditt og årsaken til at du henger sånn på meg er at jeg skrev at jeg ikke syntes det var noe bra at homoeventyr skulle leses for småbarn, og for at jeg skrev at jeg ikke syntes homofili var like naturlig som heterofili?

Er det det alt dette dreier seg om?

Isåfall sier det uendelig mye mer om deg enn om meg.

Du har da skrevet langt mer, og sagt deg enig i mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Den går gjennom å ene og alene tro på det gode/kjærligheten og handle i tråd med det. Og evnen til dette er vi gitt gjennom at Gud/kjærligheten er i oss alle.

Ok at du tror det. Jeg tror at veien til frelse går gjennom troen på Jesus Kristus, Guds sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den går gjennom å ene og alene tro på det gode/kjærligheten og handle i tråd med det. Og evnen til dette er vi gitt gjennom at Gud/kjærligheten er i oss alle.

Troen på denne guden med en vane å utslettte titusenvis av småbarn? Og ham vil du assossieres med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting av det forklarer verken det jeg skrev, eller at denne påståtte guden lar titusenvis av småbarn dø i en naturkatastrofe.

Jeg forstår at du trenger en Gud utenfor deg selv for å ha noen å legge skylden på når all verdens elendighet rammer...Mange gjør nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle religiøse/som tror at det finnes en Gud er duster?

Er ikke det diskriminerende å mene?

Hvorfor skulle det være diskriminerende?

Det er ikke diskriminerende å mene at folk som støtter/tiler noe(n) som dreper småbarn må ha et noget "slett" menneskesyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Troen på denne guden med en vane å utslettte titusenvis av småbarn? Og ham vil du assossieres med?

Jeg er redd for at jeg drømmer Gud og Jesus i natt................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du trenger en Gud utenfor deg selv for å ha noen å legge skylden på når all verdens elendighet rammer...Mange gjør nettopp det.

Jeg er ateist, så jeg tror ikke noen er skyld i noen tsunami.

Poenget her er de som tror på, og tilber, en gud som også skal ha laget denne tsunamien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok at du tror det. Jeg tror at veien til frelse går gjennom troen på Jesus Kristus, Guds sønn.

Det er okei at du tror det. Jeg mener at vi mennesker for å oppnå frelse også må handle, ikke bare tro. At vi gjennom erfaringer må vende om å se at veien vi går, ikke er den rette. Og det kommer vi også til å gjøre...Men det vil ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er redd for at jeg drømmer Gud og Jesus i natt................

For et mareritt! ;-)

Du får holde deg våken!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg er ateist, så jeg tror ikke noen er skyld i noen tsunami.

Poenget her er de som tror på, og tilber, en gud som også skal ha laget denne tsunamien.

Det ville aldri falle meg inn å tilbe en gud. det er noe man gjør foran statuer eller bilder med offergaver og slikt.

Dansen rundt gullkalven gjorde gud sint i bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

For et mareritt! ;-)

Du får holde deg våken!

Med vennlig hilsen

Kanskje jeg kan få til en god samtale og spørre hva de mener om en del ting;-) F.eks. hva de mener om sex og homofili.

Jeg bare lurer på om jeg da vil drømme gud som en gammel hvithåret mann, eller ung og vever mørkhudet dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troen på denne guden med en vane å utslettte titusenvis av småbarn? Og ham vil du assossieres med?

Jeg ser dette noe annerledes enn deg. Jeg tror Gud er i deg og i meg, oss alle. Jeg tror på Gud som det kjærlige i oss/det gode. Hvorfor skulle jeg velge å ikke assosieres med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det ville aldri falle meg inn å tilbe en gud. det er noe man gjør foran statuer eller bilder med offergaver og slikt.

Dansen rundt gullkalven gjorde gud sint i bibelen.

''Dansen rundt gullkalven gjorde gud sint i bibelen.''

Ja, og vet du hvorfor? Det var fordi menneskene tilba statuen (en død ting) og ikke Gud, den levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dette noe annerledes enn deg. Jeg tror Gud er i deg og i meg, oss alle. Jeg tror på Gud som det kjærlige i oss/det gode. Hvorfor skulle jeg velge å ikke assosieres med dette?

Fordi han valgte å sende en tsunami som drepte titusenvis av barn.

Da er han en ond gud, åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan få til en god samtale og spørre hva de mener om en del ting;-) F.eks. hva de mener om sex og homofili.

Jeg bare lurer på om jeg da vil drømme gud som en gammel hvithåret mann, eller ung og vever mørkhudet dame.

Japansk, trolig! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...