Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Så hvorfor stoppet han ikke tsunamien?

Spørr deg selv og du finner svaret. Hvis du er interessert i å høre etter hva svaret forteller deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • Dorthe

    4

Spørr deg selv og du finner svaret. Hvis du er interessert i å høre etter hva svaret forteller deg.

Mitt svar er at guden åpenbart ikke eksisterer.

Hva er ditt svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt svar er at guden åpenbart ikke eksisterer.

Hva er ditt svar?

At du har valgt bort den viktigste delen av deg selv for en stund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har valgt bort den viktigste delen av deg selv for en stund....

Feil svar.

Spørsmålet var: "Så hvorfor stoppet han ikke tsunamien?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://livesaildie.com/files/2007/04/tsunami-wave.jpg

Se nøye på dette "bildet". Hva anser du er feil? Jeg tror som jeg har sagt mang en gang at Gud er i oss alle og skulle vi forhindret dette så burde høyre del av "bildet" aldri ha sett ut slik det gjør.

Fra alle disse "krumspringene" dine, så antar jeg at det du forsøker å si, men ikke vil innrømme, er at du ikke vet.

HVorfor ikke bare innrømme det, i stedet for å dumme deg ut med slikt vås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Til Sør

Så da er jo ikke Gud allmektg. Da er mennesker sterkere enn Gud.

Dæven..... du er tålmodig..... - eller ekstremt kverulant.... ;) Jeg er uansett 100% enig med deg, men må bare ta hatten av for at du faktisk gidder å ta denne kampen - om og om igjen;) Overrasker meg stadig at folk kan tenke så kort som mange her på dol, men det er det som gjør det underholdende å stikke innom iblant.

God kveld til dere! Keep on fighting, underholdende å betrakte fra utsiden innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra alle disse "krumspringene" dine, så antar jeg at det du forsøker å si, men ikke vil innrømme, er at du ikke vet.

HVorfor ikke bare innrømme det, i stedet for å dumme deg ut med slikt vås?

''Fra alle disse "krumspringene" dine, så antar jeg at det du forsøker å si, men ikke vil innrømme, er at du ikke vet.''

Du kan anta hva ønsker, det endrer ikke hva jeg vet. Jeg er nemlig ikke redd for å søke svar.

''HVorfor ikke bare innrømme det, i stedet for å dumme deg ut med slikt vås?''

Ja hva skal man svare til en slik nedlatende holdning som du her utviser? Gud være med deg? Nope, det er han jo allerede. Jeg håper du søker og at du vil finne...Noe sier meg at du er opprørt over et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven..... du er tålmodig..... - eller ekstremt kverulant.... ;) Jeg er uansett 100% enig med deg, men må bare ta hatten av for at du faktisk gidder å ta denne kampen - om og om igjen;) Overrasker meg stadig at folk kan tenke så kort som mange her på dol, men det er det som gjør det underholdende å stikke innom iblant.

God kveld til dere! Keep on fighting, underholdende å betrakte fra utsiden innimellom.

Tusen takk. Jeg har jo en del erfaring nå, så det går lettere.

Og du er selvsagt velkommen til å delta. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fra alle disse "krumspringene" dine, så antar jeg at det du forsøker å si, men ikke vil innrømme, er at du ikke vet.''

Du kan anta hva ønsker, det endrer ikke hva jeg vet. Jeg er nemlig ikke redd for å søke svar.

''HVorfor ikke bare innrømme det, i stedet for å dumme deg ut med slikt vås?''

Ja hva skal man svare til en slik nedlatende holdning som du her utviser? Gud være med deg? Nope, det er han jo allerede. Jeg håper du søker og at du vil finne...Noe sier meg at du er opprørt over et eller annet.

Det er jo forståelig hvis noen blir opprørt over at folk tilber en gud som sender tsunamier for å drepe titusenvis av småbarn, og når du blir spurt om det svarer du med meningsløse floskler.

Du har ikke svart enda: "Så hvorfor stoppet han ikke tsunamien?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det hadde vært interessant om du kunne lage en tråd om allah og koranen og islam. Du vet jo så mye om alle religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forståelig hvis noen blir opprørt over at folk tilber en gud som sender tsunamier for å drepe titusenvis av småbarn, og når du blir spurt om det svarer du med meningsløse floskler.

Du har ikke svart enda: "Så hvorfor stoppet han ikke tsunamien?"

''Det er jo forståelig hvis noen blir opprørt over at folk tilber en gud som sender tsunamier for å drepe titusenvis av småbarn, og når du blir spurt om det svarer du med meningsløse floskler.''

Føler du at din "opprørthet" berettiger din dårlige adferd, så deg om det. Det du kaller meningsløse floskler er ikke meningsløse floskler for meg. Gud sendte aldri en tsunami for å drepe titusenvis av småbarn og voksne, så hvorfor skulle han stanse den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det hadde vært interessant om du kunne lage en tråd om allah og koranen og islam. Du vet jo så mye om alle religioner.

Hva er det du er interessert i å diskutere om Allah, Koranen og Islam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

''Det er jo forståelig hvis noen blir opprørt over at folk tilber en gud som sender tsunamier for å drepe titusenvis av småbarn, og når du blir spurt om det svarer du med meningsløse floskler.''

Føler du at din "opprørthet" berettiger din dårlige adferd, så deg om det. Det du kaller meningsløse floskler er ikke meningsløse floskler for meg. Gud sendte aldri en tsunami for å drepe titusenvis av småbarn og voksne, så hvorfor skulle han stanse den?

Kunne ikke Gud stanse tsunamien fordi HAN sendte den?????

Jeg liker bedre å tenke på gud som kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært interessant om du kunne lage en tråd om allah og koranen og islam. Du vet jo så mye om alle religioner.

Muslimer, kristne og jøder tilber jo samme gud.

Uansett, det er jo ikke noen muslim her å diskutere med.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Muslimer, kristne og jøder tilber jo samme gud.

Uansett, det er jo ikke noen muslim her å diskutere med.

Med vennlig hilsen

Det har ikke vært et hinder for at de har blitt diskutert opp og ned og i mente her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo forståelig hvis noen blir opprørt over at folk tilber en gud som sender tsunamier for å drepe titusenvis av småbarn, og når du blir spurt om det svarer du med meningsløse floskler.''

Føler du at din "opprørthet" berettiger din dårlige adferd, så deg om det. Det du kaller meningsløse floskler er ikke meningsløse floskler for meg. Gud sendte aldri en tsunami for å drepe titusenvis av småbarn og voksne, så hvorfor skulle han stanse den?

Hvem er da ansvarlig? Kom den av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer, kristne og jøder tilber jo samme gud.

Uansett, det er jo ikke noen muslim her å diskutere med.

Med vennlig hilsen

De som var her har jo forsvunnet for evigheter siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke Gud stanse tsunamien fordi HAN sendte den?????

Jeg liker bedre å tenke på gud som kvinne.

''Kunne ikke Gud stanse tsunamien fordi HAN sendte den?????''

Hvis du tror på Gud som en skikkelse som sitter en trone i himmelen og bare en dag bestemte seg for å sende en tsunami innover landet så forstår jeg at du stiller det spørsmålet. Hvis du tror på en Gud som da ved å gjøre dette forutså at nå kommer tusenvis av mennesker til å dø, men jeg gjør det allikevel så forstår jeg at du i likhet med Sør ser på Gud som ond. Vel, Sør betviler at han eksisterer. Han bare liker å påpeke at en Gud som ikke finnes må være ond.

''Jeg liker bedre å tenke på gud som kvinne.''

Tenk på han på den måten du føler er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er da ansvarlig? Kom den av seg selv?

En tsunami kommer ikke av seg selv. Jeg er av den oppfatning at du ser på deg selv som kunnskapsrik nok til å vite hva som skaper en tsunami?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...