Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Nei, du har ikke svart. Ikke engang i nærheten. Du forsøker å flytte fokus for å unngå å svare.

Mine svar når ikke frem til deg. Jeg beklager det, men jeg kan ikke endre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • ShitDiddelyDo

    4

Det er bare å starte en diskusjon på http://www.islam.no/forum

Men det "tør" du vel ikke?

Mye kan endres på 5-6år, men islam.no er ingen diskusjonsside. De har et forum der, men der skal kun det positive om islam skrives om og hvordan man kan bli/være en bedre muslim her i Norge. Ingen kritiske/nysgjerrige spørsmål tillates. Skulle en muslim jente komme inn og fortelle om en kulturkonflikt hun har, blir det fort slått ned på.

F.eks. en jente fikk kritikk av foreldrene sine for klær hun kjøpe seg uansett hva det var. Det var anstendige klær, men foreldrene ville at hun skulle kle seg mest mulig tildekket. Svar "fra en av de som svarer på siden": Du skal være glad for at foreldrene dine ikke tillater deg å kle deg som en hore.

Men for all del mye kan ha skjedd siden jeg var inne på den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter bare på takk for at jeg fikk rett jeg. Din vanlige måte å avslutte på. Du behøver forresten ikke stille samme spørsmål tre-fire ganger, særlig ikke siden jeg allerede har besvart spørsmålene dine.

Du har ikke besvart dem, kun flåset, slik du fortsetter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Mine svar når ikke frem til deg. Jeg beklager det, men jeg kan ikke endre på det.

Det naar ikke frem til meg heller desverre:)

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personen har svart, etter egen evne. vedkommende har ikke påstått at h"n har svaret på alt. det er irriterende slik som du holder på.

Nei, jeg har spurt klare spørsmål, og i stedet for å svare, så lyver vedkommende om at h*n allerede har svart.

Hvis guden er allmektig, så er han ansvarlig for de døde småbarnene i tsunamien han laget.

Hvis guden ikke er allmektig, så tar Bibelen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine svar når ikke frem til deg. Jeg beklager det, men jeg kan ikke endre på det.

Joda, du kan svare på det jeg spør om, i stedet for å late som om du har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, jeg har spurt klare spørsmål, og i stedet for å svare, så lyver vedkommende om at h*n allerede har svart.

Hvis guden er allmektig, så er han ansvarlig for de døde småbarnene i tsunamien han laget.

Hvis guden ikke er allmektig, så tar Bibelen feil.

det er din konklusjon. det er ikke sikkert at det er enten eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan svare på det jeg spør om, i stedet for å late som om du har gjort det.

Jeg finner ingen verdi i å bruke av min tid på å sitte å diskutere når du ikke evner å motta det jeg sier som annet enn flås og floskler. Jeg ser heller ingen grunn til at du skal bruke din tid på dette. Jeg når ikke frem og du har sikkert heller ingen interesse av å bruke natten på flås og floskler og endelige gjentagelser. God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er din konklusjon. det er ikke sikkert at det er enten eller.

Altså, enten er denne påståtte guden allmektig, eller så er han det ikke.

Har du noen andre muligheter? (Bortsett fra at han ikke eksisterer, åpenbart.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ingen verdi i å bruke av min tid på å sitte å diskutere når du ikke evner å motta det jeg sier som annet enn flås og floskler. Jeg ser heller ingen grunn til at du skal bruke din tid på dette. Jeg når ikke frem og du har sikkert heller ingen interesse av å bruke natten på flås og floskler og endelige gjentagelser. God natt :)

Mener du Gud er allmektig?

Du kan fundere på det når du legger deg.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du Gud er allmektig?

Du kan fundere på det når du legger deg.

God natt!

Gud er en fis, så det er sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Altså, enten er denne påståtte guden allmektig, eller så er han det ikke.

Har du noen andre muligheter? (Bortsett fra at han ikke eksisterer, åpenbart.)

Kanskje naturkatastrofer er uunngåelige ting som skjer, kanskje pga mennesker synder, kanskje pga naturen er i ubalanse pga menneskers synder, kanskje det bare er sånn som skjer. likt som en bilulykke, der uskyldige barn blir drept. hvorfor var vi på veien akkurat da? En svigerinne av meg sa, etter å ha mistet sin sønn i bilulykke: det er ikke snakk om at det finnes en himmel og et helvete etter døden, helvete er her på jorden, det er det som skjer nå! Ingen kan ha det verre enn meg!

Å mase og mase på en som har sin tro så sterk, er helt unødvendig. du vet like godt som jeg at det er ingen som kan vite hvorfor ting skjer. Jeg mistet selv min bror i en tragisk ulykke, ca et år før jeg ble født. har tenkt mange ganger på om det var en mening med det; ble han spart for noe verre? Hadde ikke han dødd, så hadde ikke jeg blitt født... og ikke mine barn...litt å tenke på. Det er sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje naturkatastrofer er uunngåelige ting som skjer, kanskje pga mennesker synder, kanskje pga naturen er i ubalanse pga menneskers synder, kanskje det bare er sånn som skjer. likt som en bilulykke, der uskyldige barn blir drept. hvorfor var vi på veien akkurat da? En svigerinne av meg sa, etter å ha mistet sin sønn i bilulykke: det er ikke snakk om at det finnes en himmel og et helvete etter døden, helvete er her på jorden, det er det som skjer nå! Ingen kan ha det verre enn meg!

Å mase og mase på en som har sin tro så sterk, er helt unødvendig. du vet like godt som jeg at det er ingen som kan vite hvorfor ting skjer. Jeg mistet selv min bror i en tragisk ulykke, ca et år før jeg ble født. har tenkt mange ganger på om det var en mening med det; ble han spart for noe verre? Hadde ikke han dødd, så hadde ikke jeg blitt født... og ikke mine barn...litt å tenke på. Det er sterkt!

Men da har du jo svart - hvis ikke Gud bestemmer slikt, så kan han ikke være allmektig.

Og da er Bibelen feil der også.

Jeg tror ikke på noen gud, så jeg har ikke problemstillingen. Jeg tror ikke det ligger "noe bak" at noen dør, eller blir syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

En allmektig fis i så fall ;)

Har du noengang sluppet en lydløs fis i en butikk engang? Og så gått raskt vekk derfra, men ikke lenger vekk enn at du kan studere folka som kommer midt i møkklukta? ubetalelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noengang sluppet en lydløs fis i en butikk engang? Og så gått raskt vekk derfra, men ikke lenger vekk enn at du kan studere folka som kommer midt i møkklukta? ubetalelig.....

Haha, nei aldri, det skulle jeg gjerne ha gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Men da har du jo svart - hvis ikke Gud bestemmer slikt, så kan han ikke være allmektig.

Og da er Bibelen feil der også.

Jeg tror ikke på noen gud, så jeg har ikke problemstillingen. Jeg tror ikke det ligger "noe bak" at noen dør, eller blir syke.

Jammen, det tenker jeg. Hvis ikke min bror hadde dødd, så hadde verken jeg eller min lillesøster blitt født, det vet vi. og vi ble preget av sorgen i hele oppveksten. Men vi har født tre barn hver, som ellers ikke hadde eksistert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, det tenker jeg. Hvis ikke min bror hadde dødd, så hadde verken jeg eller min lillesøster blitt født, det vet vi. og vi ble preget av sorgen i hele oppveksten. Men vi har født tre barn hver, som ellers ikke hadde eksistert....

Men det er jo tilfeldigheter.

Det er bare tilfeldig at jeg lever. Og at jeg har overlevd sykdom, sykehus, bortføring, beskytning, og alt annet.

Man får problemer hvis man forsøker å "tvinge" en mening på meningsløse hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...