Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Ja, og det er jo egentlig ikke så rart, i grunnen.

Jeg har litt kontakt med en av dem.

Med vennlig hilsen

Hils da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • ShitDiddelyDo

    4

Gjest runa i ulla

Jeg tror ikke, men for de som tror burde jo ikke sånt være et problem, de skal jo leve vidre i evighet i paradis så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke, men for de som tror burde jo ikke sånt være et problem, de skal jo leve vidre i evighet i paradis så..

Nytt nick, nytt nick, nytt nick! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du heller ikke sove Dorthe? Er du forresten hun sexye Skappel?

Nei, jeg heter nok bare Dorthe på dol og jeg er ikke like sexy som Dorthe Skappel :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Nei, jeg heter nok bare Dorthe på dol og jeg er ikke like sexy som Dorthe Skappel :o)

Men frk. skalpell er da ikke sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men frk. skalpell er da ikke sexy.

Det er mange som synes det da. Men nå er ikke damer min greie så jeg tenker ikke på det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Jeg forstår at du trenger en Gud utenfor deg selv for å ha noen å legge skylden på når all verdens elendighet rammer...Mange gjør nettopp det.

Du har en logikk som i Jeppe på Bjerget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Ikke hvis dine meninger innebærer at du føler du kan trakassere uskyldige mennesker. Hvorfor skal jeg respektere slik oppførsel?

Hvem er det som trakkaserer og kverulerer i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Du har en logikk som i Jeppe på Bjerget...

Den skulle til Sør... har visst gått meg vill i denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som trakkaserer og kverulerer i denne tråden?

De som forsker å bortforklare at titusenvis av barn er døde, og at Guden de tror på ikke løftet en finger for å forhindre det. Han kunne reddet alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Det er ikke Gud som dreper i en tsunami.

Min teori - eller slik jeg har forstått det:

Da den frie vilje kom inn i verden ble noen forført av "det onde". Gud likte ikke dette, men valgte å ikke gripe inn fordi han nettopp hadde gitt mennesket den frie viljen.

Han ble skuffet over menneskene som ikke ville være hans barn. Med det onde kom også døden. Han hadde imidlertid en plan for å redde de som tror på ham, nemlig å sende Jesus for å dø for våre synder. Dermed tok han straffen og de kristne ble reddet fra evig død, og får evig liv i himmelen etter sin død.

Hva som har skjedd FØR alt dette vet jeg ikke. Jeg tror ikke av vi mennesker vet og kan alt (slik som det virker som om du Sør tror om deg selv). Men klart den onde må jo ha kommet fra en plass - noen har teorier om en maktkamp mellom englene osv.

Det er selvfølgelig tragisk at mange barn dør i en tsunami eller hvor som helst. Samtidig skal jo ALLE dø engang, hvorfor er det så mye verre å dø i en tsunami enn av kreft?

Forstår ikke hvorfor du har så imot de kristne, om jeg tror på dette so what? GJØR det deg noe? Hva har jeg egentlig å tape på å tro på dette? Tar jeg feil så gjør jeg det, tar jeg ikke feil så får jeg evig liv. Ikke så vanskelig å velge syns jeg.

Jeg er også blandt dem som ikke kan forestille meg at verden har blitt til av seg selv - DET blir ufattelig å tro på.

Men jeg forventer ikke å ha alle svarene før jeg kan tro på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

De som forsker å bortforklare at titusenvis av barn er døde, og at Guden de tror på ikke løftet en finger for å forhindre det. Han kunne reddet alle sammen.

Han kunne ha reddet alle mennesker i dødsøyeblikket. Vi skal da dø en gang alle mann. Men de kristne får leve videre i en verden som ikke har ondskap eller naturkatastofer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

De som forsker å bortforklare at titusenvis av barn er døde, og at Guden de tror på ikke løftet en finger for å forhindre det. Han kunne reddet alle sammen.

Til går rett til paradis. Et bedre sted enn denne jammerdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Gud som dreper i en tsunami.

Min teori - eller slik jeg har forstått det:

Da den frie vilje kom inn i verden ble noen forført av "det onde". Gud likte ikke dette, men valgte å ikke gripe inn fordi han nettopp hadde gitt mennesket den frie viljen.

Han ble skuffet over menneskene som ikke ville være hans barn. Med det onde kom også døden. Han hadde imidlertid en plan for å redde de som tror på ham, nemlig å sende Jesus for å dø for våre synder. Dermed tok han straffen og de kristne ble reddet fra evig død, og får evig liv i himmelen etter sin død.

Hva som har skjedd FØR alt dette vet jeg ikke. Jeg tror ikke av vi mennesker vet og kan alt (slik som det virker som om du Sør tror om deg selv). Men klart den onde må jo ha kommet fra en plass - noen har teorier om en maktkamp mellom englene osv.

Det er selvfølgelig tragisk at mange barn dør i en tsunami eller hvor som helst. Samtidig skal jo ALLE dø engang, hvorfor er det så mye verre å dø i en tsunami enn av kreft?

Forstår ikke hvorfor du har så imot de kristne, om jeg tror på dette so what? GJØR det deg noe? Hva har jeg egentlig å tape på å tro på dette? Tar jeg feil så gjør jeg det, tar jeg ikke feil så får jeg evig liv. Ikke så vanskelig å velge syns jeg.

Jeg er også blandt dem som ikke kan forestille meg at verden har blitt til av seg selv - DET blir ufattelig å tro på.

Men jeg forventer ikke å ha alle svarene før jeg kan tro på noe.

''Det er ikke Gud som dreper i en tsunami.''

I følge Bibelen skal GUd være allmektig og allvitende og god. Er han allmektig kunne han åpenbart forhindret tsunamien, ikke sant?

''Da den frie vilje kom inn i verden ble noen forført av "det onde". Gud likte ikke dette, men valgte å ikke gripe inn fordi han nettopp hadde gitt mennesket den frie viljen.''

Han sitter fremdeles med ansvaret, selv om han velger ikke å gripe inn. Da har han valgt å la titusenvis av barn dø.

''Det er selvfølgelig tragisk at mange barn dør i en tsunami eller hvor som helst. Samtidig skal jo ALLE dø engang, hvorfor er det så mye verre å dø i en tsunami enn av kreft?''

Det er ikke OK å drepe folk, bare fordi de skal dø når de blir gamle.

''Jeg er også blandt dem som ikke kan forestille meg at verden har blitt til av seg selv - DET blir ufattelig å tro på.''

Vel, hvis guden skal ha blitt til av seg selv, så kan åpenbart verden ha blitt til av seg selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

''Det er ikke Gud som dreper i en tsunami.''

I følge Bibelen skal GUd være allmektig og allvitende og god. Er han allmektig kunne han åpenbart forhindret tsunamien, ikke sant?

''Da den frie vilje kom inn i verden ble noen forført av "det onde". Gud likte ikke dette, men valgte å ikke gripe inn fordi han nettopp hadde gitt mennesket den frie viljen.''

Han sitter fremdeles med ansvaret, selv om han velger ikke å gripe inn. Da har han valgt å la titusenvis av barn dø.

''Det er selvfølgelig tragisk at mange barn dør i en tsunami eller hvor som helst. Samtidig skal jo ALLE dø engang, hvorfor er det så mye verre å dø i en tsunami enn av kreft?''

Det er ikke OK å drepe folk, bare fordi de skal dø når de blir gamle.

''Jeg er også blandt dem som ikke kan forestille meg at verden har blitt til av seg selv - DET blir ufattelig å tro på.''

Vel, hvis guden skal ha blitt til av seg selv, så kan åpenbart verden ha blitt til av seg selv.

Med vennlig hilsen

Du kommer med påstander som vi ikke er enige i og vil ha debatten inn i ditt spor.

Ja - jeg tror at Gud kunne ha stoppet tsunamien, han kunne ha stoppet jordskjelv, bilulykker, folk som dør av kreft, utryddelsen av jøder osv osv. Men Gud har latt verden gå sin gang pga at den allerede er fortapt. Men det som gjelder er at alle som vil kan få leve evig i himmelen.

Du har kanskje et personlig traume fra tsunamien siden du henger deg opp i akkurat den? Det er jo synd i såfall, men er du ikke enig i at Gud liksågodt kunne ha stoppet andre naturkatastrofer? Så i dine øyne er han ond uansett hvis det skjer en eneste fæl ting her i verden. Hvorfor gidder han da å redde de kristne til å få et evig liv?

Men du gidder vel ikke å svare på dette - du vil kun ha folk inn i den runddansen som DU skal bruke din Jeppe på Bjerget logikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer med påstander som vi ikke er enige i og vil ha debatten inn i ditt spor.

Ja - jeg tror at Gud kunne ha stoppet tsunamien, han kunne ha stoppet jordskjelv, bilulykker, folk som dør av kreft, utryddelsen av jøder osv osv. Men Gud har latt verden gå sin gang pga at den allerede er fortapt. Men det som gjelder er at alle som vil kan få leve evig i himmelen.

Du har kanskje et personlig traume fra tsunamien siden du henger deg opp i akkurat den? Det er jo synd i såfall, men er du ikke enig i at Gud liksågodt kunne ha stoppet andre naturkatastrofer? Så i dine øyne er han ond uansett hvis det skjer en eneste fæl ting her i verden. Hvorfor gidder han da å redde de kristne til å få et evig liv?

Men du gidder vel ikke å svare på dette - du vil kun ha folk inn i den runddansen som DU skal bruke din Jeppe på Bjerget logikk på.

Hadde Gud vært allmektig, er det ingen grunn til at verden skulle være fortapt.Han kunne reddet den.

Tsunamien er bare et eksempel. Malaria er et annet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til går rett til paradis. Et bedre sted enn denne jammerdalen.

Så derfor kan vi drepe hvem vi vil?

For et idiotisk utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne ha reddet alle mennesker i dødsøyeblikket. Vi skal da dø en gang alle mann. Men de kristne får leve videre i en verden som ikke har ondskap eller naturkatastofer.

Flertallet av småungene som døde i tsunamien var ikke kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Hadde Gud vært allmektig, er det ingen grunn til at verden skulle være fortapt.Han kunne reddet den.

Tsunamien er bare et eksempel. Malaria er et annet.

Med vennlig hilsen

Det svarte jeg på i det første innlegget mitt. Bare les det engang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...