Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Julenissen ligger også langt utover den menneskelige fatteevnen, uten at det blir sannere av den grunn.

Det at du sammenliger Julenissen og Gud sier mest om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • Dorthe

    4

Det har jeg da svart på? Jeg svarte at jeg ikke visste hvorfor. Men at jeg likevel tror på ham, og mener at han er allmektig.

Ingenting er umulig for Gud, så han kan uten problem forhindre ulykker, naturkatastrofer, osv., men hvorfor han ikke gjør det, vet jeg ikke.

Jeg har også svart deg at jeg mener Gud har en større bevissthet enn oss mennesker (det skulle da bare mangle,-Han er jo skaperen, vi er en del av skaperverket), og har sine planer som ikke vi helt forstår bestandig.

Som en annen her sa, Nå forstår vi stykkevis og delt, seinere skal vi forstå mer.

Jeg bare innser at Gud vet best hvorfor han velger (og ikke velger) som han gjør.

Ikke mitt problem, men Hans.

Men du har et ansvar når du velger å støtte en gud som dreper småbarn, ikke sant?

Du kan kanskje ikke forhindre guden i å drepe, men du trenger ikke støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du sammenliger Julenissen og Gud sier mest om deg.

Jeg påpeker at et du skriver er så meningsløst at det gjelder like mye for Gud, enhver annen gud, ethvert troll, nisse og alt annet som ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Men du har et ansvar når du velger å støtte en gud som dreper småbarn, ikke sant?

Du kan kanskje ikke forhindre guden i å drepe, men du trenger ikke støtte.

Da må du også mene at alle muslimer, som leser og støtter koranen, må ta ansvar for all dritt som enkelte muslimer gjør som står beskrevet i koranen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du også mene at alle muslimer, som leser og støtter koranen, må ta ansvar for all dritt som enkelte muslimer gjør som står beskrevet i koranen?

Nei, det er overhodet ikke sammenlignbart at kistne er ansvarlige for guden de tilber, mens muslimer skal være ansvarlig for det andre muslimer gjør?

Det ekvivalente må jo være at muslimer er ansvarlige for å tilbe Allah (som lar onde ting skje), eller kristne er ansvarlige for andre kristnes handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Nei, det er overhodet ikke sammenlignbart at kistne er ansvarlige for guden de tilber, mens muslimer skal være ansvarlig for det andre muslimer gjør?

Det ekvivalente må jo være at muslimer er ansvarlige for å tilbe Allah (som lar onde ting skje), eller kristne er ansvarlige for andre kristnes handlinger.

''Det ekvivalente må jo være at muslimer er ansvarlige for å tilbe Allah (som lar onde ting skje), eller kristne er ansvarlige for andre kristnes handlinger.''

Nemlig, og da må jo det i dine øyne bety at alle som tilber Gud, enten de er muslimer, kristne, hinduister, buddhister, osv. er duster.

Og når du mener det, diskriminerer/trakasserer du troende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det ekvivalente må jo være at muslimer er ansvarlige for å tilbe Allah (som lar onde ting skje), eller kristne er ansvarlige for andre kristnes handlinger.''

Nemlig, og da må jo det i dine øyne bety at alle som tilber Gud, enten de er muslimer, kristne, hinduister, buddhister, osv. er duster.

Og når du mener det, diskriminerer/trakasserer du troende.

Nei, buddhisme er noe annet.

Men nei, det er verken diskriminerende eller trakasserende å påpeke at å tilbe en gud som bedriver massemord av småbarn ikke akkurat er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

''Det ekvivalente må jo være at muslimer er ansvarlige for å tilbe Allah (som lar onde ting skje), eller kristne er ansvarlige for andre kristnes handlinger.''

Nemlig, og da må jo det i dine øyne bety at alle som tilber Gud, enten de er muslimer, kristne, hinduister, buddhister, osv. er duster.

Og når du mener det, diskriminerer/trakasserer du troende.

enig, solfryd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg påpeker at et du skriver er så meningsløst at det gjelder like mye for Gud, enhver annen gud, ethvert troll, nisse og alt annet som ikke eksisterer.

Nei, det ikke ikke meningsløst å tro på en skaper. Det er ikke det samme som å tro på nisser og troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nei, buddhisme er noe annet.

Men nei, det er verken diskriminerende eller trakasserende å påpeke at å tilbe en gud som bedriver massemord av småbarn ikke akkurat er greit.

Guds veier er uransakelige. Dette kommer hverken du, eller noen andre, til noen gang å komme til bunns i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, buddhisme er noe annet.

Men nei, det er verken diskriminerende eller trakasserende å påpeke at å tilbe en gud som bedriver massemord av småbarn ikke akkurat er greit.

du burde virkelig prøve den uttalelsen din på et muslimsk forum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig, solfryd

Hva, konkret, er trakasserende eller "diskriminerende" ved å påpeke at de støtter en Gud som lar titusenvis av barn dø i en tsunami som guden kunne forhindret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Hva, konkret, er trakasserende eller "diskriminerende" ved å påpeke at de støtter en Gud som lar titusenvis av barn dø i en tsunami som guden kunne forhindret?

det som er trakasserende er at du ikke godtar svar som folk skriver her inne, du har ikke respekt for andres meninger! De skriver jo at ingen vet alt, ingen har svar på dette, allikevel så fortsetter du å spør og spør. Du har antakelig et enkelt liv, der du vet svaret på alt selv, men du må godta at når det gjelder Gud og kristendommen/andre religioner, så vet ingen alt. det er umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du burde virkelig prøve den uttalelsen din på et muslimsk forum....

Dette er ikke et kristent forum.

Og jeg har tidligere skrevet langt "skarpere" til muslimer, og blitt venner med dem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er trakasserende er at du ikke godtar svar som folk skriver her inne, du har ikke respekt for andres meninger! De skriver jo at ingen vet alt, ingen har svar på dette, allikevel så fortsetter du å spør og spør. Du har antakelig et enkelt liv, der du vet svaret på alt selv, men du må godta at når det gjelder Gud og kristendommen/andre religioner, så vet ingen alt. det er umulig.

Det er overhodet ikke trakasserende, og spesielt ikke i en tråd som jeg startet med et sprørsmål om akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guds veier er uransakelige. Dette kommer hverken du, eller noen andre, til noen gang å komme til bunns i.

Floskeluttalelse.

Uansett, det er ingen som helst grunn til å tilbe noen som lar så mange småbarn bli drept, og bortforklare det med at hans veier er uransakelige. Det er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ikke ikke meningsløst å tro på en skaper. Det er ikke det samme som å tro på nisser og troll.

Hvorfor ikke?

Og selv om man argumenterte for at det skulle være en eller annen "skaper", så kan du fremdeles ikke sannsynliggjøre at Gud er en mer sannsynlig kandidat enn f. eks. Julenissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Dette er ikke et kristent forum.

Og jeg har tidligere skrevet langt "skarpere" til muslimer, og blitt venner med dem etterpå.

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke tull. Det er du som ikke skjønner begrepet "gud".

Jeg skjønner begrepet titusenvis av døde småunger, og jeg forstår begrepet "allmektig gud" (som er ansvarlig for dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...