Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

''Menneskerettighetene er langt bedre idealer.''

Hvordan definerer du menneskerettighetene?

Den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen, for eksempel.

Litt flåset sagt - det er langt bedre å sloss mot diskriminering av kvinner, homofile, osv., enn å bruke tiden til å be til en gud.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • ShitDiddelyDo

    4

Gjest ingen nick

Den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen, for eksempel.

Litt flåset sagt - det er langt bedre å sloss mot diskriminering av kvinner, homofile, osv., enn å bruke tiden til å be til en gud.

Med vennlig hilsen

Menneskerettighetskonvensjonen er grunnlagt på de kristne grunnverdier, slik de kommer frem i Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Menneskerettighetskonvensjonen er grunnlagt på de kristne grunnverdier, slik de kommer frem i Bibelen.

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Jesus sa jo at kristne skulle gå ut og gjøre alle folk til hans disipler, ikke sant?

Jeg ønsker selvsagt ikke å "utslette" verken kristne eller kristendommen. Samtidig så ønsker jeg selvsagt at flest mulig "er enig med meg" (slik de fleste ønsker at andre er enig med dem).

Ja, jeg tror verden ville vært et bedre sted uten at religonene hadde slik makt over mennesker. Menneskerettighetene er langt bedre idealer.

Med vennlig hilsen

For muslimenes egen skyld er det klart jeg heller mener at de burde vært kristne, siden jeg tror at det er kun gjennom Jesus at man kommer til himmelen. Men jeg går ikke til krig mot dem for å tvinge dem eller har som mål å utrydde dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskerettighetskonvensjonen er grunnlagt på de kristne grunnverdier, slik de kommer frem i Bibelen.

Det er de slette ikke. Det er ingen "kristne grunnverdier" om likestilling mellom menn og kvinner, ingen diskriminering av homofile, eller folk med andre religioner.

Tvertimot, Menneskerettighetene kom frem da kristendommen mistet makten i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Vel, bortsett at det er omtrent 100% feil.

De fleste kristne er fremdeles i kirker hvor det ikke er likestilling.

For ikke å snakke om diskriminering av homofile og de med andre religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Jøss denne tråden er blitt så lang at det er umulig å lese igjennom den. Det er bare for innviede å diskutere her;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss denne tråden er blitt så lang at det er umulig å lese igjennom den. Det er bare for innviede å diskutere her;-)

Det er bare oss guddommelige som kan!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreper man EN persom er man er morder. Dreper man ti-tusen - er man er erobrer, osv.

Eller i dette tilfellet, Gud.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ingen nick

Det er de slette ikke. Det er ingen "kristne grunnverdier" om likestilling mellom menn og kvinner, ingen diskriminering av homofile, eller folk med andre religioner.

Tvertimot, Menneskerettighetene kom frem da kristendommen mistet makten i Europa.

Verdenserklæringen om menneskerettene ble vedtatt i 1948.

Homofili var forbudt i Norge inntil år 1973.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uenig noen ganger

Nei, du gjør vel ikke det... Det er lettere slik.

''Nei, du gjør vel ikke det... Det er lettere slik.''

Det har nok ikke med å tørre men hva som er politisk korrekt og hva som finnes fobier mot - i dette tilfelle kristendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...