Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Det svarte jeg på i det første innlegget mitt. Bare les det engang til.

Men det svaret holder ikke vann.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • Dorthe

    4

Gjest fra bergen

Man er jo anonym, og uansett bak både VPN og brannmurer, osv.

Da jeg var i Singapore postet jeg her som om jeg var i Norge (IP-adresse).

Med vennlig hilsen

Hva var poenget med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Flertallet av småungene som døde i tsunamien var ikke kristne.

Og så - hva har det med saken å gjøre?

Har forresten hørt en gang at Jesus også evangeliserer i "dødsriket" fordi alle skal ha fått en sjangs til å høre budskapet.

Men uansett har vi ikke alle svaren Sør.

Bruker man fantasien litt så kan vi jo tenke stort. Sett at det finnes mange "guder" som har fått en jordklode hver her i universet, som en oppgave, vi er kanskje et forsøk? Oppgaven var kanskje å skape gode mennesker og ei perfekt jord? Vet ikke? Sier ikke at JEG tror på dette bare at vi ikke kan vite. (Men jeg syns jo det er litt rart at i hele universet er det bare en planet med mennesker på. OGSÅ en grunn til å tro på en Gud da).

Det står jo i bibelen at nå forstår vi stykkevis og delt. Men en gang skal vi se helheten, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var poenget med det?

At poenget ditt med at det liksom skal være en "utfordring" å skrive noe på islam.no er meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Er hva jeg mener og tror

''Det er kun 40.000 som skal bli det og det er ikke folk som deg og meg,''

Jehovas vitner, antar jeg? Jehovas vitner inngår ikke i det kirken kaller "kristne".

Nei, jeg har verken tenkt eller nevnt Jehovas Vitner

Tallet 40.000 står nevnt i bibelen, det er det antallet som skal være Guds engler ved hans side i fremtiden

Mulig vi andre gode får være disipler og barn på et paradis på jord :) Husker ikke så godt hvordan det er formulert, lenge siden jeg leste det se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Men da har du jo svart - hvis ikke Gud bestemmer slikt, så kan han ikke være allmektig.

Og da er Bibelen feil der også.

Jeg tror ikke på noen gud, så jeg har ikke problemstillingen. Jeg tror ikke det ligger "noe bak" at noen dør, eller blir syke.

Sør, Sør, Sør, Gud ER allmektig! Og en dag vil Han komme tilbake og ordne opp. Han bestemmer at nå er nok nok. Og da skal du få se at han lever og er til! Og til og med er allmektig.

Og til og med ateister som deg MÅ bøye kne for ham og tilbe ham. Kunne ønske jeg fikk se ansiktet ditt da, gitt! hihi, det hadde vært ubetalelig! juhuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Nei, jeg har verken tenkt eller nevnt Jehovas Vitner

Tallet 40.000 står nevnt i bibelen, det er det antallet som skal være Guds engler ved hans side i fremtiden

Mulig vi andre gode får være disipler og barn på et paradis på jord :) Husker ikke så godt hvordan det er formulert, lenge siden jeg leste det se :)

Var det ikke 144.000, tro? Husker ikke jeg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, Sør, Sør, Gud ER allmektig! Og en dag vil Han komme tilbake og ordne opp. Han bestemmer at nå er nok nok. Og da skal du få se at han lever og er til! Og til og med er allmektig.

Og til og med ateister som deg MÅ bøye kne for ham og tilbe ham. Kunne ønske jeg fikk se ansiktet ditt da, gitt! hihi, det hadde vært ubetalelig! juhuuu

''Og til og med ateister som deg MÅ bøye kne for ham og tilbe ham. Kunne ønske jeg fikk se ansiktet ditt da, gitt! hihi, det hadde vært ubetalelig! juhuuu''

Jøss, er dette oppførsel i tråd med kristelige verdier, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Og så - hva har det med saken å gjøre?

Har forresten hørt en gang at Jesus også evangeliserer i "dødsriket" fordi alle skal ha fått en sjangs til å høre budskapet.

Men uansett har vi ikke alle svaren Sør.

Bruker man fantasien litt så kan vi jo tenke stort. Sett at det finnes mange "guder" som har fått en jordklode hver her i universet, som en oppgave, vi er kanskje et forsøk? Oppgaven var kanskje å skape gode mennesker og ei perfekt jord? Vet ikke? Sier ikke at JEG tror på dette bare at vi ikke kan vite. (Men jeg syns jo det er litt rart at i hele universet er det bare en planet med mennesker på. OGSÅ en grunn til å tro på en Gud da).

Det står jo i bibelen at nå forstår vi stykkevis og delt. Men en gang skal vi se helheten, eller noe sånt.

''Det står jo i bibelen at nå forstår vi stykkevis og delt. Men en gang skal vi se helheten, eller noe sånt.''

Nemlig. Vi har ikke svar på alt. Jeg har sagt til Sør flere ganger at Gud har en større bevissthet enn oss skrøpelige mennesker. Jeg stoler på at Gud har kontrollen. Vi mennesker har ikke svarene på alt, men jeg stoler på at Gud har.

Det klarer ikke /vil ikke Sør forstå eller respektere/akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Men det svaret holder ikke vann.

Med vennlig hilsen

Men hvorfor kan du ikke bare la de troende være i fred? Vi har svart og svart og svart, men ingenting holder vann for deg. Selvsagt fordi du er ateist.

Tenk hvis noen skulle rævkjørt deg på samme måten når det gjelder ditt ateist-valg? Da kunne vi i det uendelige bare sag; du har ikke svart, dette holder ikke vann, osv.

Slå deg nå til ro med at vi har forskjellige oppfatninger, og forskjellig tro. Å være ateist er også en tro, men ingen forsøker vel å halshugge deg av den grunn? Da synes jeg virkelig at du må la være å forsøke å halshugge de som tror på Gud også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan du ikke bare la de troende være i fred? Vi har svart og svart og svart, men ingenting holder vann for deg. Selvsagt fordi du er ateist.

Tenk hvis noen skulle rævkjørt deg på samme måten når det gjelder ditt ateist-valg? Da kunne vi i det uendelige bare sag; du har ikke svart, dette holder ikke vann, osv.

Slå deg nå til ro med at vi har forskjellige oppfatninger, og forskjellig tro. Å være ateist er også en tro, men ingen forsøker vel å halshugge deg av den grunn? Da synes jeg virkelig at du må la være å forsøke å halshugge de som tror på Gud også.

1) Du svarte i en tråd med dette spørsmålet.

2) Du er selvsagt velkomne til å spørre om ateisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

At poenget ditt med at det liksom skal være en "utfordring" å skrive noe på islam.no er meningsløst.

Men hvorfor stiller du ikke det samme spørsmålet på islam.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''Og til og med ateister som deg MÅ bøye kne for ham og tilbe ham. Kunne ønske jeg fikk se ansiktet ditt da, gitt! hihi, det hadde vært ubetalelig! juhuuu''

Jøss, er dette oppførsel i tråd med kristelige verdier, da?

Det er det nok ikke. Men jeg er meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

1) Du svarte i en tråd med dette spørsmålet.

2) Du er selvsagt velkomne til å spørre om ateisme.

''2) Du er selvsagt velkomne til å spørre om ateisme.''

Jeg forsøkte, men du svarte ikke. (I tråden jeg startet hvor jeg spør om du er religionsfobiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''2) Du er selvsagt velkomne til å spørre om ateisme.''

Jeg forsøkte, men du svarte ikke. (I tråden jeg startet hvor jeg spør om du er religionsfobiker)

''(I tråden jeg startet hvor jeg spør om du er religionsfobiker)''

Ser nå at det ikke var i den tråden. men jeg har spurt, og du svarte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''2) Du er selvsagt velkomne til å spørre om ateisme.''

Jeg forsøkte, men du svarte ikke. (I tråden jeg startet hvor jeg spør om du er religionsfobiker)

Jeg svarte da i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''(I tråden jeg startet hvor jeg spør om du er religionsfobiker)''

Ser nå at det ikke var i den tråden. men jeg har spurt, og du svarte ikke.

Jo, jeg har svart deg på akkurat det du spurte om. Jeg husker innlegget ditt, men ikke hvor det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...