Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Jeg har svart og jeg har svart. Du bare gjentar det samme om og om igjen. Leser du i det hele tatt det jeg skriver?

Du har ikke svart.

Du har kommet med meningsløse floskler om at gud er inne i deg, men det forklarer selvsagt ikke hvordan Gud lar titusenvis av barn dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • ShitDiddelyDo

    4

Gjest Nickløsheletia

Hva er det så du vil ha svar på?

Det Soer spoer om. Du snakker om den frie viljen, men klarer ikke aa komme med noen svar paa hvorfor han tar med seg smaabarn som ikke bestemmer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva med de som ikke kan tenke saa mye og hva med barn som ikke bestemmer hvor de skal bo selv?''

De risikerer de fatale konsekvensene som kan være utfallet av et potensielt ras.

Siden den påståtte guden er allmektig (i følge Bibelen), så kunne han stoppet tsunamien hans fra å drepe alle småungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det Soer spoer om. Du snakker om den frie viljen, men klarer ikke aa komme med noen svar paa hvorfor han tar med seg smaabarn som ikke bestemmer selv.

Det er det vil ingen normale folk som vet svaret på. En kan undre på det, ja. men absolutt ingen har svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saklig...Tom for argumenter eller bare en pause fra de samme gamle?

Du har fremdeles ikke svart på hvorfor en påstått allmektig gud laget en tsunami som drepte titusener av småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke svart.

Du har kommet med meningsløse floskler om at gud er inne i deg, men det forklarer selvsagt ikke hvordan Gud lar titusenvis av barn dø.

Jeg har svart på dette haugevis av ganger. Gud sendte ingen tsunami for å drepe titusener av barn. Det omkom voksne i denne tsunamien også, er de av ingen betydning for deg i din argumentasjon? Eller føler du bare at drap av små barn "klinger bedre"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det er det vil ingen normale folk som vet svaret på. En kan undre på det, ja. men absolutt ingen har svar på det.

Jeg har svar paa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vil ingen normale folk som vet svaret på. En kan undre på det, ja. men absolutt ingen har svar på det.

Joda, det er det en meget enkel forklaring på.

Den er ikke komplisert engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Soer spoer om. Du snakker om den frie viljen, men klarer ikke aa komme med noen svar paa hvorfor han tar med seg smaabarn som ikke bestemmer selv.

Mener du også oppriktig at Gud tok livet av titusener av barn? Jeg har sagt at han ikke gjorde det. De omkom, fordi de var på feil sted til feil tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Mener du også oppriktig at Gud tok livet av titusener av barn? Jeg har sagt at han ikke gjorde det. De omkom, fordi de var på feil sted til feil tid.

Nei, jeg tror ikke at Gud gjorde det iom at jeg tror paa noen Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart på dette haugevis av ganger. Gud sendte ingen tsunami for å drepe titusener av barn. Det omkom voksne i denne tsunamien også, er de av ingen betydning for deg i din argumentasjon? Eller føler du bare at drap av små barn "klinger bedre"?

Fremdeles ikke noe svar på spørsmålet.

Det er et klart spørsmål - hvorfor vil du ikke svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fremdeles ikke svart på hvorfor en påstått allmektig gud laget en tsunami som drepte titusener av småbarn.

Jeg tror ikke du leser det jeg skriver. HAN LAGDE INGEN TSUNAMI FOR Å DREPE TITUSENER AV SMÅ BARN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du også oppriktig at Gud tok livet av titusener av barn? Jeg har sagt at han ikke gjorde det. De omkom, fordi de var på feil sted til feil tid.

Tror du at Gud er allmektig?

(Som i "vi tror på en allmektig Gud, himmelen og jordens skaper, osv")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ikke noe svar på spørsmålet.

Det er et klart spørsmål - hvorfor vil du ikke svare?

Jeg har svart. Det er noe feil med oppfatningen hos deg tror jeg, eller evnen til å lese. Vanligvis behøver jeg ikke gjenta meg så ofte for at budskapet skal komme frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du leser det jeg skriver. HAN LAGDE INGEN TSUNAMI FOR Å DREPE TITUSENER AV SMÅ BARN!

Så da tok Bibelen feil når den påstår han er allmektig (som betyr har all makt, inkl, over tsunamier.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart. Det er noe feil med oppfatningen hos deg tror jeg, eller evnen til å lese. Vanligvis behøver jeg ikke gjenta meg så ofte for at budskapet skal komme frem.

Nei, du har ikke svart. Ikke engang i nærheten. Du forsøker å flytte fokus for å unngå å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da tok Bibelen feil når den påstår han er allmektig (som betyr har all makt, inkl, over tsunamier.)

Jeg venter bare på takk for at jeg fikk rett jeg. Din vanlige måte å avslutte på. Du behøver forresten ikke stille samme spørsmål tre-fire ganger, særlig ikke siden jeg allerede har besvart spørsmålene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, du har ikke svart. Ikke engang i nærheten. Du forsøker å flytte fokus for å unngå å svare.

personen har svart, etter egen evne. vedkommende har ikke påstått at h"n har svaret på alt. det er irriterende slik som du holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...