Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

''Kunne ikke Gud stanse tsunamien fordi HAN sendte den?????''

Hvis du tror på Gud som en skikkelse som sitter en trone i himmelen og bare en dag bestemte seg for å sende en tsunami innover landet så forstår jeg at du stiller det spørsmålet. Hvis du tror på en Gud som da ved å gjøre dette forutså at nå kommer tusenvis av mennesker til å dø, men jeg gjør det allikevel så forstår jeg at du i likhet med Sør ser på Gud som ond. Vel, Sør betviler at han eksisterer. Han bare liker å påpeke at en Gud som ikke finnes må være ond.

''Jeg liker bedre å tenke på gud som kvinne.''

Tenk på han på den måten du føler er rett.

Jeg tenker meg ikke gud på noen bestemt måte, men jeg reagerte på ditt utsagn at Gud kunne ikke stoppe tsunamien fordi hun sendte den . Hva er det du mener egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • Dorthe

    4

De som var her har jo forsvunnet for evigheter siden

Ja, og det er jo egentlig ikke så rart, i grunnen.

Jeg har litt kontakt med en av dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ja, og det er jo egentlig ikke så rart, i grunnen.

Jeg har litt kontakt med en av dem.

Med vennlig hilsen

Har det vært noen muslimer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tsunami kommer ikke av seg selv. Jeg er av den oppfatning at du ser på deg selv som kunnskapsrik nok til å vite hva som skaper en tsunami?

Hvis man mener en allmektig Gud eksisterer, så er det åpenbart kun denne som kan være ansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker meg ikke gud på noen bestemt måte, men jeg reagerte på ditt utsagn at Gud kunne ikke stoppe tsunamien fordi hun sendte den . Hva er det du mener egentlig?

''Gud sendte aldri en tsunami for å drepe titusenvis av småbarn og voksne''.

Altså en tsunami er ikke en del av skaperverket som er ment å være en drapsmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Kunne ikke Gud stanse tsunamien fordi HAN sendte den?????''

Hvis du tror på Gud som en skikkelse som sitter en trone i himmelen og bare en dag bestemte seg for å sende en tsunami innover landet så forstår jeg at du stiller det spørsmålet. Hvis du tror på en Gud som da ved å gjøre dette forutså at nå kommer tusenvis av mennesker til å dø, men jeg gjør det allikevel så forstår jeg at du i likhet med Sør ser på Gud som ond. Vel, Sør betviler at han eksisterer. Han bare liker å påpeke at en Gud som ikke finnes må være ond.

''Jeg liker bedre å tenke på gud som kvinne.''

Tenk på han på den måten du føler er rett.

Denne påståtte guden skal jo være allmektig. Ha all makt. Vite alt. Kunne alt. Og følgelig ha ansvar for alt.

Inklusive valget å sende en tsunami som drepte titusenvis av småbarn.

Du kan ikke svare, og derfor kommer du med alt "se i deg selv"-flosklene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

For ca 10 år siden.

Med vennlig hilsen

Innvandrere i Norge, eller noen som var født her?

Jeg kan ikke huske så mye fra den tiden selvom jeg antageligvis var innom her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man mener en allmektig Gud eksisterer, så er det åpenbart kun denne som kan være ansvarlig.

Jeg vet ikke hva det er du ikke forstår av det jeg sier. Jeg tror du bare er opptatt av å legge ansvaret på noen for at mange mennesker omkom da tsunamien kom. Det samme ville ha skjedd om tusenvis av mennesker oppholdt seg i et rasområde og et ras gikk. Det samme ville skjedd om titusener av mennesker bosatte seg rett i nærheten av en vulkan og det ble eksplosjoner. Det samme skjer om titusener av mennesker bosetter seg i nærheten av et atomkraftverk og noe går galt. Gud er ikke involvert i noe av dette på en slik måte at han kan stoppe et vulkanutbrudd, en tsunami, eller en eksplosjon i et atomkraftverk. Hva er det du ikke forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Gud sendte aldri en tsunami for å drepe titusenvis av småbarn og voksne''.

Altså en tsunami er ikke en del av skaperverket som er ment å være en drapsmaskin.

Den påståtte guden skal jo være allvitende i følge Bibelen, og man trenger ikke ha noen doktorgrad for å forstå at en slik tsunami vil drepe titusenvis av uskyldige barn.

Men guden din lot det skje.

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Gud sendte aldri en tsunami for å drepe titusenvis av småbarn og voksne''.

Altså en tsunami er ikke en del av skaperverket som er ment å være en drapsmaskin.

Nei men hvorfor stoppet hun ikke tsunamien da den holdt på å ødelegge skaperverket? Kan du svare me gpå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg vet ikke hva det er du ikke forstår av det jeg sier. Jeg tror du bare er opptatt av å legge ansvaret på noen for at mange mennesker omkom da tsunamien kom. Det samme ville ha skjedd om tusenvis av mennesker oppholdt seg i et rasområde og et ras gikk. Det samme ville skjedd om titusener av mennesker bosatte seg rett i nærheten av en vulkan og det ble eksplosjoner. Det samme skjer om titusener av mennesker bosetter seg i nærheten av et atomkraftverk og noe går galt. Gud er ikke involvert i noe av dette på en slik måte at han kan stoppe et vulkanutbrudd, en tsunami, eller en eksplosjon i et atomkraftverk. Hva er det du ikke forstår?

Hva mener du er årsaken til at ingen menneskeliv har gått tapt i vulkanutbruddet på Island?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrere i Norge, eller noen som var født her?

Jeg kan ikke huske så mye fra den tiden selvom jeg antageligvis var innom her da.

En konvertitt, noen innvandrere, og en kristen kvinne som er gift med en muslim, og som ble lagt for hat av andre kristne her.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

En konvertitt, noen innvandrere, og en kristen kvinne som er gift med en muslim, og som ble lagt for hat av andre kristne her.

Med vennlig hilsen

Det høres ille ut. Husker jeg riktig at det var et religionsforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva det er du ikke forstår av det jeg sier. Jeg tror du bare er opptatt av å legge ansvaret på noen for at mange mennesker omkom da tsunamien kom. Det samme ville ha skjedd om tusenvis av mennesker oppholdt seg i et rasområde og et ras gikk. Det samme ville skjedd om titusener av mennesker bosatte seg rett i nærheten av en vulkan og det ble eksplosjoner. Det samme skjer om titusener av mennesker bosetter seg i nærheten av et atomkraftverk og noe går galt. Gud er ikke involvert i noe av dette på en slik måte at han kan stoppe et vulkanutbrudd, en tsunami, eller en eksplosjon i et atomkraftverk. Hva er det du ikke forstår?

''Hva er det du ikke forstår?''

Hvordan du kan tilbe en gud som åpenbart er ansvarlig for å la slikt skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Hva er det du er interessert i å diskutere om Allah, Koranen og Islam?

Jeg legger merke til at her blir det munnhuggeri mot hverandre, fordi noen "bestemmer" at er du kristen, så må du tro på ditt og datt. og enkelte kan ikke forstå at noen virkelig kan tro på en Gud. Så tenkte jeg: hadde denne diskusjonen handlet om koranen, allah og islam, så hadde sør bedt folk om å slutte å trakassere muslimer. Det var derfor jeg hadde lyst til at han kunne starte ny tråd om dette, siden han vet så mye/ mener så mye om alle religioner. Og som det er sagt: ateister er de som vet mest om religioner. Så det hadde rett og slett blitt interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg legger merke til at her blir det munnhuggeri mot hverandre, fordi noen "bestemmer" at er du kristen, så må du tro på ditt og datt. og enkelte kan ikke forstå at noen virkelig kan tro på en Gud. Så tenkte jeg: hadde denne diskusjonen handlet om koranen, allah og islam, så hadde sør bedt folk om å slutte å trakassere muslimer. Det var derfor jeg hadde lyst til at han kunne starte ny tråd om dette, siden han vet så mye/ mener så mye om alle religioner. Og som det er sagt: ateister er de som vet mest om religioner. Så det hadde rett og slett blitt interessant!

Da starter du tråden, og ser om ikke Sør kommer inn i den ganske raskt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Da starter du tråden, og ser om ikke Sør kommer inn i den ganske raskt;-)

Nei, jeg har for lite kunnskap. Det går kun på erfaring, det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at her blir det munnhuggeri mot hverandre, fordi noen "bestemmer" at er du kristen, så må du tro på ditt og datt. og enkelte kan ikke forstå at noen virkelig kan tro på en Gud. Så tenkte jeg: hadde denne diskusjonen handlet om koranen, allah og islam, så hadde sør bedt folk om å slutte å trakassere muslimer. Det var derfor jeg hadde lyst til at han kunne starte ny tråd om dette, siden han vet så mye/ mener så mye om alle religioner. Og som det er sagt: ateister er de som vet mest om religioner. Så det hadde rett og slett blitt interessant!

Det er en forskjell her, og det er at islam (judaisme, hinduisme osv) er veldig små minoriteter i Norge, og det derfor er noe annet å diskutere med en minoritet enn en majoritet (av åpenbare årsaker).

Det sagt, jeg tror det sterkeste jeg noensinne har skrevet på DOL var mot en av muslimene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...