Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Fint;

)

Men du tilber en gud som får både Stalin og Mao til å virke som søndagsskolegutter i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • ShitDiddelyDo

    4

hidi, the scorpion

Men du tilber en gud som får både Stalin og Mao til å virke som søndagsskolegutter i forhold.

Om du leser historien rett, så har det blitt flere drept av såkalte "egne" enn av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser historien rett, så har det blitt flere drept av såkalte "egne" enn av andre.

Det er selvsagt ingen unnskyldning for at Gud skal drepe småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Denne galningen, Jan Hanvold, bak den fullstendig rabiate kristenkanalen vi har gående her til lands, sa etter tsunamien i Asia følgende på direkte tv:

«...Gud tillot flodbølgekatastrofen slik at folk skulle vende seg i retning kristendommen». Han sa videre at «Det var de mest ekstreme muslimske områdene som ble rammet i Indonesia. (...) Og det er jo ingenting å legge skjul på at Thailand er et stort horehus, det er sex-industriens mekka.»

Jeg orker ikke leste denne lange tråden, men kjenner jeg de kristne som svarer rett sier de at det ikke var Gud som sendte tsunamien mot asiatene.

Vel - det er noen galninger på sørlandet som ikke er enig med dere. ;)

For øvrig en ordentlig kristen ting å si. Disse rabiatene menneskene taler virkelig Jesu' ord når de unnskylder Gud ved nærmest å håne de døde og de dødes familier, eller støtter nedsabling av Palestinere og andre de ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud dreper ingen!

Gud drepte titusenvis av småbarn med en tsunami i 2004.

Gud er allmektig, så han kunne forhindet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Denne galningen, Jan Hanvold, bak den fullstendig rabiate kristenkanalen vi har gående her til lands, sa etter tsunamien i Asia følgende på direkte tv:

«...Gud tillot flodbølgekatastrofen slik at folk skulle vende seg i retning kristendommen». Han sa videre at «Det var de mest ekstreme muslimske områdene som ble rammet i Indonesia. (...) Og det er jo ingenting å legge skjul på at Thailand er et stort horehus, det er sex-industriens mekka.»

Jeg orker ikke leste denne lange tråden, men kjenner jeg de kristne som svarer rett sier de at det ikke var Gud som sendte tsunamien mot asiatene.

Vel - det er noen galninger på sørlandet som ikke er enig med dere. ;)

For øvrig en ordentlig kristen ting å si. Disse rabiatene menneskene taler virkelig Jesu' ord når de unnskylder Gud ved nærmest å håne de døde og de dødes familier, eller støtter nedsabling av Palestinere og andre de ikke liker.

Helt forferdelig:(

Og det vil alltids finnes idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jo kjernen i det ondes problem. Enten er Gud allmektig, men ikke god, eller så er han god, men ikke allmektig.

Evt alternativ 3: Gud eksisterer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jo kjernen i det ondes problem. Enten er Gud allmektig, men ikke god, eller så er han god, men ikke allmektig.

Evt alternativ 3: Gud eksisterer ikke.

Nettopp. Gud kan ikke være Allmektig, Allvitende, og God, og samtidig dør titusenvis av barn av en tsunami som han er ansvarlig for.

Og "Gud eksisterer ikke" er definitivt den beste muligheten for ham! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Poenget er at du motsier deg selv.

HVis mennesker er så "små" som du sier, så er sjansen stor for at du har feil om gud.

Gjeeesp... Jeg har ikke mer å si til deg. Ikke fordi jeg ikke har argumenter, men fordi jeg ikke lenger vil gjenta meg selv hele tiden eller bruke tid på deg lenger.

Du har dine meninger, jeg har mine. Respekter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Ja, der kommer det vanlige våset når du ikke kan svare for deg.

Du tilber en Gud som du innrømmer er ansvarlig for kaldblodig mord på titusenvis av småbarn.

''Du tilber en Gud som du innrømmer er ansvarlig for kaldblodig mord på titusenvis av småbarn.''

Gjør jeg?

Ja, Gud er allmektig. Og ja, jeg tror på ham. Og ja, han er ansvarlig.

Men ikke tro at Gud noen gang må stå til regnskap ovenfor oss mennesker for de valg han har tatt og tar. Det trenger han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du tilber en Gud som du innrømmer er ansvarlig for kaldblodig mord på titusenvis av småbarn.''

Gjør jeg?

Ja, Gud er allmektig. Og ja, jeg tror på ham. Og ja, han er ansvarlig.

Men ikke tro at Gud noen gang må stå til regnskap ovenfor oss mennesker for de valg han har tatt og tar. Det trenger han ikke.

Nei, det har jeg heller ikke påstått (selvsagt, ettersom jeg ikke tror noen gud eksisterer).

Derimot å påpeker jeg at du tydeligvis velger å tro på, og å tilbe, denne guden som velger å drepe titusenvis av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp... Jeg har ikke mer å si til deg. Ikke fordi jeg ikke har argumenter, men fordi jeg ikke lenger vil gjenta meg selv hele tiden eller bruke tid på deg lenger.

Du har dine meninger, jeg har mine. Respekter det.

Ikke hvis dine meninger innebærer at du føler du kan trakassere uskyldige mennesker. Hvorfor skal jeg respektere slik oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Nei, det har jeg heller ikke påstått (selvsagt, ettersom jeg ikke tror noen gud eksisterer).

Derimot å påpeker jeg at du tydeligvis velger å tro på, og å tilbe, denne guden som velger å drepe titusenvis av barn.

Ja, og jeg skammer meg ikke over å tro på Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er jo ikke Gud allmektg. Da er mennesker sterkere enn Gud.

Mennesker er Guds skaperverk og han er i oss alle. Har man gått glipp av det, så har man gått glipp av det viktigste. Det er en uting at vi mennesker hele tiden gjennom å benekte dette og se på Gud som noe utenfor oss selv, stadig kan bebreide han for det vi faktisk er skyld i selv.

Vi bruker vår frie vilje feil og betaler prisen for det. Gud er i oss som kjærlighet. Vi velger stadig bort kjærligheten i de handlinger vi utøver og vender oss dermed bort fra ham/oss selv og havner mer og mer i elendigheten. Han har ikke til hensikt å stanse dette. Han vil at vi gjennom livserfaringer selv skal vende oss mot og dyrke det gode i oss og ikke det motsatte. Uten den frie vilje, ville vi ikke være i stand til å velge det den rette vei å gå, da ville alt bare vært ren og skjær indoktrinering. Det er livserfaringer på godt og vondt som bringer oss nærmere det gudommelige i oss alle. Og først når alle når dit, vil vi alle få ta del av det himmelriket/paradiset vi er lovet skal komme. Og vi har til og med blitt gitt evig liv, for å kunne finne denne veien. Jeg tror Gud har forstått at Ting Tar Tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er Guds skaperverk og han er i oss alle. Har man gått glipp av det, så har man gått glipp av det viktigste. Det er en uting at vi mennesker hele tiden gjennom å benekte dette og se på Gud som noe utenfor oss selv, stadig kan bebreide han for det vi faktisk er skyld i selv.

Vi bruker vår frie vilje feil og betaler prisen for det. Gud er i oss som kjærlighet. Vi velger stadig bort kjærligheten i de handlinger vi utøver og vender oss dermed bort fra ham/oss selv og havner mer og mer i elendigheten. Han har ikke til hensikt å stanse dette. Han vil at vi gjennom livserfaringer selv skal vende oss mot og dyrke det gode i oss og ikke det motsatte. Uten den frie vilje, ville vi ikke være i stand til å velge det den rette vei å gå, da ville alt bare vært ren og skjær indoktrinering. Det er livserfaringer på godt og vondt som bringer oss nærmere det gudommelige i oss alle. Og først når alle når dit, vil vi alle få ta del av det himmelriket/paradiset vi er lovet skal komme. Og vi har til og med blitt gitt evig liv, for å kunne finne denne veien. Jeg tror Gud har forstått at Ting Tar Tid ;)

Ingen ting av det forklarer verken det jeg skrev, eller at denne påståtte guden lar titusenvis av småbarn dø i en naturkatastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Mennesker er Guds skaperverk og han er i oss alle. Har man gått glipp av det, så har man gått glipp av det viktigste. Det er en uting at vi mennesker hele tiden gjennom å benekte dette og se på Gud som noe utenfor oss selv, stadig kan bebreide han for det vi faktisk er skyld i selv.

Vi bruker vår frie vilje feil og betaler prisen for det. Gud er i oss som kjærlighet. Vi velger stadig bort kjærligheten i de handlinger vi utøver og vender oss dermed bort fra ham/oss selv og havner mer og mer i elendigheten. Han har ikke til hensikt å stanse dette. Han vil at vi gjennom livserfaringer selv skal vende oss mot og dyrke det gode i oss og ikke det motsatte. Uten den frie vilje, ville vi ikke være i stand til å velge det den rette vei å gå, da ville alt bare vært ren og skjær indoktrinering. Det er livserfaringer på godt og vondt som bringer oss nærmere det gudommelige i oss alle. Og først når alle når dit, vil vi alle få ta del av det himmelriket/paradiset vi er lovet skal komme. Og vi har til og med blitt gitt evig liv, for å kunne finne denne veien. Jeg tror Gud har forstått at Ting Tar Tid ;)

Og hvor mener du denne veien går? hva må, iflge ditt syn, til for å nå himmelriket7bli frelst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Vel, det sier nok mer om deg enn om Gud.

Hvordan kan det det når det ifølge deg ikke finnes noen Gud?

Nå synes jeg du motsier deg selv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...