Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på en Gud som...


Sør

Anbefalte innlegg

Denne påståtte guden skal jo være allmektig. Ha all makt. Vite alt. Kunne alt. Og følgelig ha ansvar for alt.

Inklusive valget å sende en tsunami som drepte titusenvis av småbarn.

Du kan ikke svare, og derfor kommer du med alt "se i deg selv"-flosklene dine.

''Denne påståtte guden skal jo være allmektig. Ha all makt. Vite alt. Kunne alt. Og følgelig ha ansvar for alt.

Inklusive valget å sende en tsunami som drepte titusenvis av småbarn.

Du kan ikke svare, og derfor kommer du med alt "se i deg selv"-flosklene dine.''

Tror du at du lever i en tegneserieverden? Jeg tror du har misforstått betydningen av allmektig. Han er i deg og meg og i oss alle. Ved å være det har hver og en av oss ansvar, har makt og følgelig har vi ansvaret for alt som går galt når det går galt. Mange ganger rammes uskyldige når noen gjør feil valg, utøver maktmisbruk og dyrker sin higen etter penger.

Du mener sikkert at Gud har skylda for at barn sulter i hjel, blir banket og slått hjemme, misbrukt og mishandlet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    158

  • hidi, the scorpion

    23

  • Oldbjørg

    5

  • ShitDiddelyDo

    4

Gjest segunda

Det er en forskjell her, og det er at islam (judaisme, hinduisme osv) er veldig små minoriteter i Norge, og det derfor er noe annet å diskutere med en minoritet enn en majoritet (av åpenbare årsaker).

Det sagt, jeg tror det sterkeste jeg noensinne har skrevet på DOL var mot en av muslimene.

Med vennlig hilsen

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva disktuerte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den påståtte guden skal jo være allvitende i følge Bibelen, og man trenger ikke ha noen doktorgrad for å forstå at en slik tsunami vil drepe titusenvis av uskyldige barn.

Men guden din lot det skje.

Hvorfor?

Jeg har svart på det. At du ikke forstår svaret, kan jeg ikke hjelpe deg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men hvorfor stoppet hun ikke tsunamien da den holdt på å ødelegge skaperverket? Kan du svare me gpå det.

Jeg har svart på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva disktuerte da?

Det var 10 år siden! Jeg kan tenke meg det var homofili, eller likestilling.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er årsaken til at ingen menneskeliv har gått tapt i vulkanutbruddet på Island?

At ingen har befunnet seg i en slik nærhet at det ble slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hva er det du ikke forstår?''

Hvordan du kan tilbe en gud som åpenbart er ansvarlig for å la slikt skje?

Jeg har svart på det før. Den Gud som er i meg og som jeg tror på er ikke ansvarlig for disse drapene du stadig henviser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Denne påståtte guden skal jo være allmektig. Ha all makt. Vite alt. Kunne alt. Og følgelig ha ansvar for alt.

Inklusive valget å sende en tsunami som drepte titusenvis av småbarn.

Du kan ikke svare, og derfor kommer du med alt "se i deg selv"-flosklene dine.''

Tror du at du lever i en tegneserieverden? Jeg tror du har misforstått betydningen av allmektig. Han er i deg og meg og i oss alle. Ved å være det har hver og en av oss ansvar, har makt og følgelig har vi ansvaret for alt som går galt når det går galt. Mange ganger rammes uskyldige når noen gjør feil valg, utøver maktmisbruk og dyrker sin higen etter penger.

Du mener sikkert at Gud har skylda for at barn sulter i hjel, blir banket og slått hjemme, misbrukt og mishandlet også?

Hvis ikke så har ikke du forstått ordet "allmektig".

Og hvis Gud ikke er allmektig, slik det står i Bibelen, så er deg jo heller ingen grunn til å tro at noe av det andre der er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart på det før. Den Gud som er i meg og som jeg tror på er ikke ansvarlig for disse drapene du stadig henviser til.

Så den guden du tror på er altså ikke Gud fra Bibelen, som er allmektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart på det.

Nei, det har du ikke. Du nekter å svare på spørsmål, men kommer bare med meningsløse flokler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart på det. At du ikke forstår svaret, kan jeg ikke hjelpe deg med.

Du har skrevet meningsløst vås, men du har ikke kommet med noe svar. Selvsagt fordi du ikke har noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke så har ikke du forstått ordet "allmektig".

Og hvis Gud ikke er allmektig, slik det står i Bibelen, så er deg jo heller ingen grunn til å tro at noe av det andre der er korrekt.

Gud er allmektig, du har bare ikke forstått betydningen av det. Om du velger å tro eller ikke tro på det som står i bibelen er ditt valg. Jeg trenger ingen bibel, jeg har Gud i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har du ikke. Du nekter å svare på spørsmål, men kommer bare med meningsløse flokler.

Du bare gjentar deg selv til det kjedelige. Det er ikke floskler for meg, det er min tro du prøver å latterliggjøre. Be my guest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet meningsløst vås, men du har ikke kommet med noe svar. Selvsagt fordi du ikke har noe svar.

Jeg er fristet til å spørre om du har drukket? Eller er du slik i edru tilstand? Jeg tenker da på at du gjentar og gjentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å starte en diskusjon på http://www.islam.no/forum

Men det "tør" du vel ikke?

Det er mer produktivt å diskutere med religionen som flertallet av folket tror på. Det er så få muslimer i Norge at det er lite relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Det er mer produktivt å diskutere med religionen som flertallet av folket tror på. Det er så få muslimer i Norge at det er lite relevant.

Javisst;)

Du tør ikke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare gjentar deg selv til det kjedelige. Det er ikke floskler for meg, det er min tro du prøver å latterliggjøre. Be my guest!

Det er meningsløse floskler, fordi du ikke vil innrømme det åpenbare - at den kristne guden kunne stoppet tsunmien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...