Gå til innhold

Trenger vi egentlig disse hundene?


Sør

Anbefalte innlegg

En forholdsvis stor undersøkelse i england viser at det er de små hundene som biter mest.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1032531/Why-sausage-dogs-really-just-legged-fiends.html

Det er også den erfaringen jeg har etter 40 år med hunder. Jeg er vokst opp med middelstore hunder, og har idag giganthunder. Jeg er mye tryggere på en stor hund enn jeg er på de små.

Nå ser jeg selvfølgelig på eieren også, og kommer det en rusmisbruker med en Rotweiler vil jeg være litt tilbakeholden. Men helt vanlige mennesker med store hunder er jeg ikke redd for å være sammen med.

Men det er en forskjell på å bli tråkket på av en mus og av en elefant, og på å bli bitt av en chihuahua og en rottweiler...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • zellica

    17

  • morsan

    14

  • candyqueen_83

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

En forholdsvis stor undersøkelse i england viser at det er de små hundene som biter mest.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1032531/Why-sausage-dogs-really-just-legged-fiends.html

Det er også den erfaringen jeg har etter 40 år med hunder. Jeg er vokst opp med middelstore hunder, og har idag giganthunder. Jeg er mye tryggere på en stor hund enn jeg er på de små.

Nå ser jeg selvfølgelig på eieren også, og kommer det en rusmisbruker med en Rotweiler vil jeg være litt tilbakeholden. Men helt vanlige mennesker med store hunder er jeg ikke redd for å være sammen med.

''Nå ser jeg selvfølgelig på eieren også, og kommer det en rusmisbruker med en Rotweiler vil jeg være litt tilbakeholden''

Jeg tenket at en Rotweiler kan være uberegnelig uansett eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja vi trenger de

''Nå ser jeg selvfølgelig på eieren også, og kommer det en rusmisbruker med en Rotweiler vil jeg være litt tilbakeholden''

Jeg tenket at en Rotweiler kan være uberegnelig uansett eier.

hvor har du det fra????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har du det fra????

Uansett hvor "god" eieren måtte være så vil det *altid* være en sjanse for at hunden "går amok" på et eller annet tidspunkt, for en eller annen årsak.

En eier som benekter den muligheten har ikke kjennskap til eget dyr, eller så er hunden utstoppet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå ser jeg selvfølgelig på eieren også, og kommer det en rusmisbruker med en Rotweiler vil jeg være litt tilbakeholden''

Jeg tenket at en Rotweiler kan være uberegnelig uansett eier.

Rotweileren har et ufortjent dårlig rykte. Mye fordi den har vært svært populær blant kriminelle og rusmisbrukende.

Det er gjort mye for å bedre oppdrettet til denne rasen de siste årene, og rottisen er etter min mening blitt en flott hund. Den kommer heller ikke høyt opp på noen bittstatistikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til storyen, men jeg kan godt forstå at hundeulykkene skjer. Mange foreldre passer ikke _litt på 2 åringen sin en gang... har selv 45 kg bikkje, og mange foreldre synes det er heeeelt naturlig å slippe ungen heeelt bort til hund mens hund står og gjør ingenting... og klappe hund på et hvilket som helst sted på kroppen. Helst bakfra siden hodet er et farlig sted. Om man da har en potensiellt aggressiv hund er det forferdelig vanskelig å tømme både hund og en unge som eventuellt springe mot hund. Noen foreldre har tydligvis hjernen et helt annet sted enn der den burde være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotweileren har et ufortjent dårlig rykte. Mye fordi den har vært svært populær blant kriminelle og rusmisbrukende.

Det er gjort mye for å bedre oppdrettet til denne rasen de siste årene, og rottisen er etter min mening blitt en flott hund. Den kommer heller ikke høyt opp på noen bittstatistikker.

Man trenger ikke være veterinær eller legevaktslege for å forstå at et rottweilerbitt/angrep gjerne er noe helt annet enn hvis chihuahuaen din går fullstendig amok...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor "god" eieren måtte være så vil det *altid* være en sjanse for at hunden "går amok" på et eller annet tidspunkt, for en eller annen årsak.

En eier som benekter den muligheten har ikke kjennskap til eget dyr, eller så er hunden utstoppet.

Med vennlig hilsen

Enhver hund, eller katt/hest for den saks skyld, er en potensiell fare, og skal selvfølgelig behandles deretter. Det være seg en miniatyr eller en gigantrase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til storyen, men jeg kan godt forstå at hundeulykkene skjer. Mange foreldre passer ikke _litt på 2 åringen sin en gang... har selv 45 kg bikkje, og mange foreldre synes det er heeeelt naturlig å slippe ungen heeelt bort til hund mens hund står og gjør ingenting... og klappe hund på et hvilket som helst sted på kroppen. Helst bakfra siden hodet er et farlig sted. Om man da har en potensiellt aggressiv hund er det forferdelig vanskelig å tømme både hund og en unge som eventuellt springe mot hund. Noen foreldre har tydligvis hjernen et helt annet sted enn der den burde være.

Men ettersom vi åpenbart ikke kan avskaffe verken "ubrukelige foreldre" eller 2-åringer, så gjenstår bare rottweilerne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Uansett hvor "god" eieren måtte være så vil det *altid* være en sjanse for at hunden "går amok" på et eller annet tidspunkt, for en eller annen årsak.

En eier som benekter den muligheten har ikke kjennskap til eget dyr, eller så er hunden utstoppet.

Med vennlig hilsen

''Uansett hvor "god" eieren måtte være så vil det *altid* være en sjanse for at hunden "går amok" på et eller annet tidspunkt, for en eller annen årsak.''

Da har du aldri sett på "hundehviskeren" og hans pitbull "daddy"! Bikkja brukes til opplæring av andre agressive hunder, nettopp fordi han er så rolig og avbalansert....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver hund, eller katt/hest for den saks skyld, er en potensiell fare, og skal selvfølgelig behandles deretter. Det være seg en miniatyr eller en gigantrase.

Joda, men det er, som sagt, bedre å bli tråkket på av en mus enn en elefant.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Uansett hvor "god" eieren måtte være så vil det *altid* være en sjanse for at hunden "går amok" på et eller annet tidspunkt, for en eller annen årsak.''

Da har du aldri sett på "hundehviskeren" og hans pitbull "daddy"! Bikkja brukes til opplæring av andre agressive hunder, nettopp fordi han er så rolig og avbalansert....!!

Jeg er sikker på at "hundehviskeren" er den første til å si at alle hunder som ikke er utstoppet *kan* være farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Uansett hvor "god" eieren måtte være så vil det *altid* være en sjanse for at hunden "går amok" på et eller annet tidspunkt, for en eller annen årsak.

En eier som benekter den muligheten har ikke kjennskap til eget dyr, eller så er hunden utstoppet.

Med vennlig hilsen

''*altid*''

Sør da, det er alltid to l`er i alltid og aldri to l`er i aldri:-)

Kunne ikke dy meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''*altid*''

Sør da, det er alltid to l`er i alltid og aldri to l`er i aldri:-)

Kunne ikke dy meg :-)

*skylder på tastaturet*

;-)

Takk!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja vi trenger de

Joda, men det er, som sagt, bedre å bli tråkket på av en mus enn en elefant.

Med vennlig hilsen

konsekvensen kan bli like stor med bitt av en liten bikkje som en stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være veterinær eller legevaktslege for å forstå at et rottweilerbitt/angrep gjerne er noe helt annet enn hvis chihuahuaen din går fullstendig amok...

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig er det værre å bli bitt av en stor rase enn en liten, men skal vi forby alle store raser for det?

Skal vi også forby hester da, fordi de gjør stor skade når de biter eller sparker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det er, som sagt, bedre å bli tråkket på av en mus enn en elefant.

Med vennlig hilsen

Så det du sier er at vi skal forby hunder og katter større en feks 4 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til storyen, men jeg kan godt forstå at hundeulykkene skjer. Mange foreldre passer ikke _litt på 2 åringen sin en gang... har selv 45 kg bikkje, og mange foreldre synes det er heeeelt naturlig å slippe ungen heeelt bort til hund mens hund står og gjør ingenting... og klappe hund på et hvilket som helst sted på kroppen. Helst bakfra siden hodet er et farlig sted. Om man da har en potensiellt aggressiv hund er det forferdelig vanskelig å tømme både hund og en unge som eventuellt springe mot hund. Noen foreldre har tydligvis hjernen et helt annet sted enn der den burde være.

Dette var snakk om en 8 mndr. gammel baby som ble båret av moren.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...