Gå til innhold

Trenger vi egentlig disse hundene?


Sør

Anbefalte innlegg

Katt?

Skal vel mye til før den utgjør noen særlig fare for andre enn smågnagere og småfugler!

Flere babyer blir drept hvert år fordi katten legger seg over ansiktet til ungen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • zellica

    17

  • morsan

    14

  • candyqueen_83

    14

Mest aktive i denne tråden

...og uansett finnes ikke rabies i Norge;-)

Teknisk sett er ikke Svalbard rabies-fritt, tror jeg. (Var i hvert fall ikke det.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

Flere babyer blir drept hvert år fordi katten legger seg over ansiktet til ungen.

Med vennlig hilsen

Kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere babyer blir drept hvert år fordi katten legger seg over ansiktet til ungen.

Med vennlig hilsen

'flere'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke sett et skikkelig kattebitt eller katteklor.

Katter kan gjøre stor skade på et barneansikt på lik linje med en hund.

Det ene barnet mitt måtte ha omfattende sårbehandling etter å få revet en flenge i øyelokket av en katt.

Uffda, det hørtes ikke bra ut!

Jeg har ikke noen problemer med å skjønne at de kan klore fælt, men det er jo flere eksempler på at barn har _dødd_ etter hundeandgrep, og det skjer jo ikke med et katteangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Dyrene mine er det som gir meg mest mening her i livet. Tror ikke jeg hadde levd i dag uten dem. Har avbrutt uttallige selvmordplaner på grunn av dyrene mine.

Smådyr som hunder og katter har desverre ingen rettigheter. Vet om hunder som bor hos rusmisbrukere og de har det ikke bra. Men ikke noe å gjøre med det. Mattilsynet prioriterer ikke slike tilfeller. Dyrebeskyttelsen har ikke makt til å ta fra folk dyr.

Andre boller i USA. Håper Norge også får dyrepoliti en gang i framtiden. For det trengs.

Min søster opplevde at en sjalu x brøt seg inn i leiligheten hennes puttet den vesle hunden hennes inn i stekovnen. Hun kom hjem til en hund med brannsår, og så at dusjen var brukt. Det var da hun fann hundehår i ovnen hun forsto hva som hadde skjedd. Da hun ville anmelde saken, sa politimannen at det ikke var vits å anmelde det. Jeg ringte og snakket med en annen politimann som tydligvis var mer glad i dyr, og han oppfordret henne til å anmelde saken. Men den ble henlagt på grunn av bevisets stilling.

Jeg haret normalt forhold til dyr, er ikke sørlig glad i de (jeg liker katter veldig godt) men er heller ikke stygg med de.

Dette du forteller om her er sykt! hjelpes, tenk at det finnes slike grusomme mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'flere'?

Det var flåsete skrevet. I Europa er det nok flere; jeg har ikke statistikk over hvor ofte det skjer i Skandinavia, men det er jo velkjent at katter gjør dette, fordi de tiltrekkes av varmen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haret normalt forhold til dyr, er ikke sørlig glad i de (jeg liker katter veldig godt) men er heller ikke stygg med de.

Dette du forteller om her er sykt! hjelpes, tenk at det finnes slike grusomme mennesker?

Det finnes mennesker som dreper moren sin, voldtar ungene sine, eller forgifter samboeren, og du blir overrasket over at noen kan skade et dyr? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

Det var flåsete skrevet. I Europa er det nok flere; jeg har ikke statistikk over hvor ofte det skjer i Skandinavia, men det er jo velkjent at katter gjør dette, fordi de tiltrekkes av varmen.

Med vennlig hilsen

''men det er jo velkjent at katter gjør dette, '' Har hørt dette før, men har faktisk aldri sett en artikkel om det, derfor jeg lurte på om du hadde en link å vise til. I og med at du svarer at det er velkjent og at flere dør trodde jeg du hadde noe håndfast å vise til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det hørtes ikke bra ut!

Jeg har ikke noen problemer med å skjønne at de kan klore fælt, men det er jo flere eksempler på at barn har _dødd_ etter hundeandgrep, og det skjer jo ikke med et katteangrep.

En hund er farligere enn en katt, men en hest er farligere enn enn hund, og vi forbyr jo ikke hester enda det er tusenvis av barn som omgåes disse daglig.

Vi kan ikke forby alt som er farlig her i samfunnet, så da får vi heller drive opplysningsarbeid for å få vekk de værste ulykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lalula

Uffda, disse hundene er jo farlige. Hvis jeg skulle hatt hund, ville jeg hatt en snill en. Kanskje gjør jeg det i mitt "neste liv istedet" for en mann :-). Kan tenke meg en som logrer med halen, sikler og ser på meg med runde øyne. Ikke tar han fjernkontrollen, ikke slenger han sure sokker på badet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flåsete skrevet. I Europa er det nok flere; jeg har ikke statistikk over hvor ofte det skjer i Skandinavia, men det er jo velkjent at katter gjør dette, fordi de tiltrekkes av varmen.

Med vennlig hilsen

...og derfor er det også velkjent at man legger et nett over vogna når ungen sover ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Dette er noe av det mer toskete du har kommet med. Horribelt frekt å beskylde folk for sånt. Og ikke gir du deg heller.

Det er båndtvang!

Fyren burde fått kraftig refs for å ikke passe på hunden sin. Det er sauer, rådyrkalver og alle slags uskyldige små dyr i naturen som skal vernes om på denne tiden.

Vel er det feil å skyte på hunden, men han er ikke snau som står frem i avisen og klager når bikkja har vært uten tilsyn i den mest sårbare tiden for dyreungene ute. Hva med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og derfor er det også velkjent at man legger et nett over vogna når ungen sover ute

Nettopp, og fordi det hindrer insekter (veps, bier) å stikke ungen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Dette er noe av det mer toskete du har kommet med. Horribelt frekt å beskylde folk for sånt. Og ikke gir du deg heller.

Det er båndtvang!

Fyren burde fått kraftig refs for å ikke passe på hunden sin. Det er sauer, rådyrkalver og alle slags uskyldige små dyr i naturen som skal vernes om på denne tiden.

Vel er det feil å skyte på hunden, men han er ikke snau som står frem i avisen og klager når bikkja har vært uten tilsyn i den mest sårbare tiden for dyreungene ute. Hva med de?

Bikkja var i sn egen hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund er farligere enn en katt, men en hest er farligere enn enn hund, og vi forbyr jo ikke hester enda det er tusenvis av barn som omgåes disse daglig.

Vi kan ikke forby alt som er farlig her i samfunnet, så da får vi heller drive opplysningsarbeid for å få vekk de værste ulykkene.

Vel, det ene ekskluderer jo ikke det andre. Vi kan drive opplysningsarbeid, og vi kan faktisk forby de verste hunderasene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det ene ekskluderer jo ikke det andre. Vi kan drive opplysningsarbeid, og vi kan faktisk forby de verste hunderasene.

Med vennlig hilsen

Men å forby rotweilerrasen fordi en 5 mnd gammel valp har bitt et barn er vel litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Bikkja var i sn egen hage.

Det står hunden var ute og luftet seg. Og at eieren oppdaget det da han kom hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går fint an å ha hunder som er mindre farlig enn rottweilere.

Samt, intet jeg har skrevet tilsier at jeg synes det er OK å mishandle dyr. Det er det åpenbart aldri.

Det sagt, det er veldig mye vi bør bruke penger på i Norge før vi skal ha "dyrepoliti".

Med vennlig hilsen

Et dyrepoliti kan ta hunder fra eiere som mishandler hundene sine slike at de ikke blir aggresive og nervøse, og avlive dem om de ikke lar seg rehabilitere.

En må også velge hunder etter hva slags forutsetninger en har til å gi dem det de trenger av dressur, mosjon og mental stimulering. Akkurat som mennesker kan også dyr få atferdsproblemer når de ikke blir behandlet på rett måte.

Dyr har ingen rettigheter i Norge. Jeg selv opplevde en gang å bli sittendes med en hesten min som hadde ramlet på ryggen i en liten elv midt på natten. Jeg måtte holde hodet til hesten over vannet for at den ikke skulle drukne. Jeg ringte politiet å ba om hjelp, men fikk kjeft om at det ikke var noe de kunne gjøre, og de ville heller ikke tilkalle brannvesnet. Så de ba meg ringe etter kjentfolk. Jeg starter på A på telefonlisten min, og ingen svarte for det var midt på natten.

Så slengte hesten på hodet, så jeg ble slengt til sides og skallet i en sten så blodet sildret. Til slutt ringte jeg selv det lokale brannvesenet, og en av dem rykket ut.

Etter en time kom hesten min seg opp for egne bein. Men den kunne ha fått hjertestans da hester ikke tåler å ligge slik lenge på grunn av at de har lite hjerte i forhold til kroppen.

Men. Så ser jeg på dyreprogram fra USA der de faktisk setter pris på dyrene sine, og gjerne rykket ut med 20 brannmenn og hellekopter i lignendes tilfeller.

Mange som deg har rett og slett ikke evne til å forstå hvor mye et dyr betyr for mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...