Gå til innhold

Trenger vi egentlig disse hundene?


Sør

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er helt enig med deg. Men i min verden er det også sykt å putte en hund inn i en steikeovn....

Selvsagt er det virkelig sykt, og jeg håper fyren blir tatt og straffet. I særdeleshet fordi neste gang kan han gjøre noe lignende med et menneske.

Poenget var mer at det ikke overrasker meg, etter å ha lest gjennom noen aviser.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • zellica

    17

  • morsan

    14

  • candyqueen_83

    14

Mest aktive i denne tråden

trollemor;o)

Et dyrepoliti kan ta hunder fra eiere som mishandler hundene sine slike at de ikke blir aggresive og nervøse, og avlive dem om de ikke lar seg rehabilitere.

En må også velge hunder etter hva slags forutsetninger en har til å gi dem det de trenger av dressur, mosjon og mental stimulering. Akkurat som mennesker kan også dyr få atferdsproblemer når de ikke blir behandlet på rett måte.

Dyr har ingen rettigheter i Norge. Jeg selv opplevde en gang å bli sittendes med en hesten min som hadde ramlet på ryggen i en liten elv midt på natten. Jeg måtte holde hodet til hesten over vannet for at den ikke skulle drukne. Jeg ringte politiet å ba om hjelp, men fikk kjeft om at det ikke var noe de kunne gjøre, og de ville heller ikke tilkalle brannvesnet. Så de ba meg ringe etter kjentfolk. Jeg starter på A på telefonlisten min, og ingen svarte for det var midt på natten.

Så slengte hesten på hodet, så jeg ble slengt til sides og skallet i en sten så blodet sildret. Til slutt ringte jeg selv det lokale brannvesenet, og en av dem rykket ut.

Etter en time kom hesten min seg opp for egne bein. Men den kunne ha fått hjertestans da hester ikke tåler å ligge slik lenge på grunn av at de har lite hjerte i forhold til kroppen.

Men. Så ser jeg på dyreprogram fra USA der de faktisk setter pris på dyrene sine, og gjerne rykket ut med 20 brannmenn og hellekopter i lignendes tilfeller.

Mange som deg har rett og slett ikke evne til å forstå hvor mye et dyr betyr for mennesker.

Jeg har mer tro på at det må bli vanskeligere å få hund. Hvorfor er det så enkelt å skaffe seg en hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok.

Men det står faktisk at hunden - valpen - er 5 måneder gammel. Lukter litt agurknytt av dette. Og elendige foreldreprestasjoner.

Hvem ved sine fulle fem utsetter sin 8 måneder gamle baby for en ukjent 5 måneder gammel valp? Det er jo dømt til å ende med at babyhuden får riper om hunden begynner leke.

Dette er typisk en sak man trygt kan avvente mer informasjon om før man blåser det opp.

Vel, slike foreldre eksisterer, og det ville ikke skjedd hvis hunden ikke hadde eksistert.

*logisk*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men man kan legge listen lavere, hvis du forstår. Både av hyppighet, og hva angår skade for hvert angrep.

Med vennlig hilsen

Og da vil feks Golden retriveren bli forbudt siden den ligger høyt på bittlista. Og det er jo en av de beste og mest populære av barnefamiliehundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Vel, slike foreldre eksisterer, og det ville ikke skjedd hvis hunden ikke hadde eksistert.

*logisk*

Med vennlig hilsen

Du er ikke like på jordet som candy her, men du nærmer deg... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer tro på at det må bli vanskeligere å få hund. Hvorfor er det så enkelt å skaffe seg en hund?

Hvorfor er det så enkelt å skaffe seg en unge? ;-)

*kunne ikke dy meg*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke like på jordet som candy her, men du nærmer deg... ;-)

*glis*

Poenget er dog at man må regne med "dumme foreldre" og "dumme hundeeiere". Man kan ikke gjøre dem ulovlig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da vil feks Golden retriveren bli forbudt siden den ligger høyt på bittlista. Og det er jo en av de beste og mest populære av barnefamiliehundene.

Man må jo se dele antall bitt på hvor mange hunder det er, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Og da vil feks Golden retriveren bli forbudt siden den ligger høyt på bittlista. Og det er jo en av de beste og mest populære av barnefamiliehundene.

Grunnen til at den ofte blir familiehund er at den ikke har historie for å skambite, selv om det skjer en av tusen ganger at den biter tilbkake når den blir mishandlet av familiens barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Hvorfor er det så enkelt å skaffe seg en unge? ;-)

*kunne ikke dy meg*

Med vennlig hilsen

For oss var det ikke enkelt... vi har blitt undersøkt og sjekket i alle bauer og kanter. Mye penger kostet alle denne testinga også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var det ikke enkelt... vi har blitt undersøkt og sjekket i alle bauer og kanter. Mye penger kostet alle denne testinga også ;o)

Det er åpenbart noen gode unge-eiere også! *lol*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo se dele antall bitt på hvor mange hunder det er, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Og da vil ikke rotweileren komme høyt opp. ;.)

Og feks min rase vil bli forbudt, hvis bare noen hunder biter. Fordi det er en gigantrase som vil kunne gjøre mye skade. Og en svært sjelden rase.

Da vil det ikke bli sett på at den er en av de mest barnevennlige raser vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant nok.

Men det står faktisk at hunden - valpen - er 5 måneder gammel. Lukter litt agurknytt av dette. Og elendige foreldreprestasjoner.

Hvem ved sine fulle fem utsetter sin 8 måneder gamle baby for en ukjent 5 måneder gammel valp? Det er jo dømt til å ende med at babyhuden får riper om hunden begynner leke.

Dette er typisk en sak man trygt kan avvente mer informasjon om før man blåser det opp.

''Og elendige foreldreprestasjoner.

Hvem ved sine fulle fem utsetter sin 8 måneder gamle baby for en ukjent 5 måneder gammel valp? ''

I akkurat denne saken dreier det seg vel om foreldre, eller rettere sagt en mor, som hadde vært inne i en butikk og var på vei ut med ungen på armen, da hunden - som var forlatt utenfor i et alt for langt tau - angrep og beit babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo se dele antall bitt på hvor mange hunder det er, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Da tenker jeg chihuahuaen din hadde ligget tynt an! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det en klar sammenheng mellom det å ha enkelte hunderaser og psykiatri.

Kunne ikke vært mer enig med NHD sin uttalelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva sier det om meg?

Etter min mening er det en klar sammenheng mellom det å ha enkelte hunderaser og psykiatri.

''Etter min mening er det en klar sammenheng mellom det å ha enkelte hunderaser og psykiatri.''

He he, jeg har en Bichon frisè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

Nekter å tro at absolutt alle hunder kan bite.Dessuten er det stor forskjell på størrelsen på hunder fra Grand Danoise og ned til Bichon Frise.Sånn Paris Hilton hund kan umulig veie mer en 1-2 kg.Tipper at det finnes mange hunder over 50 kg.De fleste hunder over 30 kg vil jeg påstå at KAN være farlige.Men mange mennesker KAN også være farlige.Kamphunder burde være forbudt i norge.Har en hunderase i verden tatt mer en 5 menneskeliv bør den forbys i de fleste land.Har aldri hørt om en katt som har skadet ett menneske alvorlig! Vet ikke helt om det er størrelse eller temperament,men vil vel påstå at de største hundene er farligst også.Hvis jeg hadde barn i familien ville vel en Golder Retriver være den eneste store rasen jeg ville hatt i hus.Alle mindre raser ville jeg godt kunne hatt.En vanlig Norsk Buhund er vel også ok skulle jeg tro,men jeg synser fært,har aldri eid en eneste hund selv.

Jeg tror du har missforstått litte grande her.

En hund blir ikke agresiv og "gal" uten videre. Den er ikke født agresiv. Men etter månder og år med feil opplæring og trening får man lett en agresiv hund.

Den golden retriveren du vil ha kan også bli en farlig hund hvis du trener den opp til det.

En hund som misstrivest kan bli agresiv. Kjøper du deg f.eks en drever på 10-15 kg og vil ha den til en kosehund i en liten leilighet på 50 kvm og kun lufter den i 10 min nå den skal på do, kan du banne på at denne hunden misstrives og utvikle agresivitet. Og tro meg,denne hunden hadde fint greid å skadet i værstefall drept en 8 månder gammel baby!

Jeg har en tante som har en Amerikansk staffordshireterrier. Dette er en hund som er forbudt i Norge nå i dag. (Hun kjøpte den før denne loven kom.) Jeg tror det er den snilleste og mest barnevennlige hunden jeg noen gang har sett. Den elsker mennesker og bjeffer/knurrer ALDRI mot fremmede folk og andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg leser nedover her, var dette en valp - og de leker og biter - akkurat som kattunger... Så at dette var en Rottweiler hadde nok ikke så mye med saken å gjøre.

Jeg liker hunder - men vil ikke ha aggresive/jaktende typer selv. Retrievere, gjeterhunder - de er stort sett greie, sånn i utgangspunktet...

Ang. det å oppdra ungene til å ha respekt - det er selvsagt også viktig, så hvis man gjør begge deler - både eliminerer de verste rasene, oppdrar resten godt - og lærer opp ungene til å behandle dyr som de bør,- da ligger det til rette for problemfritt dyrehold. Da er det tross alt mange ting som skal gå feil samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg leser nedover her, var dette en valp - og de leker og biter - akkurat som kattunger... Så at dette var en Rottweiler hadde nok ikke så mye med saken å gjøre.

Jeg liker hunder - men vil ikke ha aggresive/jaktende typer selv. Retrievere, gjeterhunder - de er stort sett greie, sånn i utgangspunktet...

Ang. det å oppdra ungene til å ha respekt - det er selvsagt også viktig, så hvis man gjør begge deler - både eliminerer de verste rasene, oppdrar resten godt - og lærer opp ungene til å behandle dyr som de bør,- da ligger det til rette for problemfritt dyrehold. Da er det tross alt mange ting som skal gå feil samtidig.

Med ditt nick så er du nok inhabil til å mene noe om dette! :glis:

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...