Gå til innhold

Trenger vi egentlig disse hundene?


Sør

Anbefalte innlegg

Med ditt nick så er du nok inhabil til å mene noe om dette! :glis:

Med vennlig hilsen

Tjihi :)

Tvert imot, jeg har både barn, hund og katt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • zellica

    17

  • morsan

    14

  • candyqueen_83

    14

Mest aktive i denne tråden

''Jepp, denne skulle muligvis på Åpent, men med tanke på tidligere diskusjoner er det kanskje like greit at havnet her! ;-)

''

Hvis man ser på antall svar du har fått, var det kanskje ikke så galt at det havnet på Psyk, nei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det værre å bli bitt av en stor rase enn en liten, men skal vi forby alle store raser for det?

Skal vi også forby hester da, fordi de gjør stor skade når de biter eller sparker?

Jeg synes vi skal forby alle biler som kan gå fortere enn 80 km i timen. Alle bratte skråninger bør sperres av, og elver bør tørrlegges. Også bør vi vel forby sykling. Kanskje også leking med ball, og selvfølgelig alle trampoliner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal forby alle biler som kan gå fortere enn 80 km i timen. Alle bratte skråninger bør sperres av, og elver bør tørrlegges. Også bør vi vel forby sykling. Kanskje også leking med ball, og selvfølgelig alle trampoliner.

Overraskende saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal forby alle biler som kan gå fortere enn 80 km i timen. Alle bratte skråninger bør sperres av, og elver bør tørrlegges. Også bør vi vel forby sykling. Kanskje også leking med ball, og selvfølgelig alle trampoliner.

Ja, og spesielt skigåing og turer på farlige fjell må forbys. Og spising av blåbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende saklig.

Jeg synes ikke disse diskusjonene om hunder pleier å være saklige. De blir ofte preget av en enten-eller holdning som jeg skjønner lite av. Jeg er en svært sterk tilhenger av ansvarlig hundehold, og jeg er opptatt av hva slags ordninger vi kan utvikle for å øke sannsynligheten av at hundeeiere tar sin del av ansvaret. I tillegg synes jeg det er bra at en del barnehager har igangsatt et opplæringsprogram for barn om hvordan omgås hunder. De fleste bittulykkene foregår, i følge min veterinær, i forbindelse med at hunden spiser i barnefamilier.

Mange mennesker har stort utbytte av hundehold, og etter å ha sett dette på nært hold, så synes jeg det blir for lettvint at mange voksne etterhvert nærmest ser ut til å ønske at hundehold skal forbys. Jeg har etterhvert skjønt at det i denne tråden her var meningen å diskutere rottweilere, men i tidligere diskusjoner om temaet så har man sett tilsvarende negative holdninger til hundehold generelt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og spesielt skigåing og turer på farlige fjell må forbys. Og spising av blåbær.

Enig. Men hva tror du om tyttebær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke disse diskusjonene om hunder pleier å være saklige. De blir ofte preget av en enten-eller holdning som jeg skjønner lite av. Jeg er en svært sterk tilhenger av ansvarlig hundehold, og jeg er opptatt av hva slags ordninger vi kan utvikle for å øke sannsynligheten av at hundeeiere tar sin del av ansvaret. I tillegg synes jeg det er bra at en del barnehager har igangsatt et opplæringsprogram for barn om hvordan omgås hunder. De fleste bittulykkene foregår, i følge min veterinær, i forbindelse med at hunden spiser i barnefamilier.

Mange mennesker har stort utbytte av hundehold, og etter å ha sett dette på nært hold, så synes jeg det blir for lettvint at mange voksne etterhvert nærmest ser ut til å ønske at hundehold skal forbys. Jeg har etterhvert skjønt at det i denne tråden her var meningen å diskutere rottweilere, men i tidligere diskusjoner om temaet så har man sett tilsvarende negative holdninger til hundehold generelt .

Med dette og dine tidligere innlegg i tråden, så er jo du kraftig med på å spore av det som var trådstarters intensjon.

Hundeeiere er kjappe til å være ute med klørne :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette og dine tidligere innlegg i tråden, så er jo du kraftig med på å spore av det som var trådstarters intensjon.

Hundeeiere er kjappe til å være ute med klørne :-(

Som om trådstarter ikke skulle være kjent for å spore av i debatter selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om trådstarter ikke skulle være kjent for å spore av i debatter selv:-)

Jeg synes debatten er høyst interessant, særlig etter at bitt og drap har vært i media de siste ukene. Da kan en faktisk spørre seg om det er nødvendig at disse muskelbuntene av noen hunder (veldig få raser det er snakk om), bør få fortsette å eksistere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke disse diskusjonene om hunder pleier å være saklige. De blir ofte preget av en enten-eller holdning som jeg skjønner lite av. Jeg er en svært sterk tilhenger av ansvarlig hundehold, og jeg er opptatt av hva slags ordninger vi kan utvikle for å øke sannsynligheten av at hundeeiere tar sin del av ansvaret. I tillegg synes jeg det er bra at en del barnehager har igangsatt et opplæringsprogram for barn om hvordan omgås hunder. De fleste bittulykkene foregår, i følge min veterinær, i forbindelse med at hunden spiser i barnefamilier.

Mange mennesker har stort utbytte av hundehold, og etter å ha sett dette på nært hold, så synes jeg det blir for lettvint at mange voksne etterhvert nærmest ser ut til å ønske at hundehold skal forbys. Jeg har etterhvert skjønt at det i denne tråden her var meningen å diskutere rottweilere, men i tidligere diskusjoner om temaet så har man sett tilsvarende negative holdninger til hundehold generelt .

Hei,

Selv om det selvsagt er bra hvis barn vet hvordan man kan unngå å bli bitt, må man ikke glemme at det er hundeeieren som har 100% av ansvaret for å unngå at barn blir bitt. Det er ikke barnehagebarn som har "plikt" til å gå på kurs, men hundeeieren som har plikt/ansvar til å forhindre bitt uansett hvor "dumme" småbarn er.

Jeg tror det er langt viktigere med holdningsendring hos mange hundeeiere. Det er tross alt de som eier hunden og har ansvaret.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg savner fremdeles en unnskyldning fra deg.

Jeg gidder ikke å unnskylde meg bare for at du skal bli "fornøyd". Jeg sier unnskyld når jeg mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jo dyr verdi fordi de betyr noe for mennesker.

Om du hadde ringt politiet og sagt at noen var i ferd med å herpe en bil i gata med et balltre hadde politiet kommet sporenstreks. Om du ser en ruset person sparke løs på hunden sin, har hunden ingen lover eller organ som kan beskytte den.

Er enoig at det burde vært innført sertifikat for å få lov å ha hund i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å unnskylde meg bare for at du skal bli "fornøyd". Jeg sier unnskyld når jeg mener det.

Vel, når du insinuerer at en person er en dyremishandler (hvilket er en ulovlig og kriminell handling) så bør du faktisk BÅDE si unnskyld omgående OG ha selvrespekt nok til å mene det.

Du har gått langt over streken for akseptabel oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde ringt politiet og sagt at noen var i ferd med å herpe en bil i gata med et balltre hadde politiet kommet sporenstreks. Om du ser en ruset person sparke løs på hunden sin, har hunden ingen lover eller organ som kan beskytte den.

Er enoig at det burde vært innført sertifikat for å få lov å ha hund i Norge.

For det første tar du feil.

For det andre må man gjerne innføre sertifikat for hundehold for meg, men de viktigste er da at hunder ikke biter andre.

For det tredje har dyr på svært mange områder bedre beskyttelse enn en del mennesker i Norge.

Uansett, intet av dette har noe som helst å gjøre med hvorvidt man anklager andre for kriminelle handlinger/mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde ringt politiet og sagt at noen var i ferd med å herpe en bil i gata med et balltre hadde politiet kommet sporenstreks. Om du ser en ruset person sparke løs på hunden sin, har hunden ingen lover eller organ som kan beskytte den.

Er enoig at det burde vært innført sertifikat for å få lov å ha hund i Norge.

Hei,

Trodde den lå under et annet av mine innlegg, så du fikk noen "ekstrasvar" i tillegg. Beklager.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette og dine tidligere innlegg i tråden, så er jo du kraftig med på å spore av det som var trådstarters intensjon.

Hundeeiere er kjappe til å være ute med klørne :-(

Det stemmer nok at vi kan være litt hårsåre av og til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Hvorfor er det så enkelt å skaffe seg en unge? ;-)

*kunne ikke dy meg*

Med vennlig hilsen

Noen av oss er statsautoriserte foreldre, med bevis og greier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...