Gå til innhold

Trenger vi egentlig disse hundene?


Sør

Anbefalte innlegg

trollemor;o)

Det finnes mennesker som dreper moren sin, voldtar ungene sine, eller forgifter samboeren, og du blir overrasket over at noen kan skade et dyr? ;-)

Med vennlig hilsen

Neida, jeg tenkte akkurat dette da jeg skreiv det, at det skjer myyyyye verre ting HVER eneste dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • zellica

    17

  • morsan

    14

  • candyqueen_83

    14

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror du mistet poenget her. Disse hundene = muskelhundene med farlige bitt.

Ja, jeg leste for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men atte, hva med de enslige allergiske eldre, Eller bare de enslige allergiske? Hva skal man bruke som hundererstatning?

Hmmm.... det kan hjelpe med mange par ski!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes ikke bra ut. Det er som du sier nesten dømt til å mislykkes fra starten av.

Misforstått snillhet ja. Og det er hunden som blir den som må lide:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg tenkte akkurat dette da jeg skreiv det, at det skjer myyyyye verre ting HVER eneste dag...

"Du er dømt for folkemord, kriminalitet mot menneskeheten, terrorisme og feilparkering"! :nemlig:

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Joda, man bør selvsagt lære barn å holde seg vekke, men det er til syvende og sist alltid hunden/hundeeieren som har ansvaret, akkurat som det er bileieren som vanligvis blir straffet hvis et barn blir påkjørt.

Med vennlig hilsen

Men vi lærer bara å passe seg i trafikken. Vi må ikke glemme å lære dem å omgås dyr. Da får vi et svært fattig samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regna ikke med at det var han som hadde gjort akkurat dette, men han kommer jo med et hat mot "farlige" hunder her. Så en eller annen med samme meninger er det jo..

Hva for et vås er dette? Er du helt fra vettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi lærer bara å passe seg i trafikken. Vi må ikke glemme å lære dem å omgås dyr. Da får vi et svært fattig samfunn.

Jeg tror svært mange hadde hatt større utbytte av å lære seg å omgås mennesker, selv om det ene ikke ekskluderer det andre, selvsagt.

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

"Du er dømt for folkemord, kriminalitet mot menneskeheten, terrorisme og feilparkering"! :nemlig:

Med vennlig hilsen

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil du forby min rase også da som har et "farlig" bitt og veier mer enn 60 kg, og åpenbart er en meget sterk hund?

Vi må nyansere litt mer enn det synes jeg.

Akkurat hvilke raser det bør gjelde skal jeg la andre avgjøre (jeg er ingen ekspert på det), men det er jo egentlig bare å utvide den nåværende loven til å inkludere flere hunder, basert på en eller annen fornuftig "formel".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nok kunnskap til å uttale meg med sikkerhet om hvilke raser som har overhyppighet i forhold aggressive tendenser. Det er imidlertid ikke slik at små hunder nødvendigvis er mindre aggressive.

Nei, men små hunder pleier ikke å beholde foten din hvis de biter! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

?

Jeg mente bare å lage en liste over ting med veldig forskjellig alvorlighetsgrad.

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du først staffer, og så flere terriertyper? En staff er en terrier, og trenger vel ikke å skilles.

Fordi jeg ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hvilke raser det bør gjelde skal jeg la andre avgjøre (jeg er ingen ekspert på det), men det er jo egentlig bare å utvide den nåværende loven til å inkludere flere hunder, basert på en eller annen fornuftig "formel".

Med vennlig hilsen

Men den vurderingen er jo allerede tatt og det er det noen raser som er blitt forbudt i norge.

Hadde det vært noen raser som hadde større opphopning av alvorlig skade enn andre, ville noen ha tatt tak i det. Tro du meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Jeg mente bare å lage en liste over ting med veldig forskjellig alvorlighetsgrad.

;-)

Med vennlig hilsen

Ja, jeg er helt enig med deg. Men i min verden er det også sykt å putte en hund inn i en steikeovn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg tror svært mange hadde hatt større utbytte av å lære seg å omgås mennesker, selv om det ene ikke ekskluderer det andre, selvsagt.

;-)

Med vennlig hilsen

Sant nok.

Men det står faktisk at hunden - valpen - er 5 måneder gammel. Lukter litt agurknytt av dette. Og elendige foreldreprestasjoner.

Hvem ved sine fulle fem utsetter sin 8 måneder gamle baby for en ukjent 5 måneder gammel valp? Det er jo dømt til å ende med at babyhuden får riper om hunden begynner leke.

Dette er typisk en sak man trygt kan avvente mer informasjon om før man blåser det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den vurderingen er jo allerede tatt og det er det noen raser som er blitt forbudt i norge.

Hadde det vært noen raser som hadde større opphopning av alvorlig skade enn andre, ville noen ha tatt tak i det. Tro du meg:-)

Joda, men man kan legge listen lavere, hvis du forstår. Både av hyppighet, og hva angår skade for hvert angrep.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...