Gå til innhold

Trenger vi egentlig disse hundene?


Sør

Anbefalte innlegg

Folk bites av hunder daglig. Man kan ikke forby hundehold av den grunn. Selv om denne hunden sannsynligvis bør avlives.

Hvorfor "kan" man ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • zellica

    17

  • morsan

    14

  • candyqueen_83

    14

Mest aktive i denne tråden

Vi kunne ihvertfall ha klart oss uten enkelte av _hundeeierne_. Det er trist når folk på død og liv skal ha en stor og kraftig hund uten at de klarer å oppdra den skikkelig og ha den nødvendige kontrollen på dyret.

Hunder utenfor butikker burde bindes opp et stykke bortenfor inngangen. På en butikk vi bruker en del om sommeren er det til og med store bur der man kan ha kjæledyret sitt inni under handleturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mange tanker i hodet om dette

Dyrene mine er det som gir meg mest mening her i livet. Tror ikke jeg hadde levd i dag uten dem. Har avbrutt uttallige selvmordplaner på grunn av dyrene mine.

Smådyr som hunder og katter har desverre ingen rettigheter. Vet om hunder som bor hos rusmisbrukere og de har det ikke bra. Men ikke noe å gjøre med det. Mattilsynet prioriterer ikke slike tilfeller. Dyrebeskyttelsen har ikke makt til å ta fra folk dyr.

Andre boller i USA. Håper Norge også får dyrepoliti en gang i framtiden. For det trengs.

Min søster opplevde at en sjalu x brøt seg inn i leiligheten hennes puttet den vesle hunden hennes inn i stekovnen. Hun kom hjem til en hund med brannsår, og så at dusjen var brukt. Det var da hun fann hundehår i ovnen hun forsto hva som hadde skjedd. Da hun ville anmelde saken, sa politimannen at det ikke var vits å anmelde det. Jeg ringte og snakket med en annen politimann som tydligvis var mer glad i dyr, og han oppfordret henne til å anmelde saken. Men den ble henlagt på grunn av bevisets stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til storyen, men jeg kan godt forstå at hundeulykkene skjer. Mange foreldre passer ikke _litt på 2 åringen sin en gang... har selv 45 kg bikkje, og mange foreldre synes det er heeeelt naturlig å slippe ungen heeelt bort til hund mens hund står og gjør ingenting... og klappe hund på et hvilket som helst sted på kroppen. Helst bakfra siden hodet er et farlig sted. Om man da har en potensiellt aggressiv hund er det forferdelig vanskelig å tømme både hund og en unge som eventuellt springe mot hund. Noen foreldre har tydligvis hjernen et helt annet sted enn der den burde være.

Jeg er enig i at folk burde passe på ungene sine bedre, og lære dem opp til ikke å storme bort til hunder. Men uansett må hunder kunne takle slikt, og i dette konkrete tilfellet angrep hunden en 8-måneder gammel baby mens den var på morens arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrene mine er det som gir meg mest mening her i livet. Tror ikke jeg hadde levd i dag uten dem. Har avbrutt uttallige selvmordplaner på grunn av dyrene mine.

Smådyr som hunder og katter har desverre ingen rettigheter. Vet om hunder som bor hos rusmisbrukere og de har det ikke bra. Men ikke noe å gjøre med det. Mattilsynet prioriterer ikke slike tilfeller. Dyrebeskyttelsen har ikke makt til å ta fra folk dyr.

Andre boller i USA. Håper Norge også får dyrepoliti en gang i framtiden. For det trengs.

Min søster opplevde at en sjalu x brøt seg inn i leiligheten hennes puttet den vesle hunden hennes inn i stekovnen. Hun kom hjem til en hund med brannsår, og så at dusjen var brukt. Det var da hun fann hundehår i ovnen hun forsto hva som hadde skjedd. Da hun ville anmelde saken, sa politimannen at det ikke var vits å anmelde det. Jeg ringte og snakket med en annen politimann som tydligvis var mer glad i dyr, og han oppfordret henne til å anmelde saken. Men den ble henlagt på grunn av bevisets stilling.

''Andre boller i USA. Håper Norge også får dyrepoliti en gang i framtiden. For det trengs. ''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forholdsvis stor undersøkelse i england viser at det er de små hundene som biter mest.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1032531/Why-sausage-dogs-really-just-legged-fiends.html

Det er også den erfaringen jeg har etter 40 år med hunder. Jeg er vokst opp med middelstore hunder, og har idag giganthunder. Jeg er mye tryggere på en stor hund enn jeg er på de små.

Nå ser jeg selvfølgelig på eieren også, og kommer det en rusmisbruker med en Rotweiler vil jeg være litt tilbakeholden. Men helt vanlige mennesker med store hunder er jeg ikke redd for å være sammen med.

''En forholdsvis stor undersøkelse i england viser at det er de små hundene som biter mest.''

Det er jeg ikke overrasket over, men det skal mye til før en papillion klarer å gjøre særlig skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå trakasserer du selvsagt alle de som føler livet har blitt myyyye bedre på grunn av nakenrotter! ;-)

Med vennlig hilsen

Du er miljø-uvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrene mine er det som gir meg mest mening her i livet. Tror ikke jeg hadde levd i dag uten dem. Har avbrutt uttallige selvmordplaner på grunn av dyrene mine.

Smådyr som hunder og katter har desverre ingen rettigheter. Vet om hunder som bor hos rusmisbrukere og de har det ikke bra. Men ikke noe å gjøre med det. Mattilsynet prioriterer ikke slike tilfeller. Dyrebeskyttelsen har ikke makt til å ta fra folk dyr.

Andre boller i USA. Håper Norge også får dyrepoliti en gang i framtiden. For det trengs.

Min søster opplevde at en sjalu x brøt seg inn i leiligheten hennes puttet den vesle hunden hennes inn i stekovnen. Hun kom hjem til en hund med brannsår, og så at dusjen var brukt. Det var da hun fann hundehår i ovnen hun forsto hva som hadde skjedd. Da hun ville anmelde saken, sa politimannen at det ikke var vits å anmelde det. Jeg ringte og snakket med en annen politimann som tydligvis var mer glad i dyr, og han oppfordret henne til å anmelde saken. Men den ble henlagt på grunn av bevisets stilling.

Men det går fint an å ha hunder som er mindre farlig enn rottweilere.

Samt, intet jeg har skrevet tilsier at jeg synes det er OK å mishandle dyr. Det er det åpenbart aldri.

Det sagt, det er veldig mye vi bør bruke penger på i Norge før vi skal ha "dyrepoliti".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi kunne ihvertfall ha klart oss uten enkelte av _hundeeierne_. Det er trist når folk på død og liv skal ha en stor og kraftig hund uten at de klarer å oppdra den skikkelig og ha den nødvendige kontrollen på dyret.

Hunder utenfor butikker burde bindes opp et stykke bortenfor inngangen. På en butikk vi bruker en del om sommeren er det til og med store bur der man kan ha kjæledyret sitt inni under handleturen.

De burde ikke bindes opp et stykke bortenfor inngangen heller, for det er ikke lov til å ha hunden uten oppsyn utenfor offentlige steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne ihvertfall ha klart oss uten enkelte av _hundeeierne_. Det er trist når folk på død og liv skal ha en stor og kraftig hund uten at de klarer å oppdra den skikkelig og ha den nødvendige kontrollen på dyret.

Hunder utenfor butikker burde bindes opp et stykke bortenfor inngangen. På en butikk vi bruker en del om sommeren er det til og med store bur der man kan ha kjæledyret sitt inni under handleturen.

Vi kan ikke forby eierene (og det er ikke de som biter), så da må vi "ta" hundene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er miljø-uvennlig.

Hvorfor er jeg det?

Jeg vil tippe at nakenrotter er rimelig miljøvennlige for et kjæledyr.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er jeg det?

Jeg vil tippe at nakenrotter er rimelig miljøvennlige for et kjæledyr.

Med vennlig hilsen

Fordi du er et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver hund, eller katt/hest for den saks skyld, er en potensiell fare, og skal selvfølgelig behandles deretter. Det være seg en miniatyr eller en gigantrase.

Katt?

Skal vel mye til før den utgjør noen særlig fare for andre enn smågnagere og småfugler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De burde ikke bindes opp et stykke bortenfor inngangen heller, for det er ikke lov til å ha hunden uten oppsyn utenfor offentlige steder.

Ok, takk for opplysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usannsynlig at man blir bitt i hjel av en chihuahua, selv om man man få infeksjon på bittstedet som kan bli alvorlig.

Med vennlig hilsen

Hvis chihuahuaen har rabies, ligger man nok tynt an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis chihuahuaen har rabies, ligger man nok tynt an!

Definitivt, men man kan vaksineres, selv etter at man er bitt.

Jeg har blitt vaksinert for mange år siden (uten å bli bitt).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katt?

Skal vel mye til før den utgjør noen særlig fare for andre enn smågnagere og småfugler!

Da har du ikke sett et skikkelig kattebitt eller katteklor.

Katter kan gjøre stor skade på et barneansikt på lik linje med en hund.

Det ene barnet mitt måtte ha omfattende sårbehandling etter å få revet en flenge i øyelokket av en katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt, men man kan vaksineres, selv etter at man er bitt.

Jeg har blitt vaksinert for mange år siden (uten å bli bitt).

Med vennlig hilsen

...og uansett finnes ikke rabies i Norge;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...