Gå til innhold

Trenger vi egentlig disse hundene?


Sør

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Jeg er sikker på at "hundehviskeren" er den første til å si at alle hunder som ikke er utstoppet *kan* være farlige.

Det ville han ikke, men han ville si at potensielle eiere er farligere enn hunden;) Og alle hunder kan bli farlige hos "feile" eiere;)

Og videre; at hvis eierene innser at hunder er et rovdyr, og alle hunder i dag er avlet for visse gener, og hundeeierne faktisk tok hensyn til hundens gener, så ville de fleste problemer være løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • zellica

    17

  • morsan

    14

  • candyqueen_83

    14

Mest aktive i denne tråden

Selvfølgelig er det værre å bli bitt av en stor rase enn en liten, men skal vi forby alle store raser for det?

Skal vi også forby hester da, fordi de gjør stor skade når de biter eller sparker?

Man pleier vanligvis ikke ha hester innendørs, men det er kanskje bare meg...? ;-)

Folk pleier ikke sende 2-åringer inn i stallen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville han ikke, men han ville si at potensielle eiere er farligere enn hunden;) Og alle hunder kan bli farlige hos "feile" eiere;)

Og videre; at hvis eierene innser at hunder er et rovdyr, og alle hunder i dag er avlet for visse gener, og hundeeierne faktisk tok hensyn til hundens gener, så ville de fleste problemer være løst!

Nei, det er ikke eieren som biter, men hunden.

Dvs. hvis eieren biter, så har man lover mot slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konsekvensen kan bli like stor med bitt av en liten bikkje som en stor

Usannsynlig at man blir bitt i hjel av en chihuahua, selv om man man få infeksjon på bittstedet som kan bli alvorlig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at vi skal forby hunder og katter større en feks 4 kg?

Ikke nødvendigvis over en viss vekt, men bestemte typer som har farlige bitt kunne være en start. Det er ingen som helst grunn til å ha hunder som minner om det som i Danmark kalles "muskelhunder".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier vanligvis ikke ha hester innendørs, men det er kanskje bare meg...? ;-)

Folk pleier ikke sende 2-åringer inn i stallen.

Med vennlig hilsen

Hester befinner seg gjerne på gårder, og der bor det i mange tilfeller barnefamilier, og da er hesten potensiellt farlig for barn.

Og ja små barn blir sluppet løs sammen med hester de:-)

http://www.islandshester.net/barneridning.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Nei, det er ikke eieren som biter, men hunden.

Dvs. hvis eieren biter, så har man lover mot slikt.

''Nei, det er ikke eieren som biter, men hunden''

Feil! Avbalanserte hunder biter aldri! Hunder som ikke blir oppdratt etter genene sine, vil alltid være potensielle farlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier vanligvis ikke ha hester innendørs, men det er kanskje bare meg...? ;-)

Folk pleier ikke sende 2-åringer inn i stallen.

Med vennlig hilsen

Det er svært vanlig å ta hester ut på tur...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter å tro at absolutt alle hunder kan bite.Dessuten er det stor forskjell på størrelsen på hunder fra Grand Danoise og ned til Bichon Frise.Sånn Paris Hilton hund kan umulig veie mer en 1-2 kg.Tipper at det finnes mange hunder over 50 kg.De fleste hunder over 30 kg vil jeg påstå at KAN være farlige.Men mange mennesker KAN også være farlige.Kamphunder burde være forbudt i norge.Har en hunderase i verden tatt mer en 5 menneskeliv bør den forbys i de fleste land.Har aldri hørt om en katt som har skadet ett menneske alvorlig! Vet ikke helt om det er størrelse eller temperament,men vil vel påstå at de største hundene er farligst også.Hvis jeg hadde barn i familien ville vel en Golder Retriver være den eneste store rasen jeg ville hatt i hus.Alle mindre raser ville jeg godt kunne hatt.En vanlig Norsk Buhund er vel også ok skulle jeg tro,men jeg synser fært,har aldri eid en eneste hund selv.

''En vanlig Norsk Buhund er vel også ok skulle jeg tro,''

Jeg har truffet mange hunder i mitt liv og den eneste som har bitt meg (flere ganger!) er en buhund... En gneldrete rase som jeg aldri skal ha i alle fall.

Skal jeg noen gang ha hund så blir det muligens en sånn:

http://www.petforums.co.uk/resources/images/thumb/f/fa/Nova-Scotia-Duck-Tolling-Retriever.jpg/350px-Nova-Scotia-Duck-Tolling-Retriever.jpg

Fin størrelse og nydelig hund. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå ser jeg selvfølgelig på eieren også, og kommer det en rusmisbruker med en Rotweiler vil jeg være litt tilbakeholden''

Jeg tenket at en Rotweiler kan være uberegnelig uansett eier.

''Jeg tenket at en Rotweiler kan være uberegnelig uansett eier.''

For mange år siden kjente jeg litt til en kar med rottweiler, en diger hannhund. Det var verdens snilleste hund! Han pleide å komme bort og velte seg ned på ryggen over beina mine og ville at jeg skulle klø ham på magen. :o) Eieren påsto at den var en elendig vakthund, sannsynligvis ville den rundsleike tyvene fremfor å jage dem! *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være veterinær eller legevaktslege for å forstå at et rottweilerbitt/angrep gjerne er noe helt annet enn hvis chihuahuaen din går fullstendig amok...

Med vennlig hilsen

''Man trenger ikke være veterinær eller legevaktslege for å forstå at et rottweilerbitt/angrep gjerne er noe helt annet enn hvis chihuahuaen din går fullstendig amok...''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Nei, det er ikke eieren som biter, men hunden''

Feil! Avbalanserte hunder biter aldri! Hunder som ikke blir oppdratt etter genene sine, vil alltid være potensielle farlige!

''Feil! Avbalanserte hunder biter aldri!''

Dette blir gang på gang motbevist av tragiske historier der tilsynelatende trygge familiehunder går til plutselige angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier vanligvis ikke ha hester innendørs, men det er kanskje bare meg...? ;-)

Folk pleier ikke sende 2-åringer inn i stallen.

Med vennlig hilsen

''Folk pleier ikke sende 2-åringer inn i stallen.''

Det er mye du ikke har sett... Jeg var en gang vitne til et foreldrepar som sendte en liten pjokk på 2-3 år inn på ridebanen der storebroren akkurat var ferdig med å ri. Den lille løp omkring mellom ponniene og jeg gikk bort til foreldrene og anmodet dem pent om å få ungen ut av banen før det skjedde noe. "Men han skal jo bare hilse på broren sin!" Jeg klarte ikke å dy meg og svarte:"Ponniene veier 300 kg og har jernsko under beina, de kan gjøre stor skade på et barnehode om uhellet er ute..." De hentet ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi trenger hunder men forutsetningen er ansvarlige hundeeiere.

Utrolig mange mennesker har økt livskvalitet som følge av hundehold; det er blant annet påvist økt levealder hos enslige eldre med hund.

Jeg tror du mistet poenget her. Disse hundene = muskelhundene med farlige bitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært vanlig å ta hester ut på tur...

mvh

Ikke i sentrum av Oslo, bortsett fra politihester.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det en klar sammenheng mellom det å ha enkelte hunderaser og psykiatri.

Helt enig. Og det er forferdelig skremmende, det du sier om sammenhengen. Jeg, f.eks., er livredd sånne muskelbikkjer som slippes løs for å løpe fritt i skog og mark. De ser fryktinngytende ut, er ville - og du blir stort sett _ikke_ beroliget om du får øye på eier'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...