Gå til innhold

Ville ikke bruke muslimsk eiendomsmegler

Anbefalte innlegg

Gjest speer
Skrevet

http://www.aftenposten.no/jobb/rettigheter/article3666061.ece

"En kristen kunde ville ikke bruke en muslimsk eiendomsmegler. Kunden ble felt av diskrimineringsnemnda."

Dette er ganske urimelig. Riktig nok burde kvinnen latt være å opplyse _hvorfor_ hun ikke ønsker å bruke denne eiendomsmegleren, man skal man betale for en tjeneste bør man være i sin fulle rett til å bestemme _hvem_ som skal utføre den.

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

90

• hidi, the scorpion

17

• ShitDiddelyDo

6

• morsan

3

Skrevet

Ja, for eksempel bør man kunne nekte å ha en saksbehandler fra NAV som sitter i rullestol.

Og siden man mistenker at postmanen er jøde, bør man jo kunne ringe Posten og forlange en annen. Det er da tross alt jeg som skal lese brevene.

Trikkesjåføren er svart, så jeg har skrevet et klagebrev til Ruter nå.

Dessuten har jeg hørt rykter om at noen i kommunen er homo, så nå nekter jeg å betale skatt!

Skrevet

Enig;)

Er dette i tråd med det jesusen din ville sagt?

Gjest speer
Skrevet

Ja, for eksempel bør man kunne nekte å ha en saksbehandler fra NAV som sitter i rullestol.

Og siden man mistenker at postmanen er jøde, bør man jo kunne ringe Posten og forlange en annen. Det er da tross alt jeg som skal lese brevene.

Dessuten har jeg hørt rykter om at noen i kommunen er homo, så nå nekter jeg å betale skatt!

Dette er bare usakelig vissvass.

Vi hadde forøvrig et lite veddemål her om hvor lang tid det tok før du kastet deg inn i diskusjonen med PK-tullet ditt. Jeg tapte dessverre (du var enda raskere enn jeg trodde).

Skrevet

Man kjøper ikke de tjenestene du nå snakker om, bortsett fra trikketuren.

Dersom man skal ta trikken, og sjåføren er svart, så er man faktisk helt fri til å gå av trikken igjen (eller ikke gå på trikken i det hele tatt)

Skrevet

Dette er bare usakelig vissvass.

Vi hadde forøvrig et lite veddemål her om hvor lang tid det tok før du kastet deg inn i diskusjonen med PK-tullet ditt. Jeg tapte dessverre (du var enda raskere enn jeg trodde).

Det er ingen forskjell - hvilken folkegruppe/religion/hudfarge osv. som eiendomsmegleren din har angår faktisk ikke deg.

Det er ingen som helst forskjell på å trakassere muslimer og å trakassere jøder. Akkurat som ble gjort på 1930-tallet.

Skrevet

Man kjøper ikke de tjenestene du nå snakker om, bortsett fra trikketuren.

Dersom man skal ta trikken, og sjåføren er svart, så er man faktisk helt fri til å gå av trikken igjen (eller ikke gå på trikken i det hele tatt)

Posten?

Uansett, man kan selvsagt fortsette med politi, butikker, ansatte, sjefer, osv. Prinsippet er akkurat det samme, og det som blir forsvart er akkurat det samme som det jødene ble utsatt for rundt 1930.

Gjest dolberta
Skrevet

Egennavn er med stor bokstav Sør, og selv om du har noe mot fansen så fortjener han såpass! ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Absolutt! "Du skal ikke ha andre guder enn Meg!" Allah er en annen gud.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''«Av religiøse årsaker kan jeg ikke ta imot i mitt hjem muslimer og andre som ikke holder seg til Bibelens lære, for å ikke bli medskyldig i det onde de gjør. Så dersom du ikke holder deg til bibelens lære, må jeg be deg om å sende noen andre til min leilighet for å se på den. Noen som er gudløse som ikke holder seg til noen lære, eller noen som holder seg til bibelens lære.»''

Noe sier meg at denne personen ikke har så mye besøk ...

Men det er forståelig. Selv tør jeg ikke slippe jøder innenfor døra. Før jeg vet ordet av det okkuperer de et eller annet jævla rom og bosetter seg der permanent.

Gjest ingen nick
Skrevet

Jesus fikk en samaritansk kvinne til å heise vann opp av brønnen til seg.

'' 7 Da kommer en samaritansk kvinne for å hente vann. Jesus sier til henne: «La meg få drikke.»''

Johannes evangeliet kapitel 4 vers 7

Skrevet

Posten?

Uansett, man kan selvsagt fortsette med politi, butikker, ansatte, sjefer, osv. Prinsippet er akkurat det samme, og det som blir forsvart er akkurat det samme som det jødene ble utsatt for rundt 1930.

Jeg forsvarer ikke på noen måte kvinnen i artikkelen, og synes det er forkastelig, men speer skrev: ''Dette er ganske urimelig. Riktig nok burde kvinnen latt være å opplyse _hvorfor_ hun ikke ønsker å bruke denne eiendomsmegleren, man skal man betale for en tjeneste bør man være i sin fulle rett til å bestemme _hvem_ som skal utføre den.''

Og det er korrekt. Skal man betale for en tjeneste bør man kunne velge hvem som skal utføre den. Det kunne imidlertid også denne kvinnen, hun fikk beskjed om å bruke et annet eiendomsmeglerfirma, og da står hun jo fritt. Akkurat som du står fritt til å vente på neste trikk.

Du betaler ikke for å få posten din. Du betaler for å sende posten din, men ønsker du ikke at postbetjenten med rødt hår tar imot brevet ditt er du fri til å vente til en annen betjent kommer på jobb. (Putter du bare brevet i en kasse ser du uansett ikke hvem som behandler det, og det du ikke vet har du ikke vondt av, og vil du heller ikke reagere på)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Absolutt! "Du skal ikke ha andre guder enn Meg!" Allah er en annen gud.''

Det var ikke Jesus som sa "du skal ikke ha andre guder enn meg", kjære.

Han måtte i så fall sagt: Du skal ikke ha andre guder enn min far.

hidi, the scorpion
Skrevet

''«Av religiøse årsaker kan jeg ikke ta imot i mitt hjem muslimer og andre som ikke holder seg til Bibelens lære, for å ikke bli medskyldig i det onde de gjør. Så dersom du ikke holder deg til bibelens lære, må jeg be deg om å sende noen andre til min leilighet for å se på den. Noen som er gudløse som ikke holder seg til noen lære, eller noen som holder seg til bibelens lære.»''

Noe sier meg at denne personen ikke har så mye besøk ...

Men det er forståelig. Selv tør jeg ikke slippe jøder innenfor døra. Før jeg vet ordet av det okkuperer de et eller annet jævla rom og bosetter seg der permanent.

Poenget er vel valgfrihet!

Og i følge Norsk Lov så har vi det. Eller ble det slutt på det...?

Hvorfor bruker du alltid jøder i dine eksempler?

Skrevet

Jeg forsvarer ikke på noen måte kvinnen i artikkelen, og synes det er forkastelig, men speer skrev: ''Dette er ganske urimelig. Riktig nok burde kvinnen latt være å opplyse _hvorfor_ hun ikke ønsker å bruke denne eiendomsmegleren, man skal man betale for en tjeneste bør man være i sin fulle rett til å bestemme _hvem_ som skal utføre den.''

Og det er korrekt. Skal man betale for en tjeneste bør man kunne velge hvem som skal utføre den. Det kunne imidlertid også denne kvinnen, hun fikk beskjed om å bruke et annet eiendomsmeglerfirma, og da står hun jo fritt. Akkurat som du står fritt til å vente på neste trikk.

Du betaler ikke for å få posten din. Du betaler for å sende posten din, men ønsker du ikke at postbetjenten med rødt hår tar imot brevet ditt er du fri til å vente til en annen betjent kommer på jobb. (Putter du bare brevet i en kasse ser du uansett ikke hvem som behandler det, og det du ikke vet har du ikke vondt av, og vil du heller ikke reagere på)

Nei, man har ikke full rett, slik du sier der.

Du har ikke rett til å diskriminere på grunnlag av om personen er funksjonshemmet, kjønn, legning og diverse annet.

Skrevet

1) Det var åpenbart ikke Jesus som sa det.

2) Allah er bare arabisk for samme gud som de kristne tilber.

Skaff deg litt kunnskap. Det er gratis.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Absolutt! "Du skal ikke ha andre guder enn Meg!" Allah er en annen gud.''

Det var ikke Jesus som sa "du skal ikke ha andre guder enn meg", kjære.

Han måtte i så fall sagt: Du skal ikke ha andre guder enn min far.

Ingen leser Bibelen bedre enn Faan selv;)))

Her tar du dog feil:)

Skrevet

Egennavn er med stor bokstav Sør, og selv om du har noe mot fansen så fortjener han såpass! ;)

Jeg skrev "jesusen" (og ikke Jesus) fordi hidi nok har sin egen høyst private versjon av Jesus.

Jeg skriver alltid både Jesus, Bibelen og Koranen med store bokstaver.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, man har ikke full rett, slik du sier der.

Du har ikke rett til å diskriminere på grunnlag av om personen er funksjonshemmet, kjønn, legning og diverse annet.

Nei, hun var dum når hun oppgav sine reservasjoner....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...