Gå til innhold

Ville ikke bruke muslimsk eiendomsmegler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han var tre ting i ett.

Det høres ut som en dårlig reklamekampanje fra Clas Ohlson!

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

90

• hidi, the scorpion

17

• ShitDiddelyDo

6

• morsan

3

hidi, the scorpion
Skrevet

Jesus var Guds sønn

''28 Dere hørte at jeg sa: Jeg går bort, og jeg kommer til dere igjen. Hvis dere elsket meg, var dere glade for at jeg går til Faderen, for han er større enn jeg.''

Står det i Evangeliet etter Johannes kapitel 14 vers 28.

" I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud og Ordet var Gud"

Skrevet

''«Av religiøse årsaker kan jeg ikke ta imot i mitt hjem muslimer og andre som ikke holder seg til Bibelens lære, for å ikke bli medskyldig i det onde de gjør. Så dersom du ikke holder deg til bibelens lære, må jeg be deg om å sende noen andre til min leilighet for å se på den. Noen som er gudløse som ikke holder seg til noen lære, eller noen som holder seg til bibelens lære.»''

Noe sier meg at denne personen ikke har så mye besøk ...

Men det er forståelig. Selv tør jeg ikke slippe jøder innenfor døra. Før jeg vet ordet av det okkuperer de et eller annet jævla rom og bosetter seg der permanent.

''Noe sier meg at denne personen ikke har så mye besøk ...''

Noe sier meg at denne personen ikke hadde ofret min religiøsitet (eller snarere mangel på sådan) en tanke dersom det var jeg som var eiendomsmegleren.

Skrevet

Hehe, det skal jeg ikke motsi deg ;-) Men du bør generelt ikke gå rundt og tro at du kan Kristendommen om du ikke engang er kjent med treenigheten.

Jeg kjenner dem personlig ;-) men poenget er at man kan ikke ta det X sier og så påstå at Y uttalte det. Så treenige er de altså ikke.

Det var ikke den Hellige Ånden som ble korsfestet, for eksempel, selv om den er Gud og Jesus er Gud.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

''Jesus var Gud!''

Øh? Påberopte ikke han seg å være guds sønn da?

Les Bibelen;)

Jesus var Gud, som kom til sin egne, men de kjente Han ikke igjen. Les Johannes 1kap. 1-6 vers.

Skrevet

Nei, hun var dum når hun oppgav sine reservasjoner....

Dumheten inntrådte på et langt tidligere tidspunkt.

Skrevet

Det høres ut som en dårlig reklamekampanje fra Clas Ohlson!

Sør, da! Du er helt på bærtur! Tre i ett er ikke Clas Ohlsson, men kinderegg!!

*folkeopplysningsmorsan*

Gjest ingen nick
Skrevet

Hehe, det skal jeg ikke motsi deg ;-) Men du bør generelt ikke gå rundt og tro at du kan Kristendommen om du ikke engang er kjent med treenigheten.

Det var ikke Jesus som innførte troen på en treenig Gud. Denne læren ble først innført sirka tre hundre år etter at han var død.

''Dette ble et hovedtema på konsilet i Nikea i 325, og den nikenske trosbekjennelse er i hovedsak skrevet som en definisjon av treenigheten.''

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_hellige_treenighet

Skrevet

Les Bibelen;)

Jesus var Gud, som kom til sin egne, men de kjente Han ikke igjen. Les Johannes 1kap. 1-6 vers.

Hvordan fikk de korsfestet den Hellige Ånd da. For han var jo Gud, og Jesus var Gud?

Du våser, hidi. Og du vet det.

Gjest de mysteriis dom sathanas
Skrevet

Og man bør kunne nekte å ansette jøder, eller folk i rullestol (til kontorstillinger)?

Heldigvis lever vi ikke i 1930-årene mer!

''Og man bør kunne nekte å ansette jøder, eller folk i rullestol (til kontorstillinger)?''

Et firma er vel interessert i å ansette den mest egnede personen som kan gjøre den beste jobben. Dog, om man absolutt ikke vil ansette en jøde eller en i rullestol "velger" man simpelthen en annen, og man er selvfølgelig ikke så dum at man utbasunerer grunnen.

En *privatperson* er selvfølgelig i sin fulle rett til å velge hvem h*n vil kjøpe en vare eller tjeneste av.

Skrevet

Sør, da! Du er helt på bærtur! Tre i ett er ikke Clas Ohlsson, men kinderegg!!

*folkeopplysningsmorsan*

*noterer*

Sånne sveitiske lommekniver da? De har da mer enn bare 3 funksjoner?

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Og man bør kunne nekte å ansette jøder, eller folk i rullestol (til kontorstillinger)?

Heldigvis lever vi ikke i 1930-årene mer!

Man bør ikke nekte noen å drive med noe;)

Hvordan har du det med muslimer og homofile?

Skrevet

*noterer*

Sånne sveitiske lommekniver da? De har da mer enn bare 3 funksjoner?

Med vennlig hilsen

Åja! Ihvertfall den typen som av og til vises i Donald!

Gjest speer
Skrevet

Og hva med muslimske kvinner som nektes å gifte seg med ikke-muslimske menn?

Skrevet

''Og man bør kunne nekte å ansette jøder, eller folk i rullestol (til kontorstillinger)?''

Et firma er vel interessert i å ansette den mest egnede personen som kan gjøre den beste jobben. Dog, om man absolutt ikke vil ansette en jøde eller en i rullestol "velger" man simpelthen en annen, og man er selvfølgelig ikke så dum at man utbasunerer grunnen.

En *privatperson* er selvfølgelig i sin fulle rett til å velge hvem h*n vil kjøpe en vare eller tjeneste av.

Hvis diskrimineringen kan bevises, så kan de dømmes. Heldigvis.

At det er vanskelig å få dem dømt (akkurat som det er for insider-handel) gjør det ikke mindre ulovlig.

Skrevet

Det var ikke Jesus som innførte troen på en treenig Gud. Denne læren ble først innført sirka tre hundre år etter at han var død.

''Dette ble et hovedtema på konsilet i Nikea i 325, og den nikenske trosbekjennelse er i hovedsak skrevet som en definisjon av treenigheten.''

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_hellige_treenighet

''Det var ikke Jesus som innførte troen på en treenig Gud.''

Det er det da heller ingen som har sagt.

Gjest speer
Skrevet

Det er ingen forskjell - hvilken folkegruppe/religion/hudfarge osv. som eiendomsmegleren din har angår faktisk ikke deg.

Det er ingen som helst forskjell på å trakassere muslimer og å trakassere jøder. Akkurat som ble gjort på 1930-tallet.

''Det er ingen forskjell - hvilken folkegruppe/religion/hudfarge osv. som eiendomsmegleren din har angår faktisk ikke deg.''

Som privat-person kan man selvfølgelig fritt velge hvilken megler man vil benytte.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med verken muslimer eller homofile, eller andre grupper.

Derimot har jeg problemer med folk som ikke er skikket til å te seg blant siviliserte mennesker.

Skrevet

Selvfølgelig diskriminerende. Det er diskriminerende at de ikke vil gifte seg med ikkemuslimske kvinner også (Du kan ikke diskriminere pga kjønn heller vet du)

Skrevet

Eller menn som nekter å gifte seg med menn?

Diskrimineringslovene gjelder ikke for å velge kjæreste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...