Gå til innhold

Det er deilig å komme hjem til....

Anbefalte innlegg

Gjest priviligert
Skrevet

Jeg har vasket huset nå. Hver gang jeg gjør det, tenker jeg at jeg jeg må skaffe meg vaskehjelp. Det blir aldri noe av, men nå må jeg snart.

Høres ut som en drøm og komme hjem til nyvasket hus på fredager og la helga begynne med det samme.

heldige du

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Babette

15

• Mary Poppins

6

• Elis31

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Når jeg først er i gang, så er det greit. Da er det deilig å få tatt ting grundig.

Kan faktisk ta meg i å like det da.

*rar*

Jeg også :-) Det er noe så tilfredsstillende med det å presse seg til å gjøre det, få det gjort, og deretter nyte/slappe av:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

heldige du

Som vasker selv?:-)

Skrevet

Jeg har vasket huset nå. Hver gang jeg gjør det, tenker jeg at jeg jeg må skaffe meg vaskehjelp. Det blir aldri noe av, men nå må jeg snart.

Høres ut som en drøm og komme hjem til nyvasket hus på fredager og la helga begynne med det samme.

Men det er vel ingen unge friske mennesker som har vaskehjelp? Jeg synes det høres merkelig ut. Hvis man ikke klarer p.g.a. sykdom å vaske selv eller har hus med 20 rom kan jeg skjønne det, men jeg vet i alle fall ikke om noen som har vaskehjelp.

Skrevet

Jeg vil ikke ha "vaskehjelp":-) Jeg blir bare daff og lat hvis jeg ikke har nok å drive med.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men det er vel ingen unge friske mennesker som har vaskehjelp? Jeg synes det høres merkelig ut. Hvis man ikke klarer p.g.a. sykdom å vaske selv eller har hus med 20 rom kan jeg skjønne det, men jeg vet i alle fall ikke om noen som har vaskehjelp.

Da jeg var hjemmeværende i utlandet ville jeg ikke ha vaskehjelp,selv om "alle andre" hadde det. Jeg følte ikke jeg var overarbeidet akkurat og ville vaske selv.

Selv om jeg er ung og frisk, hadde det vært mye koseligere å komme hjem i dag og vært ute i hagen isteden f.eks, istedenfor å fly mellom vasking, klesvask, matlaging og handling til helga.

Hadde spart mye tid på slippe å vaske.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg vil ikke ha "vaskehjelp":-) Jeg blir bare daff og lat hvis jeg ikke har nok å drive med.

Synes jeg har nok å drive med alikevel jeg:-) Alltid noe som henger over meg.

Skrevet

''Høres ut som en drøm og komme hjem til nyvasket hus på fredager og la helga begynne med det samme.''

Jeg kommer aldri hjem til nyvasket hus på fredag, men det er da helg uansett. :o)

Mary Poppins
Skrevet

*kremt* Jeg har vaskehjelp og er i 20 årene. Vasking er jo sååååå kjedelig..helt pyton! Jeg har de annen hver uke så jeg vasker og støvsuger en del selv, men de gjør det hakke grundigere ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Høres ut som en drøm og komme hjem til nyvasket hus på fredager og la helga begynne med det samme.''

Jeg kommer aldri hjem til nyvasket hus på fredag, men det er da helg uansett. :o)

''Jeg kommer aldri hjem til nyvasket hus på fredag, men det er da helg uansett. :o)''

Nå er det helg og i morgen skal jeg ut og drikke vin med ei venninne ;o)

Det jeg mener er at helga hadde blitt lengre om jeg hadde sluppet vaskinga. Men nå er jeg slik som drar frem støvsugern mange ganger i uka, så helt fri for husarbeid blir en jo ikke uansett.

Skrevet

Synes jeg har nok å drive med alikevel jeg:-) Alltid noe som henger over meg.

Jeg har full jobb, 5 katter, barn/barnebarn, stor hage og stort hus:-) Og ingen til å hjelpe meg med noe. Men jeg kan ikke tenke meg noe mer nedbrytende enn det å ha for mye tid til å "sitte på ræva":-) Jeg er glad i aktivitet, rett og slett. Jeg ville føle det som et nederlag hvis jeg måtte leie hjelp til de daglige gjøremålene. Men det er meg da:-)

Skrevet

''Jeg kommer aldri hjem til nyvasket hus på fredag, men det er da helg uansett. :o)''

Nå er det helg og i morgen skal jeg ut og drikke vin med ei venninne ;o)

Det jeg mener er at helga hadde blitt lengre om jeg hadde sluppet vaskinga. Men nå er jeg slik som drar frem støvsugern mange ganger i uka, så helt fri for husarbeid blir en jo ikke uansett.

Men må du vaske så voldsomt hver eneste helg da? Det gjør ikke jeg...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har også "vaskehjelp", men han kan brukes til mye annet også. Ikke tar han betalt heller.

''Jeg har også "vaskehjelp", men han kan brukes til mye annet også. Ikke tar han betalt heller''

Ja, da er det jo lett og fortelle andre at ingen unge friske folk har vaskehjelp ;o)

Skrevet

*kremt* Jeg har vaskehjelp og er i 20 årene. Vasking er jo sååååå kjedelig..helt pyton! Jeg har de annen hver uke så jeg vasker og støvsuger en del selv, men de gjør det hakke grundigere ;)

Ingen tar skade av å presse seg til å gjøre kjedelige ting, tror jeg. Tvert i mot, man utvikler tålmodighet. Og det er en god ting å ha med seg her i livet:-) For det aller mest krever tålmodighet og er kjedelig når det kommer til stykket.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men må du vaske så voldsomt hver eneste helg da? Det gjør ikke jeg...

Nei, det er ikke slik at jeg rister alle teppene, vasker bak sofaen, banker sofaputer og gjør alt så grundig hver helg.

Men jeg bor ikke i en leilighet. Jeg bor i et hus med to etasjer og to bad.

Skrevet

Jeg har full jobb, 5 katter, barn/barnebarn, stor hage og stort hus:-) Og ingen til å hjelpe meg med noe. Men jeg kan ikke tenke meg noe mer nedbrytende enn det å ha for mye tid til å "sitte på ræva":-) Jeg er glad i aktivitet, rett og slett. Jeg ville føle det som et nederlag hvis jeg måtte leie hjelp til de daglige gjøremålene. Men det er meg da:-)

Upersonlige ting som vasking av hus, klipping av plen, vaske bil osv. ville jeg ikke hatt noe problem med å sette bort.

Men barnepass for eksempel er en høyst personlig sak, som jeg ikke slipper hvem som helst til.. Aller først er det nær familie som blir spurt de gangene det er aktuelt, folk som er glad i barna og bryr seg om dem. Det ville vært et stort nederlag å måtte benytte seg av barnepass i stor utstrekning. (Da tenker jeg ikke på barnehage altså!)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei, det er ikke slik at jeg rister alle teppene, vasker bak sofaen, banker sofaputer og gjør alt så grundig hver helg.

Men jeg bor ikke i en leilighet. Jeg bor i et hus med to etasjer og to bad.

Jeg _vil_ ha rene bad til hver helg. Jeg vil ha støvsuget hus, og vil ha det ryddig til helga. Det er jo det som er deilig. Å slappe av i ryddig og rent hus, med vin og venner.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Den luksusen skal jeg også få nå. Jeg makter ikke med det, men har lenge "trodd" at slikt måtte jeg mestre selv.

Nå tar sambo en svært stor del, men med han som skal begynne på viderutdanning og ha full jobb, så unner vi oss nå den luksusen. Huset er for stort også, men da vi bygget visste vi jo ikke at vi kom til å bli en liten familie. :o)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Jeg har full jobb, 5 katter, barn/barnebarn, stor hage og stort hus:-) Og ingen til å hjelpe meg med noe. Men jeg kan ikke tenke meg noe mer nedbrytende enn det å ha for mye tid til å "sitte på ræva":-)''

Men har du en mann som roter da? ;o) Jeg er vel ikke akkurat typen som sitter på ræva jeg heller, bortsett fra når jeg doler og leser.:-)

'' Jeg er glad i aktivitet, rett og slett''

Jeg også, men ville helst gjort noe annet enn vasking etter jobben.

'' Jeg ville føle det som et nederlag hvis jeg måtte leie hjelp til de daglige gjøremålene. Men det er meg da:-)''

Nederlag å få hjelp til vasking? Ha, nå har jeg hørt det også:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg _vil_ ha rene bad til hver helg. Jeg vil ha støvsuget hus, og vil ha det ryddig til helga. Det er jo det som er deilig. Å slappe av i ryddig og rent hus, med vin og venner.

Nemlig:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...