Gå til innhold

Det er deilig å komme hjem til....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Upersonlige ting som vasking av hus, klipping av plen, vaske bil osv. ville jeg ikke hatt noe problem med å sette bort.

Men barnepass for eksempel er en høyst personlig sak, som jeg ikke slipper hvem som helst til.. Aller først er det nær familie som blir spurt de gangene det er aktuelt, folk som er glad i barna og bryr seg om dem. Det ville vært et stort nederlag å måtte benytte seg av barnepass i stor utstrekning. (Da tenker jeg ikke på barnehage altså!)

Jeg kommer aldri til å kunne klare å betrakte mitt eget hjem som noe upersonlig som hvem som helst kan stelle med. Bare tanken på at andre skal rote rundt i mitt hjem gir meg "frysninger". Men hagearbeid er noe helt annet:-)

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Babette

15

• Mary Poppins

6

• Elis31

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg kommer aldri til å kunne klare å betrakte mitt eget hjem som noe upersonlig som hvem som helst kan stelle med. Bare tanken på at andre skal rote rundt i mitt hjem gir meg "frysninger". Men hagearbeid er noe helt annet:-)

Hva er det du har i hjemmet ditt som er så hemmelig da?

Jeg kommer på bare en ting. som jeg uansett gjemmer unna.

Skrevet

''Jeg har full jobb, 5 katter, barn/barnebarn, stor hage og stort hus:-) Og ingen til å hjelpe meg med noe. Men jeg kan ikke tenke meg noe mer nedbrytende enn det å ha for mye tid til å "sitte på ræva":-)''

Men har du en mann som roter da? ;o) Jeg er vel ikke akkurat typen som sitter på ræva jeg heller, bortsett fra når jeg doler og leser.:-)

'' Jeg er glad i aktivitet, rett og slett''

Jeg også, men ville helst gjort noe annet enn vasking etter jobben.

'' Jeg ville føle det som et nederlag hvis jeg måtte leie hjelp til de daglige gjøremålene. Men det er meg da:-)''

Nederlag å få hjelp til vasking? Ha, nå har jeg hørt det også:-)

Nei, heldigvis så har jeg ikke rotete mannfolk rundt meg lenger:-) Men jeg skal love at jeg har hatt det. Til og med mannfolk som bruker gulvet som askebeger:-(

Jeg føler det slik som jeg beskriver:- )

Skrevet

Hva er det du har i hjemmet ditt som er så hemmelig da?

Jeg kommer på bare en ting. som jeg uansett gjemmer unna.

Ikke hemmelig, men høyst personlig. Og ikke et område som jeg slipper andre inn på, uten at de er f.eks. gjest. Jeg er veldig var på det å slippe andre inn på "mitt område" :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, heldigvis så har jeg ikke rotete mannfolk rundt meg lenger:-) Men jeg skal love at jeg har hatt det. Til og med mannfolk som bruker gulvet som askebeger:-(

Jeg føler det slik som jeg beskriver:- )

''Til og med mannfolk som bruker gulvet som askebeger:-(''

Å fydda, da er jeg heldig likevel, skjønner jeg:-)

Mannen min er flink til å lage mat han altså, så han er da noe huslig, selv om jeg aldri har sett han med en vaskekost i handa:-)

Skrevet

''Jeg har også "vaskehjelp", men han kan brukes til mye annet også. Ikke tar han betalt heller''

Ja, da er det jo lett og fortelle andre at ingen unge friske folk har vaskehjelp ;o)

Ha ha, du tror vel ikke at jeg ville ha leid meg vaskehjelp hvis samboeren ikke tok sin del av husarbeidet? Jeg lager maten og han vasker huset.

Eller rettere sagt: jeg ville aldri ha flyttet sammen med en som ikke tok sin del av husarbeidet.

Det var en spøkefull kommentar som handler om at jeg er nokså heldig. :-)

Skrevet

''Til og med mannfolk som bruker gulvet som askebeger:-(''

Å fydda, da er jeg heldig likevel, skjønner jeg:-)

Mannen min er flink til å lage mat han altså, så han er da noe huslig, selv om jeg aldri har sett han med en vaskekost i handa:-)

Ja, jeg husker at "psykologen" røkte og slapp asken rett ned på gulvet...Jeg fløy etter han med kost og feiebrett....Men han var også flink til å lage mat :-)

Skrevet

*kremt* Jeg har vaskehjelp og er i 20 årene. Vasking er jo sååååå kjedelig..helt pyton! Jeg har de annen hver uke så jeg vasker og støvsuger en del selv, men de gjør det hakke grundigere ;)

Jeg er enig i at vasking er kjedelig, men jeg tror ikke vi har godt av å bare gjøre lystbetonte ting. Da blir vi late.

Men for all del: Folk må jo få gjøre som de vil, jeg trodde bare det var uvanlig med vaskehjelp med mindre man er syk, gammel, eller har kjempestort hus.

Skrevet

Ha ha, du tror vel ikke at jeg ville ha leid meg vaskehjelp hvis samboeren ikke tok sin del av husarbeidet? Jeg lager maten og han vasker huset.

Eller rettere sagt: jeg ville aldri ha flyttet sammen med en som ikke tok sin del av husarbeidet.

''Eller rettere sagt: jeg ville aldri ha flyttet sammen med en som ikke tok sin del av husarbeidet.''

Dette forutsetter jo at folk er akkurat slik som de utgir seg for fra man flytter sammen og til evig tid? For meg har det sjelden stemt med virkeligheten:-)

Skrevet

Jeg er enig i at vasking er kjedelig, men jeg tror ikke vi har godt av å bare gjøre lystbetonte ting. Da blir vi late.

Men for all del: Folk må jo få gjøre som de vil, jeg trodde bare det var uvanlig med vaskehjelp med mindre man er syk, gammel, eller har kjempestort hus.

''Men for all del: Folk må jo få gjøre som de vil, jeg trodde bare det var uvanlig med vaskehjelp med mindre man er syk, gammel, eller har kjempestort hus.''

Enig. Hva skal man da ty til den dagen man virkelig trenger hjelp...

Skrevet

Jeg har full jobb, 5 katter, barn/barnebarn, stor hage og stort hus:-) Og ingen til å hjelpe meg med noe. Men jeg kan ikke tenke meg noe mer nedbrytende enn det å ha for mye tid til å "sitte på ræva":-) Jeg er glad i aktivitet, rett og slett. Jeg ville føle det som et nederlag hvis jeg måtte leie hjelp til de daglige gjøremålene. Men det er meg da:-)

''Jeg ville føle det som et nederlag hvis jeg måtte leie hjelp til de daglige gjøremålene. Men det er meg da:-)''

Helt enig.

Mary Poppins
Skrevet

Ingen tar skade av å presse seg til å gjøre kjedelige ting, tror jeg. Tvert i mot, man utvikler tålmodighet. Og det er en god ting å ha med seg her i livet:-) For det aller mest krever tålmodighet og er kjedelig når det kommer til stykket.

Slapp av, jeg gjør kjedelige ting også;)

Har ikke hatt vaskehjelp så lenge så før så gjorde jeg alt selv.

Skrevet

Ikke hemmelig, men høyst personlig. Og ikke et område som jeg slipper andre inn på, uten at de er f.eks. gjest. Jeg er veldig var på det å slippe andre inn på "mitt område" :-)

Du er akkurat som meg - jeg vil heller ikke ha noen fremmede til å vaske for meg, verken når jeg er hjemme selv eller når jeg er ute. Det blir for privat for meg så jeg tar skitten etter meg selv. :o)

Mary Poppins
Skrevet

Nope det er ikke så uvanlig. Kjenner flere på min alder som har det en gang i blant .

Og forresten gjør jeg ganske ofte mindre lysbetonte ting også, så bare fordi man ikke tar dybdevaskingen selv så betyr det ikke at man bare gjør ting som er gøy. Det finnes nok av andre kjedelige ting her i verden en må gjøre.

Gjest priviligert
Skrevet

Du er akkurat som meg - jeg vil heller ikke ha noen fremmede til å vaske for meg, verken når jeg er hjemme selv eller når jeg er ute. Det blir for privat for meg så jeg tar skitten etter meg selv. :o)

du er en av få normale her

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Eller rettere sagt: jeg ville aldri ha flyttet sammen med en som ikke tok sin del av husarbeidet''

Det der vet man jo ikke fullt ut hvordan vil bli før man har bodd sammen en tid. Når man er ung nyforelsket, ser man jo ikke slike feil eller man gjør det gledelig før ungene kommer. Da jeg var 23 år og forelsket, tenkte jeg ikke på at jeg måtte ha en mann som var flink til å svinge vaskefilla. Det var helt andre ting som var viktig for meg.

Er jo ingen sak å vaske å rydde før ungene kommer. ihvertfall føltes det ikke som noe problem for meg.

Men plutselig sitter man der da med 3 unger, jobb og begynner irritere seg.

Da har man tre valg: 1. skille seg. 2. fortsette å irritere seg. 3. skaffe seg en vaskehjelp.

Nr. 1 er ikke noe alternativ og jeg har antagelig ikke irritert meg nok iom. at jeg enda ikke har skaffet meg vaskehjelp.

Ps. Nå fremstiller jeg jo mannen min som håpløs, men han lager ofte middag, han kan sette inn og ut av maskina, han kan vaske klær og henge opp, han kan lage kaker, han reparerer og fixer ting jeg ikke skjønner meg på.

Dessuten har jeg jo tenåringer som kan settes i sving, men hun ene har hatt det så travelt, så jeg kan nesten ikke mase for mye på henne.

Mary Poppins
Skrevet

''Men for all del: Folk må jo få gjøre som de vil, jeg trodde bare det var uvanlig med vaskehjelp med mindre man er syk, gammel, eller har kjempestort hus.''

Enig. Hva skal man da ty til den dagen man virkelig trenger hjelp...

''Enig. Hva skal man da ty til den dagen man virkelig trenger hjelp...''

Hehe jeg tror dere legger litt mye i denne vaskingen deres. Da jeg postet innlegget mitt visste jeg at jeg kom til å få slike typiske dolsvar:)

Gjest verinoca
Skrevet

Enig der. Vi hadde ikke klart det på egen hånd med to små barn og jeg som er delvis ikke frisk.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, jeg husker at "psykologen" røkte og slapp asken rett ned på gulvet...Jeg fløy etter han med kost og feiebrett....Men han var også flink til å lage mat :-)

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det er bra du kvittet deg med den ''psykologen'', selv om han var kjekk og se på :-)

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om det:-) Jeg er veldig glad i hjemmet mitt, og for meg er det høyst personlig, og et område som jeg helst vil stelle med selv. Det er jo jeg som kjenner hver krik og krok her hos meg, og vet hvilke områder som trenger litt "stell":-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...