Gå til innhold

Det er deilig å komme hjem til....

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Når jeg først er i gang, så er det greit. Da er det deilig å få tatt ting grundig.

Kan faktisk ta meg i å like det da.

*rar*

Slik er jeg og :-)

Men jeg sliter med litt sykdom, og med stort hus og unger rekker vi det bare ikke.

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Babette

15

• Mary Poppins

6

• Elis31

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg _vil_ ha rene bad til hver helg. Jeg vil ha støvsuget hus, og vil ha det ryddig til helga. Det er jo det som er deilig. Å slappe av i ryddig og rent hus, med vin og venner.

enig:)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har vasket huset nå. Hver gang jeg gjør det, tenker jeg at jeg jeg må skaffe meg vaskehjelp. Det blir aldri noe av, men nå må jeg snart.

Høres ut som en drøm og komme hjem til nyvasket hus på fredager og la helga begynne med det samme.

''Høres ut som en drøm og komme hjem til nyvasket hus på fredager og la helga begynne med det samme.''

Jeg lover deg - det er det! Nå har vi riktignok ikke fredag, men følelsen er omtrent den samme. Vi "presses" til og med til å rydde huset dagen før! ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om det:-) Jeg er veldig glad i hjemmet mitt, og for meg er det høyst personlig, og et område som jeg helst vil stelle med selv. Det er jo jeg som kjenner hver krik og krok her hos meg, og vet hvilke områder som trenger litt "stell":-)

''Det er jo jeg som kjenner hver krik og krok her hos meg, og vet hvilke områder som trenger litt "stell":-)''

Dette er nok også grunnen til at jeg enda ikke har vaskehjelp. Men nå har jeg kommet til at jeg kan vaske de krokene bare jeg kjenner, så kan vaskehjelpen gjøre det andre:-)

Vi får se hvor lang tid det tar før jeg skaffer meg en:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Høres ut som en drøm og komme hjem til nyvasket hus på fredager og la helga begynne med det samme.''

Jeg lover deg - det er det! Nå har vi riktignok ikke fredag, men følelsen er omtrent den samme. Vi "presses" til og med til å rydde huset dagen før! ;)

Jeg hører alle som har vaskehjelp sier det samme. Jge skal unne meg den luxusen jeg også.

Skrevet

''Enig. Hva skal man da ty til den dagen man virkelig trenger hjelp...''

Hehe jeg tror dere legger litt mye i denne vaskingen deres. Da jeg postet innlegget mitt visste jeg at jeg kom til å få slike typiske dolsvar:)

''Hehe jeg tror dere legger litt mye i denne vaskingen deres. Da jeg postet innlegget mitt visste jeg at jeg kom til å få slike typiske dolsvar:)''

Ja, du må vel nesten regne med det når du skriver på dol:-) Det kommer nok kanskje en hverdag for deg også, etter hvert :-)

Skrevet

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det er bra du kvittet deg med den ''psykologen'', selv om han var kjekk og se på :-)

Det er ikke han jeg har vist deg bilde av :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er ikke han jeg har vist deg bilde av :-)

Å nei, det var godt du kvittet deg med begge da:-)

Skrevet

''Det er jo jeg som kjenner hver krik og krok her hos meg, og vet hvilke områder som trenger litt "stell":-)''

Dette er nok også grunnen til at jeg enda ikke har vaskehjelp. Men nå har jeg kommet til at jeg kan vaske de krokene bare jeg kjenner, så kan vaskehjelpen gjøre det andre:-)

Vi får se hvor lang tid det tar før jeg skaffer meg en:-)

''Dette er nok også grunnen til at jeg enda ikke har vaskehjelp. Men nå har jeg kommet til at jeg kan vaske de krokene bare jeg kjenner, så kan vaskehjelpen gjøre det andre:-)''

Helt sikkert:-) Du vet vel selv best hva som passer for deg.

Skrevet

Men det er vel ingen unge friske mennesker som har vaskehjelp? Jeg synes det høres merkelig ut. Hvis man ikke klarer p.g.a. sykdom å vaske selv eller har hus med 20 rom kan jeg skjønne det, men jeg vet i alle fall ikke om noen som har vaskehjelp.

kjenner noen som har vaskehjelp jeg. Og det er fordi at de har andre ting å gjøre enn å vaske hele tiden.. Når jeg får god råd skal jeg også skaffe meg en :)

Mary Poppins
Skrevet

''Hehe jeg tror dere legger litt mye i denne vaskingen deres. Da jeg postet innlegget mitt visste jeg at jeg kom til å få slike typiske dolsvar:)''

Ja, du må vel nesten regne med det når du skriver på dol:-) Det kommer nok kanskje en hverdag for deg også, etter hvert :-)

Jeg tror nok om det skulle skje noe vanskelig i livet mitt så vil det være like vanskelig uavhengig om jeg har gjort denne dybdevaskingen to ganger i måneden selv eller ikke ;-)

Avslutter nå, ha en fortsatt fin kveld :)

Skrevet

Å nei, det var godt du kvittet deg med begge da:-)

Jeg har sendt deg mail:-)

Skrevet

Men det er vel ingen unge friske mennesker som har vaskehjelp? Jeg synes det høres merkelig ut. Hvis man ikke klarer p.g.a. sykdom å vaske selv eller har hus med 20 rom kan jeg skjønne det, men jeg vet i alle fall ikke om noen som har vaskehjelp.

Definer ung. Jeg er rundt 40 og kjenner mange på min alder som har vaskehjelp.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ho ho, for en kontrast til han andre:-)

Skrevet

Ho ho, for en kontrast til han andre:-)

Jeg skal love deg at han var vakker da jeg traff han :-) Men det var i 1989:-)

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg hører alle som har vaskehjelp sier det samme. Jge skal unne meg den luxusen jeg også.

Ryddinga er et pes, men uten presset hadde vi ikke gjort det heller... ;-) mannen min er en rotekopp, mens jeg liker å ha det ryddig, men orker ikke være hushjelp for han. Deilig å se han ta et skikkelig tak annenhver uke :-)

Når det er sagt - jeg tar igjen vaskinga på jobb. I egen bedrift må man pent trå til.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Beklager, det var litt dårlig gjort av meg å flire. Det var sikkert noe du falt for, men jeg kunne liksom se han for meg kakke aska på gulvet :-)

Skrevet

Du er akkurat som meg - jeg vil heller ikke ha noen fremmede til å vaske for meg, verken når jeg er hjemme selv eller når jeg er ute. Det blir for privat for meg så jeg tar skitten etter meg selv. :o)

''Du er akkurat som meg - jeg vil heller ikke ha noen fremmede til å vaske for meg, verken når jeg er hjemme selv eller når jeg er ute. Det blir for privat for meg så jeg tar skitten etter meg selv. :o)''

Og meg :o) Er eneforsørger for fleire barn, tjener OK og har seriøst vurdert vaskehjelp. Grunnene til at jeg fortsatt ikke har det, til tross for at det hadde vært deilig å komme til nyvaska hus, er bl.a:

Jeg er ubekvem med at "fremmede" skal vaske vår skitt, fordi om jeg veit at de er profesjonelle.

Jeg måtte uansett rydde og legge til rette såpass at halve jobben er gjort :-/

Det er en viss tilfredstillelse av å gjøre det sjøl, fordi om det er dørgende kjedelig.

Barna har heller ikke vondt av å bli involvert til en viss grad.

Når det er sagt, skjønner jeg GODT at andre (meir strukturerte sjeler enn meg) benytter hushjelp :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg skal love deg at han var vakker da jeg traff han :-) Men det var i 1989:-)

Ja, det var han sikkert ;-) Har jo sett at du har god smak.

Skrevet

Beklager, det var litt dårlig gjort av meg å flire. Det var sikkert noe du falt for, men jeg kunne liksom se han for meg kakke aska på gulvet :-)

Han var en dritt fra A-Å:-( En konge i sitt eget hus.-) Stakkars pasienter. Jeg opplevde noe rart på Facebook her om dagen. Jeg fikk kontakt med en klassevenninne fra mange år tilbake, og plutselig fikk jeg se at hun var venn med han. Jeg nevnte for henne at jeg er hans eks..og da ble det det plutselig veldig stille :-) Og hun ville ikke snakke mer om det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...