Gå til innhold

Det er deilig å komme hjem til....

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Definer ung. Jeg er rundt 40 og kjenner mange på min alder som har vaskehjelp''

Ung i denne samheng: under 70. Jeg kjenner ingen som har betalt vaskehjelp, men vet om flere rundt min egen alder som vasker hos sine voksne barn. På et stadium håper jeg de bytter roller. Litt komisk om de fortsetter med dette når de selv er 80 og barna er 50.

Så hva kan det komme av at du vet om mange og jeg ingen? Forskjell mellom by og land, ulikt miljø kanskje? Jeg bor på landet.

Min mor er 68 og min far over 70 og det kunne ikke falt noen av oss inn at de skulle vaske hos oss. De hadde forresten vaskehjelp selv i mange år, fra jeg bodde hjemme og til de selv sluttet å jobbe. Nå synes de nok at de har tid til å vaske selv.

''Så hva kan det komme av at du vet om mange og jeg ingen? Forskjell mellom by og land, ulikt miljø kanskje? Jeg bor på landet.''

Det kan godt være det som er årsaken. Jeg bor ikke i by, men i boligfelt i bynært strøk. Mitt inntrykk er nok at det er litt "smittsomt". Når en i et område/miljø først har vaskehjelp, er det flere som henger seg på.

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Babette

15

• Mary Poppins

6

• Elis31

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei takk jeg skal ikke presse meg til å gjøre kjedelige ting den siste halvdelen av mitt liv. Dvs. de kjedelige tingene som jeg kan slippe. Det er en del jeg ikke slipper unna slik som alle andre.

Nå var det ikke deg jeg svarte når det kommer til det å gjøre kjedelige ting her i livet. Når man har levd en stund og gjort kjedelige ting utallige ganger, så fortjener man en pause fra det. Helt enig med deg. Men det bør ikke være noe man unngår fra vugge til grav :-)

Gjest segunda
Skrevet

Nå var det ikke deg jeg svarte når det kommer til det å gjøre kjedelige ting her i livet. Når man har levd en stund og gjort kjedelige ting utallige ganger, så fortjener man en pause fra det. Helt enig med deg. Men det bør ikke være noe man unngår fra vugge til grav :-)

Nå ser jeg ikke hvem du svarte først, men jeg tror ikke det er mange som slipper å gjøre kjedelige ting hele livet. Ikke engang de kongelige, men de slipper sikkert å vaske i hvert fall hvis ikke det er noe de ønsker å gjøre selv.

Skrevet

Ingen tar skade av å presse seg til å gjøre kjedelige ting, tror jeg. Tvert i mot, man utvikler tålmodighet. Og det er en god ting å ha med seg her i livet:-) For det aller mest krever tålmodighet og er kjedelig når det kommer til stykket.

Om noen hadde vasket for meg, eller om vi går til anskaffelse av vaskerobot hadde det vært hundre andre kjedelige ting jeg kunne gjort. Vasket vindu, ryddet klesskap, vasket kjøkkenskap, ordnet i hagen, lagt samme nyvaskede klær, stryke.....

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nå ser jeg ikke hvem du svarte først, men jeg tror ikke det er mange som slipper å gjøre kjedelige ting hele livet. Ikke engang de kongelige, men de slipper sikkert å vaske i hvert fall hvis ikke det er noe de ønsker å gjøre selv.

Vet om noen som slipper å gjøre kjedelige ting....

bortskjemte unger...

Skrevet

Det er jeg enig i så lenge vaskehjelpen er god :)

Vi har hatt flere her og når jeg kommer hjem og det ikke lukter særlig nyvasket, plus at alt av pyntegjenstander må plasseres tilbake fordi de står midt på bordet og sånn, ja da er det til mer irritasjon for meg

Når vi derimot har de som er flinke, slik at det skinner av gulvene og det lukter godt i hele huset samt at ting og tang står sånn nogenlunde på plass, ja da er det gull verdt :)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er jeg enig i så lenge vaskehjelpen er god :)

Vi har hatt flere her og når jeg kommer hjem og det ikke lukter særlig nyvasket, plus at alt av pyntegjenstander må plasseres tilbake fordi de står midt på bordet og sånn, ja da er det til mer irritasjon for meg

Når vi derimot har de som er flinke, slik at det skinner av gulvene og det lukter godt i hele huset samt at ting og tang står sånn nogenlunde på plass, ja da er det gull verdt :)

''Vi har hatt flere her og når jeg kommer hjem og det ikke lukter særlig nyvasket, plus at alt av pyntegjenstander må plasseres tilbake fordi de står midt på bordet og sånn, ja da er det til mer irritasjon for meg''

Min erfaring er at det ofte lukter ALTFOR nyvasket etter vaskehjelp, de er temmelig glad i bruk av mye og sterke midler. Jeg må stadig innprente at jeg foretrekker minst mulig bruk av vaskemidler, en trenger ikke bruke mye når en anvender mikrofiberkluter! Og våre oljede gulv og sarte møbler er ikke særlig glad i Jif! ;)

Og pyntegjenstander har vi omtrent ikke, og om de få fatene etc. vi har rundt omkring får ny plassering, er det en billig pris! ;)

Priser meg lykkelig over vaskehjelpen selv jobben ikke alltid er perfekt.

Skrevet

''Vi har hatt flere her og når jeg kommer hjem og det ikke lukter særlig nyvasket, plus at alt av pyntegjenstander må plasseres tilbake fordi de står midt på bordet og sånn, ja da er det til mer irritasjon for meg''

Min erfaring er at det ofte lukter ALTFOR nyvasket etter vaskehjelp, de er temmelig glad i bruk av mye og sterke midler. Jeg må stadig innprente at jeg foretrekker minst mulig bruk av vaskemidler, en trenger ikke bruke mye når en anvender mikrofiberkluter! Og våre oljede gulv og sarte møbler er ikke særlig glad i Jif! ;)

Og pyntegjenstander har vi omtrent ikke, og om de få fatene etc. vi har rundt omkring får ny plassering, er det en billig pris! ;)

Priser meg lykkelig over vaskehjelpen selv jobben ikke alltid er perfekt.

He he, du har rett i noe, alle ting sitter fast etter en del vaskehjelper. De bruker så mye såpe og greier at det fungerer som lim :)

Husker den siste her, vi kjøpte inn noen nye flasker med rengjøringsmiddel og når vi kom hjem var halve ene flasken med rengjøringsmiddel borte. Godt gjort å bruke en halv flaske :D (allrengjøring)

Når det gjelder ting så er det ikke tonn av det her heller, men jeg synes det vitner om "gi blaffen holdning" når alt står slengt rundt. Ting bør settes sånn nogenlunde på plass synes jeg. Når en har vaskehjelp så skal en ikke trenge å gå huset rundt når en kommer hjem og sette alle ting på plass igjen.

• 4 uker senere...
Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg sender deg ingenting som jeg ikke er helt trygg på. Jeg stoler på deg :-)

Naa har jeg skaffet meg vaskehjelp som skal komme annenhver torsdag :o)))

Skrevet

Naa har jeg skaffet meg vaskehjelp som skal komme annenhver torsdag :o)))

Det synes jeg er bare flott hvis du føler at det kan avlaste deg i hverdagen. Håper du blir fornøyd med ordningen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...