Gå til innhold

Burka blir forbudt i Spania

Anbefalte innlegg

Gjest thara
Skrevet

Hadde du ønsket å ha på deg burka om du måtte flykte til Afghanistan da?

Jeg hadde iallefall nekta, tradisjon i landet eller ikke...

Hadde vel ikke hatt noe valg tenker jeg....

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• EnolaGay

7

• Angustia

5

• black wealch

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg er ikke kommunist. Her i landet er det ikke vanlig å gå i burka. Sånn er det bare.

Hva har "vanlig" med saken å gjøre?

Det er ikke "vanlig" å gå med lille boblejakke med gule prikker på, så derfor skal du forby det?

Det virker ikke som om du forstår konseptet med å la folk kle seg som de ønsker. Det virker som om (akkurat som Mao i Kina) at du ønsker folk skal kle seg likt, og da gjerne slik du kler deg.

Du får bare bli vant med at folk vil tenke selv.

Gjest thara
Skrevet

Hva har "vanlig" med saken å gjøre?

Det er ikke "vanlig" å gå med lille boblejakke med gule prikker på, så derfor skal du forby det?

Det virker ikke som om du forstår konseptet med å la folk kle seg som de ønsker. Det virker som om (akkurat som Mao i Kina) at du ønsker folk skal kle seg likt, og da gjerne slik du kler deg.

Du får bare bli vant med at folk vil tenke selv.

Jeg tror jeg skal fremme forslag om at alle i Norge skal gå i lik uniform;)

Skrevet

Jeg tror jeg skal fremme forslag om at alle i Norge skal gå i lik uniform;)

Det er jo det du holder på med - hva som er "skikk" å gå med i Norge. Hva så?

Poenget med frihet er jo nettopp at man kan kle seg som man vil - inklusive burka med prikker på om man ønsker det.

Gjest thara
Skrevet

Det er jo det du holder på med - hva som er "skikk" å gå med i Norge. Hva så?

Poenget med frihet er jo nettopp at man kan kle seg som man vil - inklusive burka med prikker på om man ønsker det.

Kle deg i hva du vil for meg. Jeg yar lov til å ha andre meninger enn deg vel? Husk ytringsfriheten og religionsfriheten som du stadig messer om.

Skrevet

Kle deg i hva du vil for meg. Jeg yar lov til å ha andre meninger enn deg vel? Husk ytringsfriheten og religionsfriheten som du stadig messer om.

Hvem er det som nekter deg å ha andre meninger enn meg?

Gjest thara
Skrevet

Hvem er det som nekter deg å ha andre meninger enn meg?

Det virker unektelig på meg som du mener alle andres meniger untatt din egne er bare vås.

Skrevet

Det virker unektelig på meg som du mener alle andres meniger untatt din egne er bare vås.

Det betyr da ikke at jeg nekter deg å ha dem, gjør det vel?

Om de er "vås" er en helt annen sak, men når du først trekker inn "skikken i Norge" (som er at folk får kle seg selv), og så forsøker å bruke det mot at folk skal få gå med burka, så faller det på sin egen urimelighet. Noen kunne nok sagt at det er "vås".

Gjest thara
Skrevet

Det betyr da ikke at jeg nekter deg å ha dem, gjør det vel?

Om de er "vås" er en helt annen sak, men når du først trekker inn "skikken i Norge" (som er at folk får kle seg selv), og så forsøker å bruke det mot at folk skal få gå med burka, så faller det på sin egen urimelighet. Noen kunne nok sagt at det er "vås".

Jeg har ikke sagt at folk ikke får kle seg som de vil. Jeg sa at det ikke er vanlig å gå kledt i burka i Norge, og det vet du så inderlig godt du også om du legger godviljen til.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har ikke sagt at folk ikke får kle seg som de vil. Jeg sa at det ikke er vanlig å gå kledt i burka i Norge, og det vet du så inderlig godt du også om du legger godviljen til.

Når det argumenteres på nettsted som det her, så vil noen forsøke "vinne" med å være "krokete i ord". Det er ikke snakk om å forsøke forstå den andres argumenter.

Skrevet

Som bruker burka??

Jeg kjenner noen afghanske kvinner og ca halvparten bruker hijab. Andre halvparten kler seg som norske kvinner.

Min erfaring, også! I min grisgendte bygd & byer jeg besøker, har jeg til gode å se en ekte burka. Og de afghanere jeg kjenner kler seg "europeisk".

Gjest thara
Skrevet

Når det argumenteres på nettsted som det her, så vil noen forsøke "vinne" med å være "krokete i ord". Det er ikke snakk om å forsøke forstå den andres argumenter.

Ja takk, jeg har oppdaget det;)

Skrevet

Nei, du skrev:

''Er det ikke de som kommer hit til landet som skal respektere våre skikker og lover?''

og

''Religionsfrihet eller ikke, man tar skikken dit man kommer.''

som rimer dårlig med det du skriver nå:

''Jeg har ikke sagt at folk ikke får kle seg som de vil. Jeg sa at det ikke er vanlig å gå kledt i burka i Norge, og det vet du så inderlig godt du også om du legger godviljen til.''

Gjest thara
Skrevet

Nei, du skrev:

''Er det ikke de som kommer hit til landet som skal respektere våre skikker og lover?''

og

som rimer dårlig med det du skriver nå:

''Jeg har ikke sagt at folk ikke får kle seg som de vil. Jeg sa at det ikke er vanlig å gå kledt i burka i Norge, og det vet du så inderlig godt du også om du legger godviljen til.''

Hvor står det at de ikke får kle seg seg som de vil? Jeg skrev at de får ta skikken dit de kommer ja, men det står ikke at de ikke får lov å kle seg som de vil, eller rettere sagt må.

Skrevet

Som du ser så skriver jeg god og klar norsk.

Skrevet

Hvor står det at de ikke får kle seg seg som de vil? Jeg skrev at de får ta skikken dit de kommer ja, men det står ikke at de ikke får lov å kle seg som de vil, eller rettere sagt må.

''Hvor står det at de ikke får kle seg seg som de vil?''

her:

Gjest thara
Skrevet

''Hvor står det at de ikke får kle seg seg som de vil?''

her:

Det kan jeg ikke se at det står. Du må hallusinere i desperasjon i å få rett:)

Skrevet

Det kan jeg ikke se at det står. Du må hallusinere i desperasjon i å få rett:)

Så da er du enig i at det som ønsker å gå i burka skal få lov til det?

Gjest thara
Skrevet

Så da er du enig i at det som ønsker å gå i burka skal få lov til det?

Jeg tror ikke det så mange som _ønsker_ å gå i burka. Tror heller at det kreves... Men for all del- gå i burka for meg. Har vel aldri nektet noen det.

Skrevet

Jeg tror ikke det så mange som _ønsker_ å gå i burka. Tror heller at det kreves... Men for all del- gå i burka for meg. Har vel aldri nektet noen det.

Så da er det altså ikke nødvendig med noe lovforbud mot burka i Spania?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...