Gå til innhold

Treg pc - legge inn mer RAM?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva RAM egentlig er, men hjelper det å legge inn mer, dvs kan man kjøpe dette et sted slik at pcen går raskere, eller hva skjer?

Skrevet

Sjekk først om hovedkortet ditt (manual) og os ditt støtter mer ram.

Gitt at det gjør det, vil en ramoppgradering øke ytelse.

Ellers kan du oppnå ytelsesforbedringer ved å rense opp i maskinen med jevne mellomrom. Du kan bruke gratis software som Ashampoo, Glary, Advanced registry optimizer osv. Lykke til!

Skrevet

Ellers kan du oppnå ytelsesforbedringer ved å rense opp i maskinen med jevne mellomrom. Du kan bruke gratis software som Ashampoo, Glary, Advanced registry optimizer osv. Lykke til!

RAM = random access memory. (Arbeidsminne)

Programmer og data må lastes inn i dette arbeidsminnet for å kunne være tilgjengelig for interne prosesser og for brukeren.

Mer arbeidminne betyr som regel at du kan jobbe med flere og eller tyngre programmer på samme tid.

Det finnes flere typer RAM, så det er viktig å vite hvilken type hovedkortet ditt støtter (manual).

Ram kan kjøpes på f.eks. nettbutikker som fører

Skrevet

''Sjekk først om hovedkortet ditt (manual) og os ditt støtter mer ram. Gitt at det gjør det, vil en ramoppgradering øke ytelse.''

Hvor finner man hovedkortet og hva er os?

''Ellers kan du oppnå ytelsesforbedringer ved å rense opp i maskinen med jevne mellomrom. Du kan bruke gratis software som Ashampoo, Glary, Advanced registry optimizer osv. Lykke til!''

Har du tilfeldigvis en konkret link til et sånt gratis renseprogram?

Takk for svar!

Skrevet

RAM = random access memory. (Arbeidsminne)

Programmer og data må lastes inn i dette arbeidsminnet for å kunne være tilgjengelig for interne prosesser og for brukeren.

Mer arbeidminne betyr som regel at du kan jobbe med flere og eller tyngre programmer på samme tid.

Det finnes flere typer RAM, så det er viktig å vite hvilken type hovedkortet ditt støtter (manual).

Ram kan kjøpes på f.eks. nettbutikker som fører

pc'er og pc-utstyr.

Skrevet

''Sjekk først om hovedkortet ditt (manual) og os ditt støtter mer ram. Gitt at det gjør det, vil en ramoppgradering øke ytelse.''

Hvor finner man hovedkortet og hva er os?

''Ellers kan du oppnå ytelsesforbedringer ved å rense opp i maskinen med jevne mellomrom. Du kan bruke gratis software som Ashampoo, Glary, Advanced registry optimizer osv. Lykke til!''

Har du tilfeldigvis en konkret link til et sånt gratis renseprogram?

Takk for svar!

http://no.wikipedia.org/wiki/Hovedkort

http://no.wikipedia.org/wiki/Operativsystem

Her finner du et utvalg programmer for registerrens og annen optimalisering av pc:

http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=optimize&tag=srch&searchtype=downloads&filterName=platform%3DWindows%2CWebware&filter=platform%3DWindows%2CWebware

Skrevet

Takk!

Den klarer visst ikke å åpne et sånt renseprogram en gang. Frustrerende.

Skrevet

Takk!

Den klarer visst ikke å åpne et sånt renseprogram en gang. Frustrerende.

Men har du fått lastet det ned? Eller er det ikke plass på disken?

Skrevet

Men har du fått lastet det ned? Eller er det ikke plass på disken?

Den har nå begynt å laste ned et program, men det går ufattelig, ufattelig sakte.

Jeg blir stressa. Må gå å ta en røyk.

Skrevet

Den har nå begynt å laste ned et program, men det går ufattelig, ufattelig sakte.

Jeg blir stressa. Må gå å ta en røyk.

Får satse på at du får kjørt programmet og at en opprensk er det som skal til.

Skrevet

Får satse på at du får kjørt programmet og at en opprensk er det som skal til.

Jepp. Takk for hjelpen!

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Hvis du sender e-post til komplett.no, så kan de hjelpe deg. dette gjorde jeg selv da vi skulle sette inn mer minne. de forklarte alt kjempegodt. virkelig bra service.

Gjest Nils Håvard Dahl, privat
Skrevet

Før jul hadde jeg bestemt meg for å bytte ut min PC fra 2004 fordi den var så treg. Imidlertid prøvde jeg først å bytte ut en gammel 256 RAM med en ny på 1024. Maskinen ble som ny og fungerer perfekt for meg. Pris 400 kroner.

Skrevet

Før jul hadde jeg bestemt meg for å bytte ut min PC fra 2004 fordi den var så treg. Imidlertid prøvde jeg først å bytte ut en gammel 256 RAM med en ny på 1024. Maskinen ble som ny og fungerer perfekt for meg. Pris 400 kroner.

Kan du skrive ut RAM til meg på blå resept?

Gjest morsom, du
Skrevet

Kan du skrive ut RAM til meg på blå resept?

Noen har en helt ram humor! ;-)

Gjest I vinden
Skrevet

Du bruker ikke pc'n til så mye mer enn DOL du, eller? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...