Gå til innhold

Apropos lapper (på jobben).

Anbefalte innlegg

Gjest kahloli
Skrevet

Jeg jobber i en stor butikk og siden vi ikke har muligheter til å holde møter hele tider (noe jeg er glad for), foregår mye av kommunikasjonen igjennom oppslagstavlen (når det gjelder endrigner osv.).

Dette er fint nok, men hva synes dere om å henge opp typisk "kjeftelapper" på oppslagstavlen?

Gjentatte ganger har sjefen hengt opp lapper (feks en kundeklage) der han har skrevet at vi nå "F....* skal se til å skjerpe oss, hvor mange ganger må han nå si at vi skal gjøre slik og slik." Han bruker utropstegn og skjellsord. Jeg må innrømme at jeg har vanskeligheter med å ta han seriøst etter at han har begynt med dette. Slike ting synes jeg heller han skal ta opp på et møte (men han ville ikke være så grov i den forbindelse).

Det skal sies at det er et ungt miljø med en ganske ung sjef (under 30).

Jeg ler bare av det i mitt stille sinn.....det kan ikke være lett for de litt eldre å arbeide der;)

Skrevet

Jeg synes det er flott med en oppslagstavle med informasjon det er viktig at alle får med seg.

Når det gjelder refs eller klager, så skal det tas opp på møte - og IKKE henges opp på oppslagstavle. Det skaper bare dårlig stemning. Og å bruke skjellsord bør en sjef være for god til!

Kanskje du kan skrive en lapp rettet til sjefen der du sier at det fungerer dårlig å kjefte skriftlig til ansatte ;)

Skrevet

Det kan jo hende at han føler at dere ikke lytter til det han sier og tar det innover dere, slik at han igjen får refs av sine sjefer fordi hans ansatte jobber dårlig og har dårlig kundeservice. Om dette er den eneste måten å få ansatte til å reagere på, så skjønner jeg jo at han tyr til et sånt middel.

hadde blitt frustrert av å gi den samme beskjede om og om igjen til voksne arbeidende mennesker som uforståelig nok ikke hører etter...

Gjest Fokusere på det positive
Skrevet

Du får legge en bok om Løft metoden i hylla hans ;)

Skrevet

Generelt skal ros gis så andre også kan høre det. Kjeft skal bare gis til den det gjelder. Og lapper til dette blir bare for dumt!!!!

Skrevet

Generelt skal ros gis så andre også kan høre det. Kjeft skal bare gis til den det gjelder. Og lapper til dette blir bare for dumt!!!!

Det var fint sagt. Jeg syns Kahloli burde skrive akkurat det på en lapp til sjefen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...