Gå til innhold

Er du her nå? (Sankthans)

Anbefalte innlegg

Gjest A bastard
Skrevet

Hvorfor sitter du ikke blant venner og griller, med et par øl eller mer attåt?

Min grunn er at jeg er en drittsekk ingen vil ha som venn.

Gjest Dolores77
Skrevet

Min grunn er at jeg syns det er så kjipt å ha feiringen på en hverdag.

Var på jobb til fire idag, er sliten, og skal tidlig på jobb i morgen...

Gjest tja, si det du...
Skrevet

Min grunn er at jeg aldri kom så langt egentlig :) Har gjort så mye annet tidligere i dag, så det var egentlig godt å bare sitte aleine å slappe av. Dessuten tror jeg ikke St.Hans er det mest feirede her oppe. Da var noe annet på Tjøme da jeg var liten, da var St.Hans store greier :) *Mimre*

Skrevet

Ungene er bortreist og jeg har jobbet overtid. Vennene mine bruker ikke å feire Sankthans. Tror jeg. Annet enn grilling hjemme med familien og den type ting. Litt synd egentlig for jeg er oppvokst med sankthansfeiringer hvor hele bygda samlet seg og tente bål. Det var trivsel det! :)

Gjest A bastard
Skrevet

Ungene er bortreist og jeg har jobbet overtid. Vennene mine bruker ikke å feire Sankthans. Tror jeg. Annet enn grilling hjemme med familien og den type ting. Litt synd egentlig for jeg er oppvokst med sankthansfeiringer hvor hele bygda samlet seg og tente bål. Det var trivsel det! :)

Alt var bedre i gamle dager ja! :)

Gjest tja, si det du
Skrevet

Men kommer det av at du har flyttet til et annet sted av landet, eller er det andre årsaker? Jeg innbiller meg f.eks at her i midt-Norge feires ikke St.Hans på samme måte som sørover? Jeg tror knapt jeg har sett ett skikkelig St.Hansbål her oppe, men det er mulig jeg bare ikke har sett godt nok...

Skrevet

Men kommer det av at du har flyttet til et annet sted av landet, eller er det andre årsaker? Jeg innbiller meg f.eks at her i midt-Norge feires ikke St.Hans på samme måte som sørover? Jeg tror knapt jeg har sett ett skikkelig St.Hansbål her oppe, men det er mulig jeg bare ikke har sett godt nok...

Jeg kommer fra Midt-Norge og bor i Midt-Norge, men ikke på hjemplassen min. Det er nok mange bål rundt omkring i kveld. :)

Gjest togli
Skrevet

Jøss..Jeg bor i Midt-Norge (nordvestlandet regnes vel også som Midt-Norge?) og er vant til bygdefester på St.Hansaften. Vi kom akkurat hjem fra feiringa sammen med andre småbarnsfamilier. Kjempekoselig:)

Eksen min fra Oslo er ikke like vant til slike feiringer, så for han var det uvant at hele bygda samla seg denne kvelden ;)

Gjest tja, si det du
Skrevet

Jøss..Jeg bor i Midt-Norge (nordvestlandet regnes vel også som Midt-Norge?) og er vant til bygdefester på St.Hansaften. Vi kom akkurat hjem fra feiringa sammen med andre småbarnsfamilier. Kjempekoselig:)

Eksen min fra Oslo er ikke like vant til slike feiringer, så for han var det uvant at hele bygda samla seg denne kvelden ;)

Hehe, kanskje det da er mer bygder enn byer? og mer steder med vann enn steder uten vann? Her jeg befinner meg er det i alle fall knapt noe bål

Gjest Linnea79
Skrevet

Er ingen drittsekk og har noen venner, men trives best i eget selskap og valgte derfor å tilbringe St.hans og frikvelden min hjemme alene med god mat og drikke og en film :) Tar heller igjen det sosiale med et par øl og venner til helgen!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Har hatt en fin ettermiddag og kveld. :-)

Nyter nå et glass vin og leser her på DOL.

Skrevet

Kom hjem og inn for under en time siden med en haug slitne barn. Vi har vært ute og grillet med venner og sett et digert bål. Og kost oss masse. :0) Jeg må roe ned før jeg legger meg ellers blir jeg liggende en meter over madrassen og får ikke sove.

Skrevet

I Oppdal feires pinsa mer enn St.Hans, iallefall!!!

Gjest tja, si det du
Skrevet

I Oppdal feires pinsa mer enn St.Hans, iallefall!!!

Det er den oppfatning jeg har fra resten av (inn?-)Trøndelag her også i all fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...