Gå til innhold

Høyt utdannede personer i din familie?

Anbefalte innlegg

Gjest memyselfandIthatis
Skrevet

Lang utti slekta har jeg både prester, tannleger og leger...

men nærmeste, yrkesskole, videregående,

noen høyskole... og en lottomillionær uten utdannelse :D

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• morsan

6

• Holmes

2

• brilleslangen

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest memyselfandIthatis
Skrevet

Vil bare legge til at kanskje hvor man bor i landet bestemmer litt utdannelsen,

jovisst mange reiser utenbys, men andre blir hjemme pga sterk familietilknytning og andre årsaker. Tror det er lettere for de som allerede bor "sentralt" som rundt Oslo, Bergen, Trondheim osv...

så vil tro en større andel der har høyere utdannelse

enn andre deler av landet.

Det er litt derfor jeg ikke har høyere utdannelse,

gikk et år på høyskole, men fant liksom ikke noen genre som interesserte meg der,

og pga div forhold hjemme valgte jeg å ikke flytte til en annen by for å ta utdannelse.

Men jeg har nå klart meg bra for det :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hva er definisjoen din på høyt utdannet? Hvor mange år etter videregående?

Gjest memyselfandIthatis
Skrevet

Men skriver jo stadig av hvor mange land du har bodd i, hvor mye penger du tjener, og nå, hvor lang og flott du, og hele din familie, har. Det blir som å få et slag i ansiktet for oss uføretrygdede minstepensjonister med kun folkeskolen som aldri har vært sør for Drøbak.

Men tror du på alt Sør sier da?

Er jo lett å skape seg den personligheten man vil her på dol :)

Skrevet

Men tror du på alt Sør sier da?

Er jo lett å skape seg den personligheten man vil her på dol :)

Når man har vært her i 12 år, og kjenner flere av de andre som er her, så ville man ikke kommet langt med løgn.

Og hvorfor skulle man lyve om det?

Skrevet

Vil bare legge til at kanskje hvor man bor i landet bestemmer litt utdannelsen,

jovisst mange reiser utenbys, men andre blir hjemme pga sterk familietilknytning og andre årsaker. Tror det er lettere for de som allerede bor "sentralt" som rundt Oslo, Bergen, Trondheim osv...

så vil tro en større andel der har høyere utdannelse

enn andre deler av landet.

Det er litt derfor jeg ikke har høyere utdannelse,

gikk et år på høyskole, men fant liksom ikke noen genre som interesserte meg der,

og pga div forhold hjemme valgte jeg å ikke flytte til en annen by for å ta utdannelse.

Men jeg har nå klart meg bra for det :)

Det er nok sant, og det øker jo forskjellen mellom by og bygd.

Med vennlig hilsen

brilleslangen
Skrevet

oppvokst på landet. søskenflokk på fem tilsammen. 4 har høyere utdannelse innen 4 ulike felt, en har fagbrev innenfor et femte område... foreldre uten annen utdannelse enn grunnskole/realskole

brilleslangen
Skrevet

Og dermed er du og din familie bedre enn andre som bare har videregående?

Nei skjerp deg svorsk.. det får være måte på å bli provosert og fortolke det folk skriver...

Skrevet

Siden du tok deg tid til å skrive dette. Det virker som om det er viktig å heve seg over det u-utdannete "folket".

På fritiden gjør dere det samme uansett :) Sitter på Dol.

Gjest prust
Skrevet

De fleste i min foreldres generasjon har høyskoleutdannelse. Jeg og min søster har hhv 3 og 5 års utdannelse.

mariaflyfly
Skrevet

Og dermed er du og din familie bedre enn andre som bare har videregående?

Jøss.

Skrevet

Ja, i min del av familien er vi tørre akademikere alle sammen.

Skrevet

Mannen min og jeg har begge 3 års høyskoleutdannelse. Ellers kommer jeg fra en familie der alle har over dobbelt så lang utdannelse enn meg.

Skrevet

Tja, mannen min har 6 års utdanning utover videregående. Jeg har 5 fra før, og er i gang med ny utdanning som foreløpig tar 3 år, men som jeg har tenkt å utdanne meg videre i i nye 2 år.

Ellers er det en lærer i nærmeste familie, ellers har de lite utdanning :)

Gjest togli
Skrevet

Hva er definisjoen din på høyt utdannet? Hvor mange år etter videregående?

Jeg tenker at en person man kan karakterisere som "høyt utdannet" har minst tre år på høyskole/universitet (etter ex.phil) og at utdanninga har hatt en "rød tråd" hele veien, og man har bestått eksamen?

Skrevet

I min nærmeste familie er det jeg som har høyeste utdannelse (jurist). Min far hadde like lang utdannelse, men innen et annet felt. Jeg har en onkel og noen søskenbarn med like lang utdannelse som meg, de fleste har høyere utdannelse (universitet/høyskole), men ikke alle.

Men høy utdannelse betyr ikke at du får et godt liv og en bra karriere.

Skrevet

I min nærmeste familie er det jeg som har høyeste utdannelse (jurist). Min far hadde like lang utdannelse, men innen et annet felt. Jeg har en onkel og noen søskenbarn med like lang utdannelse som meg, de fleste har høyere utdannelse (universitet/høyskole), men ikke alle.

Men høy utdannelse betyr ikke at du får et godt liv og en bra karriere.

''Men høy utdannelse betyr ikke at du får et godt liv og en bra karriere.''

Men det øker sjansene, og også levetiden din (i gjennomsnitt).

Med vennlig hilsen

Gjest særingen
Skrevet

Jeg tenker at en person man kan karakterisere som "høyt utdannet" har minst tre år på høyskole/universitet (etter ex.phil) og at utdanninga har hatt en "rød tråd" hele veien, og man har bestått eksamen?

Jeg tenker ikke på 3 år høyskole som høyt utdannet,

høyere utdannet, men ikke "høyt"...

da tenker jeg mer på akademikere som har studert på universitet,

eller minst 5 år høyskole.

Men så er jeg sær da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...