Gå til innhold

Høyt utdannede personer i din familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''"neger-jobber" er ikke greit å skrive.''

Nei, nå for tiden heter det svart arbeid! *dukker*

"negerarbeid" skal jo bety "drittjobber" man ikke trenger utdanning for.

Svart arbeid er jo bare arbeid man ikke betaler skatt for, intelligent eller ei.

;-)

Med vennlig hilsen

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• morsan

6

• Holmes

2

• brilleslangen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Svart arbeid er jo bare arbeid man ikke betaler skatt for, intelligent eller ei.

;-)

Med vennlig hilsen

hva er drittjobber????

Skrevet

hva er drittjobber????

Kjedelige, dårlig betalte jobber blir ofte betegnet som drittjobber. Min personlige mening er alle jobber som krever at jeg er veldig fysisk aktiv, eller butikkjobber er å betegne som drittjobber.

Gjest segunda
Skrevet

Men skriver jo stadig av hvor mange land du har bodd i, hvor mye penger du tjener, og nå, hvor lang og flott du, og hele din familie, har. Det blir som å få et slag i ansiktet for oss uføretrygdede minstepensjonister med kun folkeskolen som aldri har vært sør for Drøbak.

Jeg har problemer med sammenhengen her. Kan du forklare for meg hvorfor det er et slag i ansiktet for minste pensjonister at Sør og hans familie har doktorgrader?

Skrevet

Apropo svart arbeid. Husker at vi skulle skrive stil om svart arbeid paa videregaaende. Ei jente i klassen misforsto litt og trodde det handlet om arbeid man ble moekkete av, slik som f.eks feiere :o)

He he!

Skrevet

;-)

Med vennlig hilsen

Ahhh, jeg simpelthen elsker en mann med sans for humor! ;-)

Skrevet

*knegg*

Skrevet

hva er drittjobber????

Skrevet i anførselstegn - jobber som folk flest gjerne ikke vil ha, fordi de er tunge, farlige, dårlig betalt, osv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

:glis:

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Jeg tilhører en stor familie og er den eneste med akademisk utdannelse. De andre har kortere yrkesfaglig utdannelse eller ingen utdannelse. Mine barn holder på med universitetsutdannelse, men kan ikke kalles høyt utdannede enda.

Det har vært og er ekstremt viktig for meg at barna mine får seg en god utdannelse i tråd med de evnene de har. Det betyr ikke at det måtte være akademisk utdannelse selvom det ble slik, men en utdannelse som gjør at de får bedre levevilkår. Siden de klarte seg bra igjennom skolen støttet jeg virkelig opp om at de søkte seg inn på universitet.

Gjest Bindestreken
Skrevet

Nei, nå for tiden heter det svart arbeid! *dukker*

Jeg tenkte bare det skulle skrives uten bindestreken, jeg.

Skrevet

Det bestemmer jeg selv.

''Utover det - ja, det er alltid greit å ha noen som vil gjøre slikt arbeid, men det er ikke alltid så greit for dem som må gjøre det. Derfor oppfordret jeg til videre utdanning, slik at prisen på slikt arbeid går opp''

Prisen på slikt arbeid (RIMI-kasse, vaskedame, etc.) går ikke opp fordi flere tar videre utdanning. Derimot skal en ikke se bortifra at prisen på jobber som krever høyere utdanning går ned.

Vel, du bestemmer det selvsagt selv hva du skriver, men det er fremdeles ikke greit å trakassere folk.

===

Hvis flere tar utdanning og får slike jobber, vil det bli færre igjen som er interessert i å ta "Rimi-jobbene", og arbeidsgivere må konkurrere om disse folkene ved å tilby bedre betingelser.

Gjest utsira
Skrevet

Vel, du bestemmer det selvsagt selv hva du skriver, men det er fremdeles ikke greit å trakassere folk.

===

Hvis flere tar utdanning og får slike jobber, vil det bli færre igjen som er interessert i å ta "Rimi-jobbene", og arbeidsgivere må konkurrere om disse folkene ved å tilby bedre betingelser.

''Vel, du bestemmer det selvsagt selv hva du skriver, men det er fremdeles ikke greit å trakassere folk.''

Det er ikke trakassering.

''Hvis flere tar utdanning og får slike jobber, vil det bli færre igjen som er interessert i å ta "Rimi-jobbene"''

Det vil det ikke da alle som tar høy utdannelse ikke vil få jobb hvor de kan benytte denne. Og det vil heller ikke være noe problem å få tak i utlendinger til lavtlønnede "slave" jobber.¨

Skrevet

''Vel, du bestemmer det selvsagt selv hva du skriver, men det er fremdeles ikke greit å trakassere folk.''

Det er ikke trakassering.

''Hvis flere tar utdanning og får slike jobber, vil det bli færre igjen som er interessert i å ta "Rimi-jobbene"''

Det vil det ikke da alle som tar høy utdannelse ikke vil få jobb hvor de kan benytte denne. Og det vil heller ikke være noe problem å få tak i utlendinger til lavtlønnede "slave" jobber.¨

Jo, det er det.

Lønningene i Norge er vesentlig høyere enn mange andre land for slike jobber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...